Ο Ε-65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, το οποίο οικοδομείται με μεθοδικό σχέδιο αλλά και με προγραμματική συνέπεια, ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.
Ξεκινώντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός σημείωσε πως με την κύρωση της σύμβασης για τη μελέτη, την κατασκευή και τη λειτουργία του βόρειου σκέλους του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, «γνωστού σε όλους μας ως Ε65, η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται πια στον σύγχρονο εθνικό οδικό σχεδιασμό».
Παράλληλα, σημείωσε πως όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της χώρας: τον άξονα Πάτρα - Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι η ψήφιση της σύμβασης σηματοδοτεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών, καθώς ο Ε65 ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που δημοπρατήθηκαν το 2007, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
«Οι πρόδρομες εργασίες, όμως, σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν το 2011. Για να ξεκινήσουν και πάλι δύο χρόνια μετά, όταν με επαναδιαπραγμάτευση επελέγη να προχωρήσει το πιο ώριμο από πλευράς απαλλοτριώσεων τμήμα, αυτό το οποίο συνδέει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα. Είναι αυτό το οποίο παραδόθηκε τα Χριστούγεννα του 2017. Ενώ στις αρχές του 2019 ακολούθησε το νότιο κομμάτι, που ενώνει τη Λαμία με την Ξυνιάδα και από εκεί τα Τρίκαλα» είπε ο πρωθυπουργός συμπληρώνοντας ότι σήμερα έχει ήδη ολοκληρωθεί σχεδόν κατά το 75%, και σύντομα μάλιστα θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και τα πρώτα 14 χιλιόμετρα.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδος διαθέτει πλέον και τα δύο αναγκαία στοιχεία για την άμεση έναρξη κατασκευής του: αφενός τα σχεδόν 450 εκατομμύρια με τα οποία προικοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και αφετέρου τον πλήρη σχεδιασμό, ώστε το έργο να είναι έτοιμο σε τρία χρόνια.
«Μιλάμε πάλι για 70 χιλιόμετρα, τέσσερις σήραγγες, 31 γέφυρες, έξι κόμβους, θα είναι μια τεχνική πρόκληση, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο ανάδοχος θα ανταποκριθεί και θα είναι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα για τα οποία έχει δεσμευτεί» είπε προσθέτοντας ότι το έργο θα δημιουργήσει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας στην κατασκευή του και σχεδόν 150 θέσεις εργασίας στη φάση λειτουργίας του.
Αναφερόμενος στα οφέλη από την ολοκλήρωση του Ε65 είπε ότι ως εθνική αρτηρία ακολουθεί ουσιαστικά την σπονδυλική στήλη της χώρας, εξυπηρετώντας με ταχύτητα και ασφάλεια τρεις περιφέρειες, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο.
«Για παράδειγμα, η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας Οδού σε σχέση με το οδικό δίκτυο πριν από τον Ε65 θα είναι συντομότερη κατά σχεδόν μιάμιση ώρα» εξήγησε, συμπληρώνοντας πως οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση θα παρέχουν μέγιστη ασφάλεια, αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και σε πολλά σημεία επικίνδυνη χάραξη. Η νέα αρτηρία θα συνδέει επίσης το Βόλο με την Ηγουμενίτσα, δηλαδή τα δυο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου.
Επιπλέον, όπως είπε ο πρωθυπουργός θα ενώνει και καθέτως όλη τη δυτική Θεσσαλία με τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός κάλεσε όλα τα κόμματα, να ψηφίσουν την κύρωση της συμφωνίας γιατί, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «ο Ε65 είναι ένας νέος δρόμος που ανοίγει νέους δρόμους για την πατρίδα μας και ειδικά για τη Θεσσαλία».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ