Ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, σχολίασαν νωρίτερα κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, με αφορμή τις αναφορές για προσφορά 300 εκατ. ευρώ κατά το παρελθόν.
Νωρίτερα η Νέα Δημοκρατία με αφορμή την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχολίασε σε σχετική ανακοίνωση: "Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό". "Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε "ξεπούλημα" τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ" επισημαίνεται στην ανακοίνωση του γραφείου τύπου του κόμματος.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στο λαό και θα έπρεπε να εξυγιανθεί και να λειτουργήσει κερδοφόρα σε όφελος του τόπου, τονίζει σε δήλωση του ο γραμματέας του ΠΣ της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτης Λαφαζάνης, με αφορμή την πώληση της επιχείρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι έτσι, θα συνέβαλε «στην εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μετατροπή της Ελλάδας σε σύγχρονο κόμβο μεταφορών». Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγόρησε την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο πώλησης όπως λέει, «με φωτογραφικό διαγωνισμό» στον οποίο συμμετέχει, ένας ενδιαφερόμενος, έναντι του εξευτελιστικού, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την "κάλυψη" αυτής της πράξης. Τέλος, σημείωσε ότι αυτές οι πράξεις «σε περιόδους οικονομικής κρίσης και κατάρρευσης των αξιών», συνιστούν μεγάλα σκάνδαλα, και υπάρχουν μείζονες πολιτικές και ποινικές ευθύνες.
Το Ποτάμι με ανακοίνωσή του σχολίασε επίσης την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εταιρεία των Ιταλικών Σιδηροδρόμων. Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα. «Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ. Ποιός πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα», επισημαίνει το Ποτάμι. Η ανακοίνωσή περιλαμβάνει υπό μορφή υστερόγραφου και το επιπλέον σχόλιο όπου σημειώνεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».
σχόλια