Τι ξεχωρίσατε στο έργο;
Είναι πολύ γνωστό το έργο του Μπέκετ.
Είναι βαθιά υπαρξιακό όπου η ηρωίδα,
η Γουίνι, ενώ βουλιάζει στην ανυπαρξία
της και χωρίς να έχει συνομιλητή -εκτός
από τον σύζυγό της, που δεν επικοι-
νωνεί μαζί της ανθρώπινα, αλλά τον
χρησιμοποιεί ως μάρτυρα της ύπαρξής
της- δημιουργεί την αυταπάτη των ευτυ-
χισμένων ημερών, ζώντας με το τίποτα.
Τι σας άρεσε στην
ερμηνεία του έργου;
Είναι μια πολύ απαιτητική ερμηνεία
και βρήκε στο πρόσωπο της Ράνιας
Οικονομίδου την πραγματική Γουίνι.
Πάντα τη θαυμάζαμε και γνωρίζαμε
ότι είναι σπουδαία ηθοποιός, αλλά εδώ
είναι η κορύφωσή της. Δεν θα μπορούσα
να 'χα σκεφτεί άλλη ηθοποιό για τον
συγκεκριμένο ρόλο.
Τι ξεχωρίσατε στην παράσταση;
Ήταν και πολύ ωραία η σκηνοθεσία του
Αντώνη Αντύπα, αλλά και πολύ εντυ-
πωσιακό το σκηνικό. Η πρωτοτυπία του
σκηνικού ήταν ότι αποτελούνταν από
ένα ξύλινο πλαίσιο χτισμένο. Μου άρεσε
και το μουσικό μοτίβο της Καραΐνδρου
που γίνεται τραγούδι και το λέει η Γουίνι
σε στίχους του Καψάλη, που έχει κάνει
και τη μετάφραση.
Tι μπορεί να συμβολίζει
ένα τέτοιο έργο στην εποχή μας;
Είναι ένας πολύ σημαντικός μονόλο-
γος που δείχνει διάφορες πτυχές της
ύπαρξης του ανθρώπου. Είναι αυτό
που λέει και ο Μπέκετ: η ασυνέχεια, το
μπέρδεμα του χρόνου, οι αντιφάσεις της
ηρωίδας. Αυτές είναι οι Ευτυχισμένες
Μέρες. Πρέπει κανείς να ξέρει και την
μπεκετική σκέψη που βασίζεται στον
θεατρικό λόγο. Γι' αυτό μιλάει συνέχεια
και μέσα από κει περνούν όλα, αναμνή-
σεις μέλλον, και είναι εξαιρετικό. Είναι
από τις παραστάσεις που πρέπει να πάει
ο κόσμος και να δει, αν θέλει να αγγίξει
ένα έργο τέχνης υψηλού επιπέδου και
όχι μια απλή επικοινωνία. Μπράβο στον
Αντώνη Αντύπα που έφτιαξε αυτή την
υπέροχη παράσταση.
Οι «Ευτυχισμένες Μέρες»
του Σάμιουελ Μπέκετ ανεβαίνουν
στο Απλό Θέατρο (Χαρ. Τρικούπη 4,
Καλλιθέα, 210 9229605, 2109246991).
TV & Media /
σχόλια