Νέες πληροφορίες για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας έρχονται ένα χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών, αποκαλύπτοντας πως μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου δεν έχει τηλεδιοίκηση.
Μιλώντας νωρίτερα σήμερα το πρωί σε εκπομπή του Mega, ο μηχανοδηγός Γιώργος Μανώλης αποκάλυψε την κατάσταση που επικρατεί, τονίζοντας πως ακόμη και σήμερα μεγάλο μέρος των πολιτών που ταξιδεύει με τρένα αποφεύγει να κάθεται στα πρώτα βαγόνια λόγω φόβου από όσα συνέβησαν στα Τέμπη.
Αναφερόμενος στα επίπεδα ασφάλειας του σιδηροδρόμου στη χώρα, ο κ. Μανώλης σημείωσε πως έγιναν προσπάθειες για να ενεργοποιηθεί η τηλεδιοίκηση της Λάρισας αλλά και έργα στον υπόλοιπο άξονα του σιδηροδρόμου. Όμως η κακοκαιρία Ντάνιελ προκάλεσε μεγάλη καταστροφή και από τότε δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα. «Ο Ντάνιελ έφερε πισωγύρισμα. Ως ένα βαθμό υπάρχει βελτίωση τις επικοινωνίες. Μπαίνοντας στο τούνελ των Τεμπών επιστρέφοντας από τη Θεσσαλονίκη μας φωνάζει η τηλεδιοίκηση της Λάρισας για το πως θα συνεχίσουμε. Πριν από ένα χρόνο δεν υπήρχε», αποκάλυψε.
«Ο χώρος της τηλεδιοίκησης της Λάρισας πέρυσι ήταν ένα γιαπί, σήμερα υπάρχει και είναι λειτουργικός. Μετά τον Ντάνιελ δεν υπάρχει η κάλυψή της μέχρι και το σημείο του Ευαγγελισμού, όπου περνάμε με αριθμό που δίνει η τηλεδιοίκηση. Η τηλεδιοίκηση καλύπτει από τον Ευαγγελισμό και πάνω μέχρι τη Θεσσαλονίκη», τόνισε επίσης, ενώ σημείωσε πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Στις 26 Μαρτίου 2021 είχε αποσταλεί έγγραφο σχετικά με τα ζητήματα ασφαλείας και επικοινωνίας στον σιδηρόδρομο, όπου γίνεται λόγος για ζητήματα που είχαν προκύψει στην καθημερινή κυκλοφορία και αφορούσαν ασαφείς εντολές προς τους μηχανοδηγούς από τον διαχειριστή της δομής. «Υπήρχε ασάφεια στις εντολές εκείνο το βράδυ. Οι μηχανοδηγοί ρώτησαν για δεύτερη φορά και μετά έγινε ότι έγινε», σημείωσε αναφερόμενος στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
«Ο κος Γενηδούνιας, ο τότε πρόεδρος του σωματείου μας, είχε ότι πει ότι αρκούσαν απλώς τα φωτοσήματα για να αποτραπεί το δυστύχημα. Ακούσαμε δυστυχώς ανθρώπους στην εξεταστική επιτροπή να λένε ότι κανένα σύστημα ασφάλειας δεν εγγυούταν ότι δεν θα συνέβαινε αυτό. Είναι το πιο χυδαίο ψέμα που έχουμε ακούσει αυτό το διάστημα», κατέληξε ο μηχανοδηγός.