Τέμπη: Σύγκρουση ΟΣΕ-ΡΑΣ για τις ευθύνες- Συνεδριάζει το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων

Τέμπη: Σύγκρουση ΟΣΕ-ΡΑΣ για τις ευθύνες- Συνεδριάζει το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων Facebook Twitter
Φωτ.: SOOC
0

«Πόλεμος» ανακοινώσεων μεταξύ ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) και ΟΣΕ με φόντο το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ συνεδριάζει σήμερα για πρώτη φορά και το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων. 

Σκοπός της επιτροπής  είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων, ενώ θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από ΟΣΕ, Πυροσβεστικό Σώμα, Ελληνική Αστυνομία, ΕΚΑΒ και Hellenic Τrain.

Σύγκρουση ΡΑΣ-ΟΣΕ για τις ευθύνες

«Να τεθούν εκτός όλοι οι σταθμάρχες που συνεκπαιδεύτηκαν με εκείνον της Λάρισας», ζήτησε μεταξύ άλλων η ΡΑΣ, σε χθεσινή ανακοίνωση, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας που διεξάγει για τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, με τον ΟΣΕ να απαντά πως «είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες-κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ανεπαρκής.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΡΑΣ, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Αρχή, διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών.

ΟΣΕ: Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών  

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), απαντώντας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) περί ελλιπούς και ανεπαρκούς κύκλου εκπαίδευσης του σταθμάρχη, εξέδωσε αναλυτική ανακοίνωση, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».

«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται», σημειώνει ο ΟΣΕ.

Επιπλέον, αναφέρει πως «Ουδέποτε ζητήθηκαν (ούτε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ούτε με το από 9.3.2023 έγγραφο της Αρχής που αφορούσε στη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023), βεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας», προσθέτοντας σε άλλο σημείο πως «οι βεβαιώσεις ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ, η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM