Μετά από ταξίδι 110 ημερών, έφτασε σήμερα από το Σταθμό της Μίκρας σε αυτόν της "Αρετσούς" στην Καλαμαριά, στον δεύτερο κατά σειρά σταθμό της γραμμής της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά (Τσιγγιρίδου και Αγίου Νικολάου), ο μετροπόντικας «Έλλη» (TBM), ενώ σε ένα δίμηνο αναμένεται και η άφιξη του δεύτερου, του "Φρίξου".
Την "Έλλη", υποδέχτηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας και οι εργαζόμενοι στο έργο.
Σε δηλώσεις του μετά την έλευση της "Έλλης" στον σταθμό της Αρετσούς στην Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι στη βασική γραμμή του έργου του μετρό έχουν ολοκληρωθεί οι σήραγγες και τονίζοντας ότι το έργο έχει εισέλθει στην τελική ευθεία, κάλεσε τον κόσμο της Θεσσαλονίκης να κάνει έναν ακόμη χρόνο υπομονή.
Για τη διάνοιξη της Πόντου στην Καλαμαριά, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις με τον δήμαρχο Καλαμαριάς και εξέφρασε την πεποίθηση "ότι θα εξοικονομήσουμε από την ταχύτητα και από τη μεγάλη μείωση των αποζημιώσεων που δίνονταν στο παρελθόν, για να την χρηματοδοτήσουμε".
"Οι ταχύτητες είναι σχεδόν διπλάσιες στην Καλαμαριά, έναντι των συνηθισμένων, γιατί βοηθάει το έδαφος μεν, αλλά και το έμψυχο δυναμικό έχει αποκτήσει την εμπειρία", σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας πως ο εμπορικός και απλός κόσμος στην περιοχή δεν διαμαρτύρονται από τις οχλήσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά "ο κόσμος διαμαρτύρεται για τις καθυστερήσεις και όχι για τις εργασίες. Όταν υπάρχει εξέλιξη, δεν υπάρχει γκρίνια".
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς τη Νομαρχία, την Καλαμαριά, την Αρετσού, τη Νέα Κρήνη και τη Μίκρα, με πέντε νέους Σταθμούς και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής. Αναλυτικότερα, το έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης προς Καλαμαριά δημοπρατήθηκε στις 6 Μαΐου 2009, ενώ η σύμβαση επέκτασης υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε, συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ (400 εκ. ευρώ αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση).
Φωτογραφίες και βίντεο από το βαγόνι του μετρό Θεσσαλονίκης στη ΔΕΘ
Στη δημοσιότητα ήρθαν φωτογραφίες και βίντεο από το εσωτερικό του βαγονιού του Μετρό Θεσσαλονίκης που βρίσκεται ήδη, ως έκθεμα, στην 82η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως μπορεί να διακρίνει κανείς, δεν υπάρχει θέση μηχανοδηγού, ενώ στα τοιχώματά του υπάρχουν χάρτες με τις διαδρομές, όπου περιλαμβάνονται και αυτές της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Γιάννη Μυλόπουλο, πρόκειται για βαγόνι υπερσύγχρονης τεχνολογίας, χωρίς οδηγό. Το συγκεκριμένο βαγόνι θα κυκλοφορήσει δοκιμαστικά το 2019 και εμπορικά το 2020, οπότε και θα ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό, στη Θεσσαλονίκη.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ και voria.gr