Τέλος εποχής για την έντυπη έκδοση του περιοδικού "Self" του εκδοτικού κολοσσού Condé Nast, αρχή για την εξ ολοκλήρου ψηφιακή εκδοχή του μέσω του Self.com. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από τους επικεφαλής του Ομίλου, υπεύθυνη της διαδικτυακής έκδοσης θα τοποθετηθεί η Carolyn Kylstra, ενώ η μετατροπή του περιοδικού σε ψηφιακό προϊόν μεταφράζεται στην περικοπή 20 θέσεων εργασίας, μεταξύ των οποίων και αυτής της αρχισυντάκτριας Joyce Chang.
Η τελευταία είχε προσχωρήσει στη συντακτική ομάδα του "Self" μόλις το 2014, καταλαμβάνοντας το πόστο της Lucy Danziger. Τότε η Chang είχε υπογράψει τριετές συμβόλαιο συνεργασίας, το οποίο οσονούπω λήγει. Η έντυπη έκδοση του περιοδικού θα τερματιστεί οριστικά με το τεύχος Φεβρουαρίου, ενώ στο μέλλον θα υπάρχουν ειδικές αφιερωματικές εκδόσεις, αποκλειστικά εστιασμένες σε θέματα υγείας και τρόπου ζωής.
Η κυκλοφορία του περιοδικού άρχισε να φθίνει από το περασμένο φθινόπωρο με αποκορύφωμα το φετινό καλοκαίρι και παρά τη συγχώνευση συντακτικών ομάδων άλλων περιοδικών του οίκου σε μία προσπάθεια να επιτευχθεί περιστολή του κόστους. Από πέρσι, ο όμιλος Condé Nast εξέταζε το ενδεχόμενο να αποσύρει από την κυκλοφορία ή το Self ή το Details, ενώ υπήρχαν φήμες που ήθελαν να κλείνει και το Teen Vogue, μία φήμη που δεν υλοποιήθηκε, ωστόσο η επιχείρησε αποφάσισε να μειώσει δραστικά την κυκλοφορία του περιοδικού μετακινώντας παράλληλα την αρχισυντάκτρια του στο άλλο έντυπο του ομίλου, το "Architectural Digest".
Από την πλευρά της, η Άννα Γουίντουρ, που εκτός από σιδηρά διευθύντρια της "Vogue" κατέχει και την καλλιτεχνική διεύθυνση του πανίσχυρου εκδοτικού ομίλου, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα του περάσματος στην ψηφιακή εποχή και ειδικά για τις κατηγορίες θεμάτων που αναλαμβάνει να διαχειριστεί η Kylstra.
Όσο για το "Self", μετά από αρκετούς ανασχεδιασμούς του εντύπου και μείωση των τευχών του από 12 σε 10 ετησίως, και πάλι δεν κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις του. Το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι πωλήσεις του περιοδικού κυμάνθηκαν κάτω από το 1,5 εκ., ενώ πριν η Chang αναλάβει επιτελικές αρμοδιότητες οι πωλήσεις κινούνταν ακόμη πάνω από το συγκεκριμένο όριο.
Έτσι κι αλλιώς, όμως, είναι απολύτως αδύνατο στην παρούσα φάση και για οποιονδήποτε εκδότη να αντιστρέψει τις πιθανότητες που επικρατούν σήμερα στον (έντυπο) Τύπο, κυρίως. Σε μία προσπάθεια να διασώσει τον τίτλο του περιοδικού, η Condé πλέον επικεντρώνεται στο πέρασμα του "Self" στο διαδίκτυο και γι' αυτό ακριβώς προσέλαβε την Kylstra, μέχρι χθες μέλος της συντακτικής ομάδας του Buzzfeed και διευθύντρια του site "Women's Health". Η επιλογή δεν είναι τυχαία, καθώς επί των δικών της ημερών η επισκεψιμότητα του site έφτασε τους 5,1 εκ. μοναδικούς χρήστες τον Σεπτέμβριο.
Από την πλευρά της, η Άννα Γουίντουρ, που εκτός από σιδηρά διευθύντρια της "Vogue" κατέχει και την καλλιτεχνική διεύθυνση του πανίσχυρου εκδοτικού ομίλου, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα του περάσματος στην ψηφιακή εποχή και ειδικά για τις κατηγορίες θεμάτων που αναλαμβάνει να διαχειριστεί η Kylstra.
"Το αναγνωστικό κοινό είναι πιο απαιτητικό από ποτέ για θέματα που αφορούν τον τρόπο ζωής του και το Self αποτελεί ένα δημοφιλές, κατοχυρωμένο εκδοτικό brand που μιλά απευθείας τη γλώσσα του κινήματος της ευεξίας και του υγιεινού τρόπου ζωής. Η Carolyn έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό αυτής της θεματολογίας και καταλαβαίνει με ποιο τρόπο θα δημιουργήσει περιεχόμενο που θα ενθουσιάσει και θα εμπνεύσει το κοινό μας", δήλωσε η Γουίντουρ, με νόημα.
Η είδηση για τον τερματισμό της έντυπης έκδοσης του περιοδικού έρχεται σε μία χρονική στιγμή που συμπίπτει με απανωτές περικοπές μισθών και θέσεων εργασίας στον κραταιό εκδοτικό οίκο και αναμένεται να ολοκληρωθούν με την έλευση του νέου χρόνου. Στηρίζονται δε στις δραστικές αλλαγές στο οργανόγραμμα που ενορχήστρωσε ο επιχειρησιακός διευθυντής Jim Norton, ο οποίος απ' ό,τι φαίνεται προσελήφθη πριν από λίγο καιρό στο συγκεκριμένο πόστο ακριβώς για να υλοποιήσει αυτό το εκτεταμένο πρόγραμμα περικοπών σε όλο το φάσμα του Ομίλου. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα υπάρξουν συγχωνεύσεις εντύπων και συντακτικών ομάδων, σε μία συνολική προσπάθεια αλλαγής και σίγουρα μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.
Αυτά σε μικροκλίμακα. Γιατί το μεγάλο πλάνο ορίζει ότι ο εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου, Bob Sauerberg, θέλει να βρίσκεται σε απευθείας επαφή μόνο με τους επιτελικούς των Μέσων του Συγκροτήματος. Κάτι τέτοιο φυσικά συνεπάγεται και μεγαλύτερη έκταση εξουσίας για την Άννα Γουίντουρ που πλέον απ' ό,τι φαίνεται υπό την επίβλεψη της θα έχει τους -σχετικά ανεξάρτητους μέχρι σήμερα- αρχισυντάκτες του "Vanity Fair", (τον Graydon Carter) και του "New Yorker" (το οποίο διοικεί ο David Remnick). Για την ώρα, πάντως, ο Όμιλος δεν επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο...
Με στοιχεία από το WWD
σχόλια