Γιώργος Πυρπασόπουλος- Ηθοποιός, σκηνοθέτης

Γιώργος Πυρπασόπουλος- Ηθοποιός, σκηνοθέτης Facebook Twitter
0
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι τα ελληνικά Όσκαρ;

Ουσιαστικά ναι, από την άποψη ότι τα μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ψηφίζουν, όπως και τα αντίστοιχα μέλη στην Αμερική, τις καλύτερες ταινίες, ερμηνείες κ.λπ. Δεν έχει το αντίστοιχο γκλάμουρ, όμως η εκδήλωση ήταν πολύ ωραία. Απλή, λιτή και ουσιαστική. Ιδιαίτερα καλή εντύπωση έκαναν κάποιες πρωτότυπες επιλογές της Ακαδημίας όσον αφορά τους ανθρώπους που απένειμαν βραβεία, όπως ένας εκδότης ελληνικής εφημερίδας στην Κωνσταντινούπολη, μια δασκάλα που διδάσκει στις φυλακές Κορυδαλλού, διακεκριμένοι επιστήμονες.

Διέκρινες κάποιο «ρεύμα» στις βραβεύσεις;

Μπορώ να πω ότι φέτος και πέρσι υπήρχε μια ισορροπία ανάμεσα στις λεγόμενες ανεξάρτητες παραγωγές και τις πιο mainstream που γίνονται από τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής. Και τα βραβεία τα ίδια κάπως μοιράζονται.

Ποια συμμετοχή ξεχώρισες εσύ προσωπικά;

Όλες οι ταινίες ήταν αξιόλογες. Αυτή που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν η Πόλη των Παιδιών του Γιώργου Γκικαπέππα. Την βρήκα πιο ολοκληρωμένη απ’ όλες.

Ισχύει ότι πολλές φετινές συμμετοχές είχαν σε πρώτο πλάνο την πόλη της Αθήνας;

Ναι, αρκετές, όπως του Φίλιππου Τσίτου, του Δημήτρη Αθανίτη, τα Κωλόπαιδα του Στέλιου Καμμίτση. Δεν ήταν τυχαίο, ούτε σύμπτωση. Είναι άνθρωποι που ζουν στην Αθήνα κι εκφράζουν την άποψή τους και τα πιστεύω τους μέσα από το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Τι αλλαγές θα έκανες στη διαδικασία των βραβεύσεων;

Θα ήθελα τα μέλη της Ακαδημίας να είναι ενεργά και να ψηφίζουν όλα, και ίσως ν’ αυξηθούν και τα ίδια τα μέλη. Να υπάρχει μεγαλύτερη ενημέρωση στους ανθρώπους της βιομηχανίας.

Είναι σημαντική η βράβευση από τους ομότεχνούς σου;

Φυσικά και είναι σημαντική. Είναι μια στήριξη του τύπου «πας καλά, συνέχισε το έργο που κάνεις». Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις κινηματογράφο στην Ελλάδα και χρειάζεται πολύς κόπος και αγώνας. Επειδή, λοιπόν, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου υλική στήριξη, το βραβείο αποτελεί μια ηθική στήριξη.

Ως νέος σκηνοθέτης και ο ίδιος, πιστεύεις ότι το νέο ελληνικό ρεύμα έχει μέλλον;

Δεν είμαι πολύ σίγουρος γι’ αυτό. Είναι ένα μείγμα ταινιών περισσότερο σινεφίλ παρά mainstream και ίσως γι’ αυτό δεν έχει και πολλή απήχηση στο εσωτερικό της χώρας. Είναι μια καινούργια πρόταση στο σινεμά, μια καινούργια γραφή, που έχει ενδιαφέρον γιατί ακριβώς είναι καινούργια. Αν έχει μέλλον, θα φανεί σύντομα.

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Τι διαβάζουμε σήμερα / Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Μετά από σαράντα χρόνια στην εφημερίδα, η αρθρογράφος γνώμης της Washington Post Ρουθ Μάρκους υπέβαλλε προχθές την παραίτησή της και εξηγεί στο κείμενο που δημοσιεύεται στο New Yorker γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Οικονόμου: Απαράδεκτη η φράση για τους ανάπηρους, ζητούμε συγγνώμη

TV & Media / Δημήτρης Οικονόμου: Απαράδεκτη η φράση για τους ανάπηρους, ζητούμε συγγνώμη

«Ειπώθηκε μία φράση, η οποία ήταν λάθος 100%, δεν έπρεπε να ειπωθεί με τον τρόπο που ειπώθηκε, γιατί αναπαράγει στερεότυπα για τη μη ισότιμη μεταχείριση των αναπήρων», δήλωσε ο δημοσιογράφος του Σκάι
LIFO NEWSROOM