Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con

Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con Facebook Twitter
0
Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con Facebook Twitter

  

Ο Κώστας Φραγκιαδάκης σχεδιάζει κόμικς. Έχει σχεδιάσει ιστορίες του Μπλεκ στην ελληνική έκδοση, μια ιστορία του Μικρού Ήρωα (σε σενάριο του Γ. Βλάχου) που περιέχεται στο βιβλίο ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ των εκδόσεων C & C Publications, ενώ εδώ και ενάμιση χρόνο σχεδιάζει ένα μηνιαίο τετρασέλιδο κόμικ σε συνέχειες με θέμα την σύγχρονη Ελλάδα της κρίσης που ονομάζεται «Ο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΗΣ» (σε σενάριο του Ν. Νικολαΐδη) και δημοσιεύεται στο μηνιαίο ΜΠΛΕΚ. Επίσης, μαζί με τον συγγραφέα Άρη Δάγλα ετοιμάζουν την εικονογράφηση του  τέταρτου παραμυθιού του στην σειρά «ΜΕΓΑΝΗΣΙΩΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ» (έχει εικονογραφήσει τα πρώτα δύο που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΛΙΒΑΝΗ). Έχει και διάφορα άλλα στα σκαριά. Λίγο πριν την έναρξη του AthensCon όπου συμμετέχει με τα έργα του μας είπε δύο λόγια για τη δουλειά του και την κατάσταση των κόμικς στην Ελλάδα.

—Πες μου μερικά πράγματα για σένα. Με τι ασχολείσαι;

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη το 1969. Σπούδασα Νοσηλευτική στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζομαι ως Προϊστάμενος σε Μονάδα Εντατικής στο Ευγενίδειο Θεραπευτήριο. Ταυτόχρονα ασχολούμαι επαγγελματικά με σχέδιο - αλλά ενίοτε και συγγραφή- κόμικς από το 2005.

—Από πότε σχεδιάζεις; Τι σε έκανε να ασχοληθείς με τα κόμικς; Θυμάσαι ποια ήταν τα πρώτα που διάβασες;

Σχεδιάζω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Σχεδίαζα στα τετράδια και τα βιβλία του σχολείου, του Πανεπιστημίου, στα διαλείμματα στη δουλειά κ.ο.κ.  Γενικότερα όπου κι αν σταθώ σχεδιάζω. Άρχισα να σχεδιάζω επειδή ζήλευα όλες τις ιστορίες που διάβαζα σαν παιδί από εποχή «Μπλεκ» και «Αγόρι» και των Ελληνικών εκδόσεων των Marvel Comics από τις εκδόσεις «Καμπανά». Ήθελα κι εγώ να φτιάξω τέτοιες ιστορίες.  Αυτά ήταν και τα πρώτα μου κόμικς.

—Τι είναι πιο δύσκολο για σένα σε μια ιστορία, το στόρι ή το σχέδιο;
Και τα δύο δύσκολα είναι, ιδιαίτερα όταν πρέπει να γράψεις σενάριο για κόμικ, όπου σχεδόν «κατευθύνεις» τον σχεδιαστή , χωρίς όμως να τον δεσμεύεις. Νομίζω ότι αν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα ότι πιο δύσκολο είναι το σχέδιο , μάλλον επειδή έχω ασχοληθεί πολύ περισσότερο με αυτό.

—Τον Μπλεκ, από πότε τον ξέρεις; Πρόλαβες την πρώτη περίοδό του στην Ελλάδα;
Ο Μπλεκ, όπως σου είπα ήταν από τα πρώτα κόμικς που διάβασα και νομίζω ο πρώτος χαρακτήρας που σχεδιάζα από παιδί. Πρόλαβα την ένδοξη περίοδο στην δεκαετία 80-90 όπου δεν έχανα τεύχος. Η σχέση μου ως σχεδιαστής του Μπλέκ, ξεκίνησε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο μετά από πρόταση του εκδότη Λεοκράτη Ανεμοδουρά (που έχει τα δικαιώματα των εκδόσεων του ήρωα στην Ελλάδα και εκδίδει το ομώνυμο μηνιαίο περιοδικό.

Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con Facebook Twitter

—Τι είναι αυτό που έκανε τον Μπλεκ τόσο δημοφιλή; Έχεις αλλάξει κάτι από τον χαρακτήρα του;
Ο Μπλέκ είναι δημοφιλής πολύ περισσότερο στην Ελλάδα από ό,τι στο εξωτερικό όπου παρότι κυκλοφορεί ακόμη, θεωρείται λιγάκι «ξεπερασμένος». Η δημοφιλία του οφείλεται στα χαρακτηριστικά που συγκέντρωναν σχεδόν όλοι οι ήρωες των δεκαετιών 60-80, δηλαδή την ακεραιότητα χαρακτήρα, αρχών και ιδεών, ξεκάθαρες «τοποθετήσεις» καλών και κακών σε κάθε ιστορία, κ.τ.λ. Στην Ελλάδα οι νοσταλγοί εκείνων των εποχών (και των κόμικς τους), αποτελούν σήμερα το 80-90% του αναγνωστικού κοινού που στηρίζει τον Μπλεκ. Στις δύο ιστορίες του Μπλεκ που εικονογράφησα εγώ, (σε σενάρια των Ν. Νικολαΐδη και Γ. Παπαδάκη), δεν αλλάζει κάτι στην βασική δομή του ήρωα ή της πλοκής των περιπετειών του., απλά ο Μπλεκ παρουσιάζεται λίγο περισσότερο «δυναμικός».

—Πώς δουλεύεις μια ιστορία;
Αναλόγως με τον σεναριογράφο. Πάντως χρειάζεται πάρα πολύ συνεργασία και ατελείωτες ώρες συνομιλιών (μέσω τηλεφώνου, mail, facebook κ.τ.λ.). Συνήθως μόλις τελειώσω κάθε σελίδα, την στέλνω στον σεναριογράφο και τον εκδότη για έγκριση.

—Πουλάνε τα κόμικς στην Ελλάδα; Έζησες καθόλου τις καλές εποχές που ο κόσμος μπορούσε να συντηρήσει περιοδικά για κόμικς και ειδικά φεστιβάλ;
Όχι. Τα κόμικς περνάνε τεράστια κρίση παγκοσμίως , -πόσο μάλλον στην «μνημονιακή Ελλάδα- , αλλά πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι διότι η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες και διάθεση για δημιουργία. Ναι την πρόλαβα εκείνη την εποχή. Την αναπολώ με νοσταλγία.

—Πώς είναι τώρα η κατάσταση; Υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο; Μπορούν να συντηρήσουν αυτά που βγαίνουν; 
Πάρα πολύ δύσκολα… Οι εκδοτικές επιβιώνουν με δυσκολία, απολύουν υπαλλήλους κ.τ.λ. Άντε τώρα να συζητήσει ο καλλιτέχνης για την αμοιβή του. Πολύ δύσκολοι καιροί.

Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con Facebook Twitter

—Τι θα δούμε στο AtnensCon;
Θα δείτε φυσικά το βιβλίο ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΑ που θα παρουσιαστεί εκεί επίσημα για πρώτη φορά, και θα μιλήσουμε όλοι οι συντελεστές για αυτό, καθώς και πολλές καινούργιες και παλιότερες δουλειές με πολυτελείς εκτυπώσεις  σε Α3 & Α4. Επίσης  original σελίδες από Μπλεκ, ΜΙΚΡΟ ΗΡΩΑ, Τετρακοσάρη, ξύλινα καδράκια με ήρωες σχεδιασμένους από εμένα και πολλά άλλα…

http://www.mythoscomics.gr/

Athens Con 2015, 14 - 15 Νοεμβρίου, Γήπεδο Tae Kwon Do, Φάληρο.

 

Με τον Μπλεκ, τον Μικρό Ήρωα και τον Τετρακοσάρη στο Athens Con Facebook Twitter

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM