Η Μπιγιονσέ κυκλοφόρησε βίντεο για να τιμήσει την Αφρικανική παράδοση- Τώρα δέχεται αρνητικές αντιδράσεις

Η Μπιγιονσέ κυκλοφόρησε βίντεο για να τιμήσει την Αφρικανική παράδοση- Τώρα δέχεται αρνητικές αντιδράσεις Facebook Twitter
Η Μπιγιονσέ κυκλοφόρησε βίντεο για να τιμήσει την Αφρικανική παράδοση - Αλλά της γύρισε μπούμερανγκ (Disney +)
0

Η Μπιγιονσέ κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες το «Black is King» ένα promo τρέιλερ για την ταινία της Disney+ με έμπνευση από τον «Βασιλιά των Λιονταριών». Οι αντιδράσεις όμως δεν ήταν αυτές που περίμενε.

Η Γκρέις Μπάσεϊ έχει κουραστεί με το πώς απεικονίζεται η αφρικανική κουλτούρα στην αμερικανική ήπειρο.

Έτσι, όταν κυκλοφόρησε το βίντεο της Μπιγιονσέ, με τα στερεότυπα που θέλουν τους Αφρικανούς να έχουν βαμμένα πρόσωπα, να φορούν μόνιμα δέρματα ζώων και φτερά, το 19χρονο κορίτσι από τη Νιγηρία απάντησε με εικόνες από αυτοκινητόδρομους, γιοτ και ουρανοξύστες.

«Υπάρχει αυτό το στερεοτυπικό αστείο ότι κάθε μέρα οι Αφρικανοί ξυπνούν με τα άγρια ζώα να περιφέρονται γύρω τους» έγραψε η Μπάσεϊ που σπουδάζει διεθνείς σχέσεις. «Ο κόσμος εκπλήσσεται όταν μαθαίνει ότι και εμείς πάμε σε σπα».

Σε μία εποχή παγκόσμιου στοχασμού και αναθεώρησης κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων το τρέιλερ των 70 δευτερολέπτων για το «Black is King» προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις.

«Θεωρώ ότι όταν εμείς οι ίδιο οι μαύροι λέμε τις δικές μας ιστορίες, έχουμε την ευκαιρία να αλλάξουμε την οπτική του κόσμου και να πούμε την πραγματική ιστορία μας σχετικά με τον πλούτο της γενιάς μας και τον πλούτο της ψυχής μας, που δεν αναφέρονται στα βιβλία της ιστορίας» έγραψε η Μπιγιονσέ σε ανάρτηση στο Instagram.

«Ήθελα να παρουσιάσω στοιχεία της μαύρης ιστορίας και της αφρικανικής παράδοσης», ανέφερε η δημοφιλής ποπ σταρ «με μια μοντέρνα πινελιά και ένα καθολικό μήνυμα, και τι πραγματικά σημαίνει να βρεις την ταυτότητά σου και να χτίσεις μια κληρονομιά».

Ωστόσο αυτό που ακολούθησε, μάλλον δεν το περίμενε.

«Αυτή η αφήγηση γίνεται πολύ βαρετή. Δεν ξυπνάμε με άσπρη κιμωλία στα πρόσωπά μας, ούτε ζούμε σε καλύβες» απάντησε ένας χρήστης ενώ κάποιος άλλος πρόσθεσε πως «Η Αφρική, Μπιγιονσέ, έχει αναπτυχθεί, πέρα από αυτό έδειξες».

Κάποιοι δε, επισήμαναν ότι ακόμα και το Disney+, το οποίο θα φιλοξενήσει στις 31 Ιουλίου το συγκεκριμένο πρόγραμμα, δεν είναι ούτε καν προσβάσιμο στα αφρικανικά έθνη.

Άλλοι σημείωσαν ότι η Μπιγιονσέ στις τρεις τελευταίες περιοδείες της έφτασε από την Ευρώπη, στην Αυστραλία και από κει στη Νότια Αμερική αλλά όχι στην Αφρική. Η τελευταία εμφάνισή της ήταν σε φιλανθρωπική οργάνωση στο Γιοχάνεσμπουργκ το 2018.

Η υπόθεση είναι απόρροια χρόνιας απογοήτευσης για τη συχνή απεικόνιση της Αφρικής ως ομοιογενής οντότητα στα Μέσα Ενημέρωσης της Δύσης, δήλωσε η Stephanie Boateng, Βρετανίδα σκηνοθέτης.

Η ήπειρος έχει 54 χώρες και μυριάδες πολιτισμούς, αναφέρει η δημιουργός που έχει περάσει μήνες ερευνώντας τη Γκάνα του 17ου αιώνα για ένα κινηματογραφικό έργο της.

«Έχουμε αυτό το όμορφο όραμα, αυτό το έργο τέχνης», δήλωσε για το τρέιλερ της Μπιγιονσέ «αλλά αυτό μπορεί να δείχνει μια ευρεία αναπαράσταση της ηπείρου χωρίς να μεταδίδεται καν στην Αφρική».

Η μητέρα της Μπιγιονσέ, Τίνα Νόουλς-Λόουσον, υπερασπίστηκε το «Black is King» επισημαίνοντας ότι η κόρη της συνεργάστηκε στενά με δημιουργούς από τη Νιγηρία, τη Γκάνα και τη Νότια Αφρική.

«Το θέμα μου για αυτή τη δημοσίευση είναι (ότι θέλω να πω) απλώς ότι όσοι ασκούν κριτική στην ταινία (πριν καν τη δουν) λένε ότι είναι ανυπόφορη και εκείνοι είναι αναστατωμένοι που η Μπιγιονσέ δεν πηγαίνει στην Αφρική ή λέει ότι  χρησιμοποιεί απλώς αφρικανικούς πολιτισμούς για κέρδος. Αυτό είναι λάθος.

«Πραγματικά αφιέρωσε χρόνο, μελέτησε αφρικανικές φορεσιές κλπ» έγραψε μεταξύ άλλων ωστόσο η αντίδραση ήταν άμεση από φαν της Μπιγιονσέ.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

#Repost @hova_bey.carter with @get_repost ・・・ Joshua and Blitz are Ghanaian, KC is Nigerian, Hannah worked on Lemonade with B, Trevor is South African...There's way, way more involved in the making of Black Is King but my point in posting this is simply that those who are criticizing the film (before they even see it) saying it's unauthentic, upset that B doesn't actually go to Africa or say that Bey is simply using African cultures for gain are wrong because 1. She makes less with her Afrocentric content. 2. She's actually taken the time studied African costumes and such and didn't just throw this together. She's worked with actual African dancers, film makers, directors etc on this project so for some African Americans and Africans to say it's a facade is truly discrediting the work of their own people. 3. While people whine about her not touring in Africa yet beg for more African representation in entertainment but are mad that they're getting it from one the world's greatest stars is strange to me. They'd rather have B come and they spend their money for a show once or twice every few years rather than have someone of African descent work with African creatives to create art that celebrates them that will last forever and it be done at no cost to them.) #Beyonce #Beyoncé #BeyonceKnowles #BeyonceKnowlesCarter #QueenB #MrsCarter #Jayz #jigga #jiggaman #Hov #Hova #KingHova #ShawnCarter #TheCarters #beyonceandjayz #Jayonce #MrCarter #JayZandBeyonce #beyhive🐝 #hovandb #JayandB #african #nigeria #blackexcellence #heritage #ghana #africa #director #

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Tina Knowles (@mstinalawson) στις

«Υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα στην Αφρική από λιοντάρια» έγραψε η Ρουθ Τσικούμα από την Μποτσουάνα.

Πρόσθεσε δε ότι δεν αναγνωρίζει ούτε την ίδια ούτε τον περίγυρό της ως Αφρικανοί στο συγκεκριμένο βίντεο.

«Τα στερεότυπα με ενοχλούν. Όπως: Υπάρχει WiFi; Ζούμε σε καλύβες;» έγραψε.

«Κάποιος πρέπει να επισημάνει πώς η αγαπημένη μας βασίλισσα της μουσικής Μπιγιονσέ μειώνει το να είσαι μαύρος και Αφρικανός για χάρη της αισθητικής και της δυτικής φαντασίωσης της ύπαρξής μας. Πρέπει επίσης να μιλήσει κάποιος για το πόσο επικερδές είναι πλέον αυτά τα τεχνάσματα» σημείωσε εύστοχα ο 29χρονος Παμπάλο Τσάκε υπάλληλος, εργαστηρίου βιοτεχνολογίας στο Κέιπ Τάουν.»

Με πληροφορίες της Washington Post

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ