Το «αναβαθμισμένο σχολείο», που θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο, παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, από το Στρογγυλό Σχολείο στον Άγιο Δημήτριο, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το Στρογγυλό Σχολείο στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, το 1ο ΓΕΛ και το πρώτο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου και περιλαμβάνεις νέες παρεμβάσεις με το νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση αυτή την εβδομάδα, καθώς και παρεμβάσεις, οι οποίες δοκιμάστηκαν πιλοτικά τα δύο τελευταία χρόνια και θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως επισήμανε η υπουργός.
Οι τέσσερις άξονες αφορούν:
α) τα εργαστήρια δεξιοτήτων, που μετά την πιλοτική εφαρμογή τους σε 218 σχολεία, από τη νέα σχολική χρονιά εντάσσονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων.
β) Τις ίσες ευκαιρίες για όλους, ενισχύοντας την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση με εθνικό σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρίες.
γ) Τις «εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές», όπως το παράλληλο μηχανογραφικό, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και
δ) Την «ενδυνάμωση και ενίσχυση» της θέσης των εκπαιδευτικών σε «ένα αποκεντρωμένο σύστημα, που στοχεύει στο αυτόνομο και ελεύθερο σχολείο».
Μητσοτάκης για εκπαιδευτικούς: Η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρία αλλά πράξη επιβράβευσης
«Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απ' έξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυΐα. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές» ανέφερε μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης,στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου.
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, μεγάλη σημασία έχουν οι ξένες γλώσσες. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγάλη σημασία» σημείωσε, μιλώντας για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά».
Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του ότι το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ένα σημαντικό βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους.
Αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, συμπλήρωσε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. «Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι».
Σύμφωνα με μερίδα εκπαιδευτικών όμως, το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την λεγόμενη «αυτονομία» των σχολείων απειλεί εργασιακά κεκτημένα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έξω από το Στρογγυλό Σχολείο του Αγίου Δημητρίου, εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αίτημα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ