Το "λευκό βιβλιαράκι" του Ρέππα

Το "λευκό βιβλιαράκι" του Ρέππα Facebook Twitter
0

O Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε σήμερα τη «Λευκή Βίβλο για τη Διακυβέρνηση». Σε 89 σελίδες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης παρουσιάζει τις βασικές αρχές για τη μεταρρύθμιση του κράτους. Οι αλλαγές μάλιστα που προτείνονται βασίζονται σε παραδείγματα άλλων χωρών. Θα είναι ευχάριστο αν οι αλλαγές δεν γίνονται μόνο για να απαλλαχθούμε από 150.000 δημοσίους υπαλλήλους μέχρι το 2015 αλλά και για να μετατραπεί το κράτος σε ένα φορέα που θα εξυπηρετεί και δεν θα ταλαιπωρεί τον πολίτη. Αλλιώς η «αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων» θα ικανοποιεί μόνο τις ορέξεις της Τρόικας.

 Όπως αναφέρει στη σύνοψη: «Σο νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, επί του οποίου θα διεξαχθεί η διαβούλευση, χαρακτηρίζεται από τη στόχευση στην επίτευξη της αποδοτικότητας και της ποιότητας στην παροχή των δημοσίων υπηρεσιών και το δραστικό περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων της γραφειοκρατίας και του ρυθμιστικού πληθωρισμού. Σο νέο αυτό πρότυπο οργάνωσης και λειτουργίας των δημοσίων οργανισμών, οι δημόσιες υπηρεσίες θα παρέχονται με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, στο εγγύτερο προς τον πολίτη – επιχειρηματία επίπεδο διοίκησης και με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.»

Ξεφυλλίζοντας τη Βίβλο ξεχώρισα τα εξής:

1.Θέτει 57 ερωτήματα προς δημόσιο διαβούλευση. Είναι ζήτημα να ενδιαφέρουν 4-5 τον καθένα μας. Π.χ.: «Πώς αξιολογείτε το υφιστάμενο σύστημα κωδικών εγγραφής των δαπανών του προϋπολογισμού? Χρήζει αλλαγής? Αν ναι, μπορείτε να προτείνετε συγκεκριμένες παρεμβάσεις ?» (αγγλικό ερωτηματικό).

2.Παρουσιάζει τη γραφειοκρατική πολυπλοκότητα του δημοσίου. Σαν λύση παρουσιάζεται η τυποποίηση και η απλούστευση των διαδικασιών.

3.Οι κυβερνητικές λειτουργίες θα επιτελούνται με βάση τις αρχές της ελάχιστης διάσπασης και της ελάχιστης επικάλυψης, το εύρος εποπτείας και την ομοιογένεια θεμάτων. Τρέμε πελατειακό σύστημα.

 4.Κάθε τμήμα θα στελεχώνεται από 7 έως 12 υπαλλήλους. Αν έχουμε 700.000 δημοσίους υπαλλήλους θα πρέπει να δημιουργήσουμε 65.000 τμήματα.

5.Να υπάρχει μία Γενική Γραμματεία σε κάθε Υπουργείο. / Οι Γενικές Διευθύνσεις σε κάθε Γενική Γραμματεία δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 3./ Οι Διευθύνσεις κάθε Γενικής Διεύθυνσης να είναι τουλάχιστον 7. / Σα τμήματα κάθε Διεύθυνσης να είναι τουλάχιστον 7.

6. Προτείνεται η δημιουργία ισχυρού κέντρου διακυβέρνησης που θα επιτηρεί με ανταποκριτές τη λειτουργία των υπουργείων και των οργανισμών. Αυτό αν δεν είναι ανεξάρτητο θα είναι το γραφείο του Πρωθυπουργού με συντονιστή τον υπουργό επικρατείας.

7. Η αξία της άγιας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

8. Ενοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Αλλιώς, λιγότεροι και καλύτεροι. Υπάρχει και κεφάλαιο με τον τίτλο: «Η Κουλτούρα του ανθρώπινου κεφαλαίου.»

9. Όλα τα κτίρια στο κέντρο; Όλα τα κτίρια μαζί; Πολλά τα ερωτήματα.

10. Έχει και γλωσσάρι και βιβλιογραφία.  

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ