Σχεδόν δεν είναι είδηση και όσοι ασχολούνται με τα media έχουν χάσει το μέτρημα με την Άννα Γουίντουρ. Όλοι οι τίτλοι ειδήσεων που αφορούν τη "σιδηρά κυρία" της αμερικανικής Vogue αφορούν κάποια προαγωγή της, κάποια ισχυροποίηση της, ακόμη μία ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της.
Μόνη εξαίρεση σε όλους αυτούς τους τίτλους "προαγωγής" και επιβεβαίωσης της εξουσίας της στην Condé Nast, μόνη παραφωνία υπήρξαν οι αιχμές περί ρατσιστικών πεποιθήσεων -μέσω του βιβλίου του επί χρόνια αρχισυντάκτη της Vogue, Αντρέ Λεόν Τάλεϊ-, αλλά και πάλι αυτά φαίνεται ότι ξεχάστηκαν.
Γιατί από χθες η Γουίντουρ -και στο πλαίσιο μίας τεράστιας επιχείρησης αναδιάρθρωσης στην Condé Nast- καταλαμβάνει τη θέση της παγκόσμιας Επικεφαλής Περιεχομένου του συνόλου των εκδόσεων και ταυτόχρονα χρίζεται παγκόσμια Διευθύντρια Σύνταξης της Vogue.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο εσωτερικός "ανασχηματισμός" που έγινε χθες στους κόλπους του εκδοτικού κολοσσού έχει τριπλή αποστολή: την ενοποίηση των λειτουργιών περιεχομένου υπό ένα και μοναδικό πρόσωπο (και έναν αναπληρωτή διευθυντή από κάθε τίτλο περιοδικού ή site), αύξηση των κερδών από τα Μέσα που αποδίδουν καλύτερα και περιστολή δαπανών σε ό,τι αφορά πρόσωπα και Μέσα που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις επιταγές της εποχής και την digital εκδοχή των τίτλων του ομίλου.
Γιατί, όμως, ανά δύο χρόνια, τέτοιας έκτασης αλλαγές σε έναν τέτοιας εμβέλειας εκδοτικό όμιλο; Γιατί οι απανωτές προαγωγές στη Γουίντουρ και παρά το γεγονός ότι αυτή η γυναίκα παρά την τεράστια εμπειρία της, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν εναρμονίζεται με το ψηφιακό περιβάλλον το οποίο επιτάσσει η εποχή;
Πίσω στον χρόνο, στον περσινό Μάρτιο, όταν ο κορωνοϊός ενέσκηπτε σε Παρίσι, Μιλάνο και Νέα Υόρκη, κανείς δεν φανταζόταν το πλήγμα που ετοιμάζονταν να υποστούν αρχικά οι κραταιοί οίκοι μόδας και εν συνεχεία τα περιοδικά που ζούσαν από (και για) αυτούς.
Ο CEO του Ομίλου, Roger Lynch, σύμφωνα με τους Financial Times είχε έτσι κι αλλιώς προχωρήσει στη διενέργεια ενός πλάνου εξορθολογισμού, ωστόσο, με τίποτα δεν μπορούσε να προβλέψει τις οδυνηρές συνέπειες που η παγκόσμια καραντίνα θα σήμαινε για τα διαφημιστικά έσοδα των εντύπων του ομίλου. Οι απώλειες ήταν ήδη μεγάλες, κανείς, όμως, σε κανέναν τομέα της οικονομίας δεν μπορούσε να εκτιμήσει πόσο μακριά θα πήγαινε όλη αυτή η ιστορία.
Με πτώση 70% συνολικά στα διαφημιστικά έσοδα του Ομίλου, με εκατοντάδες απολύσεις συντακτών ανά τον κόσμο και με το κλίμα αβεβαιότητας να σκεπάζει ακόμη και πολυτελείς εκδόσεις όπως αυτές της Condé Nast, ο Lynch πιστεύει ότι έχει βρει το μυστικό για να μην καταβαραθρωθεί ο όμιλος και αυτό δεν είναι ούτε οι περικοπές σε μισθολόγια, ούτε οι επιπλέον απολύσεις.
Σύμφωνα με τους Financial Times, το μυστικό του CEO για άμεση ανάκαμψη είναι η στροφή προς τους αναγνώστες και όχι προς τους διαφημιστές. Η προτίμηση του αναγνωστικού κοινού θα είναι εκείνη -που κατά το ευρύ σχέδιο αλλαγών του Ομίλου- θα φέρει την ανάκαμψη σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τις εκδόσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πέρα από το ποιοτικό περιεχόμενο, οι εκδόσεις της Condé Nast σταδιακά φαίνεται να στρέφονται και προς την πώληση υπηρεσιών προς τους αναγνώστες, ικανοποιώντας ανάγκες που η καραντίνα τους έχει στερήσει, όπως η ψυχαγωγία, η επικοινωνία και το fine dining, όπως αναφέρει ο ξένος οικονομικός Τύπος, χωρίς ακόμη να δίνονται λεπτομέρειες για το πώς ακριβώς θα συμβεί αυτό.
Εδώ φαίνεται ότι εξηγείται και η προαγωγή της Γουίντουρ, η οποία μπορεί να διαθέτει άπειρη εμπειρία σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκδόσεις, είναι ωστόσο έξοχη και στο να ρυθμίζει συμφωνίες, μεγάλης κλίμακας συνεργασίες και να "παντρεύει" ασύνδετες μεταξύ τους υπηρεσίες σε νέα δημιουργικά μονοπάτια.
Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Wired αυτή τη στιγμή έχει 142.000 ψηφιακούς συνδρομητές και 722.000 συνδρομητές του εντύπου μόνο στις ΗΠΑ (νούμερα του πρώτου εξαμήνου του 2020), ενώ το Vanity Fair έχει 96.000 συνδρομητικούς αναγνώστες στο διαδίκτυο και 1 εκατομμύριο σε ό,τι αφορά την έντυπη έκδοση. Σε αυτή την τεράστια δεξαμενή - όλων των εντύπων και των sites του Ομίλου- έχουν σκοπό να στραφούν οι επικεφαλής της εταιρείας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πτώση και τη συγκυριακή -ελέω πανδημίας- πτώση.
Το αν αποδώσει αυτός ο νέος σχεδιασμός θα φανεί -κατά τον Lynch- αρκετά πριν το επίσημο τέλος της πανδημίας, οπότε και προβλέπει ανάκαμψη των εσόδων του Ομίλου σε ποσοστό που θα αγγίζει το 23%.
Με στοιχεία από Business of Fashion, Financial Times