Το 2009 το γερμανικό περιοδικό Brigitte ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί μοντέλα στις φωτογραφίσεις του και θα παρουσιάζει μόνο ερασιτέχνες, «αληθινούς ανθρώπους» στις σελίδες του, μια κίνηση που θεωρήθηκε πολύ επαναστατική.
Το περιοδικό ήλπιζε ότι θα ότι θα προωθήσει μια πιο υγιή εικόνα των γυναικών και θα μπορούσε να συμβάλλει στον αγώνα κατά των διατροφικών διαταραχών σε νεαρά κορίτσια.
Τώρα όμως, γράφει η Telegraph, σχεδόν δύο χρόνια μετά το πρώτο "δωρεάν μοντέλο" της Brigitte «τώρα υπάρχει μια νέα κατεύθυνση στο περιοδικό, το οποίο σημαίνει ότι τα πάντα είναι υπό εξέταση.» Το περιοδικό έχει παραλύσει από τη φθίνουσα κυκλοφορία, με πτώση των πωλήσεων κατά 8% κατά τη διάρκεια της άνοιξης και του καλοκαιριού, σύμφωνα με το περιοδικό μάρκετινγκ Horizon.
Η επιστράτευση ερασιτεχνών αποδείχθηκε προβληματική για το περιοδικό. Παρά το γεγονός ότι πληρώνονται όσο οι επαγγελματίες, η αναζήτησή τους και τα συμβόλαιά τους χωρίς τη μεσολάβηση πρακτορείου μοντέλων αποδείχθηκε δαπανηρή και χρονοβόρα. Ο όρος «πραγματικές γυναίκες» δεν αντιμετωπίστηκε όσο θετικά περίμεναν οι εκδότες της Brigitte. Πολλοί επιβράβευσαν την επιλογή αλλά άλλοι αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατό να ορίσουμε τι είναι «πραγματικό» και κατήγγειλαν ότι ο ορισμός προσβάλλει τις λεπτές γυναίκες.