Απάντηση στα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πλήγμα στο αδιάβλητο των εξετάσεων, έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.
Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο», ο κ. Γαβρόγλου τόνισε πως υποστηρίζεται «εκ του πονηρού» από ορισμένους ότι με τις αλλαγές που προωθούνται υπονομεύεται το αδιάβλητο των εξετάσεων.
«Για τα παιδιά που θα μπαίνουν στα τμήματα με πανελλαδικές, δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό. Θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου», είπε εξηγώντας ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και στο τέλος με τις απολυτήριες εξετάσεις, όπου ομάδες καθηγητών ανά Δήμο θα βγάζουν τα θέματα για ομάδες σχολείων.
«Σε μία ομάδα π.χ. με τέσσερα σχολεία, θα έρθει ο φυσικός από το ένα, ο φυσικός από το άλλο κτλ., θα βάλουν θέματα, θα γίνει κλήρωση ανάμεσά τους. Τα παιδιά θα γράψουν με κλειστά ονόματα και θα διορθώνονται οι κόλλες από τον καθηγητή άλλου σχολείου, όχι αυτόν που τους κάνει μάθημα. Αν αυτό δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο (σ.σ. του βαθμού) του απολυτηρίου για το 10%, νομίζω ότι τίποτε πια δεν μας σώζει», είπε χαρακτηριστικά.
«Αποστήθιση» στα Λατινικά
Αναφερόμενος στα Λατινικά, ο υπουργός σημείωσε ότι η άμεση χρήση τους είναι για ελάχιστα τμήματα, «ουσιαστικά μόνο για τα φιλολογικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των φιλολογικών, θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ενός εξαμήνου στα πανεπιστήμια και το θέμα να λυθεί».
Κατά τον ίδιο, ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται εδώ και χρόνια τα Λατινικά, «είναι μία αποστήθιση, ένα βιβλίο που έχει κείμενα εντελώς ανούσια».
Στον αντίποδα, κατά τον ίδιο δεν είναι δυνατόν να μην διδάσκονται κοινωνιολογία παιδιά που θα ακολουθήσουν ανθρωπιστικές και κοινωνικές σπουδές.
«Η κοινωνιολογία δεν έχει σχέση με την Αριστερά, έχει σχέση με το να καταλαβαίνουμε τις κοινωνίες μας, τις δομές τους, τον προβληματισμό τους, τις δομές της Δημοκρατίας, κτλ. Είναι σε όλο τον κόσμο ένα μάθημα πολύ σημαντικό και κάτι που ενδιαφέρει τους εφήβους και τους νέους».
Ο κ. Γαβρόγλου υπερασπίστηκε το προτεινόμενο σύστημα, εκτιμώντας ότι είναι απλούστερο και «επί της ουσίας ευνοούνται οι πάντες».
«Τα παιδιά που θα πάνε σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, θα πάνε με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις έχοντας ένα απολυτήριο πολύ πιο ουσιαστικό», τόνισε.
σχόλια