Τουρνικέ στα λεωφορεία, αλλαγές στους ελεγκτές και θερμικά εισιτήρια ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ

Τουρνικέ στα λεωφορεία, αλλαγές στους ελεγκτές και θερμικά εισιτήρια ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ Facebook Twitter
7

Μεγάλες αλλαγές μέσω σχεδίου που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016, ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ ο οποίος δρομολογεί σχέδιο που μεταξύ άλλων θα τον κάνει πιο ελκυστικό στους νέους. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο Εθνος έρχονται μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, επέκταση της εφαρμογής του μέτρου εισόδου σε αυτά μόνο από την μπροστινή πόρτα μέσα στους επόμενους μήνες, ανασχεδιασμός των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να είναι τροφοδοτικά του μετρό, αλλά και δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.


Αναλυτικότερα και σύμφωνα με το ethnos.gr προωθείται μέσα στους επόμενους μήνες η επέκταση της εφαρμογής του μέτρου εισόδου στα λεωφορεία μόνο από την μπροστινή πόρτα.Επιπλέον ο ΟΑΣΑ θα αλλάξει πιθανότατα και όνομα για ακόμα μία φορά (είχε μετονομαστεί σε «Συγκοινωνίες Αθηνών»). Η αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε, αναφέρει πως η διαμόρφωση νέας εταιρικής ταυτότητας, νέου brand στόχο έχει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να γίνουν πιο ελκυστικά στις μικρότερες ηλικίες, αλλά και να υπάρξει διασύνδεση με τη βιομηχανία του τουρισμού, αποτελούν έναν από τους τρεις στόχους του σχεδίου.

Οι άλλοι δύο είναι η αύξηση των εσόδων μέσω της διάδοσης των καρτών απεριορίστων διαδρομών, της πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής και της αποτελεσματικής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου, και ο εξορθολογισμός των εξόδων κυρίως με την επίτευξη συνεργιών μεταξύ των συγκοινωνιακών εταιρειών.


Στη λογική αυτή θα υπάρξει επανασχεδιασμός του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, με στόχο να επιτευχθεί η μετατροπή του μετρό στη «ραχοκοκαλιά» του συστήματος συγκοινωνιών.


Μεγάλο στοίχημα αποτελεί η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία εμφανίζεται αυξημένη τον τελευταίο καιρό, με όλο και λιγότερους επιβάτες να «χτυπούν» εισιτήριο. Η λαθρεπιβίβαση υπολογίζεται ότι κοστίζει στον ΟΑΣΑ περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στην κατεύθυνση αυτή θα δημιουργηθεί ενιαίο σώμα ελεγκτών κομίστρου αλλά και ειδικό σώμα Ελεγκτών Αστικών Μεταφορών, με τη συνεργασία και της Αστυνομίας.


Παράλληλα θα ανασχεδιαστεί το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher) και θα επεκταθεί το mobile ticketing, ενώ την περίοδο της αναδιάρθρωσης θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, στο οποίο η χρέωση θα είναι ζωνική, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, και θα ολοκληρωθεί η τηλεματική.


Τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων αποτελούν ένα κρίσιμο ζήτημα, καθώς σήμερα έχουν μειωθεί σε λιγότερα από τα μισά σε σχέση με το 2011, ενώ το σχέδιο για πώληση προϊόντων κομίστρου και από τα σούπερ μάρκετ δεν προχώρησε ποτέ.

Την ίδια στιγμή συνεπή στις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ θα πρέπει να είναι στο εξής τα αρμόδια υπουργεία για τη μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο ευπαθών ομάδων, καθώς από τον Ιανουάριο σε περίπτωση μη καταβολής του συμφωνηθέντος αντιτίμου, ο ΟΑΣΑ θα σταματά αυτοδικαίως το μεταφορικό έργο.

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM