O Πανούσης απαντά στην καταγγελτική επιστολή της Έλενας Ακρίτα

O Πανούσης απαντά στην καταγγελτική επιστολή της Έλενας Ακρίτα Facebook Twitter
22

Το κείμενό της Έλενας Ακρίτα  στην εφημερίδα «Τα Νέα», σχετικά με το bullying που δεχόταν ο Βαγγέλης Γιακουμάκης από ομάδα συμφοιτητών αλλά και τις καταγγελίες πως την ομάδα κάλυπτε πασίγνωστος πρωτοκλασάτος βουλευτής από την Κρήτη έφτασε τελικά μέχρι το Υπουργείο.

Η κυρία Ακρίτα είχε άλλωστε αναφερθεί προσωπικά στον αναπλ. Υπουργό  Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Πανούση υπενθυμίζοντάς του πως είναι υπεύθυνος για τις έρευνες. Η απάντηση έφτασε στο προσωπικό μέιλ της κυρίας Ακρίτα και δημοσιεύεται αυτούσια στην στήλη instanea.gr των Νέων.

Αγαπητή κυρία Ακρίτα,


Σας συγχαίρω και σας ευχαριστώ που ανοίξατε αυτό το θέμα που σίγουρα δεν είναι μόνον αστυνομικό.
Θα μου επιτρέψετε να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις μαζί σας.

 

Η πρόληψη της παραβατικότητας στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο συνδέεται άρρηκτα με την εκπαιδευτική πολιτική (αρκεί να μη λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα ως αποκλειστικός θεσμός κοινωνικού ελέγχου) αλλά και με μια κοινοτική εκπαιδευτική οικολογία (που εντάσσει τη σχολική μονάδα στον κοινωνικό ιστό). Οι εν-τάσεις και οι συγ-κρούσεις μέσα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον δεν παραπέμπουν υποχρεωτικά στην «εγκληματική βία» αφού τα υφέρποντα ή και εμφανή κίνητρα συνδέονται περισσότερο με το γόητρο, το παληκαριλίκι, την ισχύ, την εξουσία ή ακόμα με την ανισότητα και την υποβάθμιση. Πέρα δηλαδή από τα όποια ατομικά χαρακτηριστικά δράστη/ δραστών και θύματος/ θυμάτων, το κοινωνικό, πολιτισμικό και εκπαιδευτικό οικοσύστημα καθορίζει τους όρους και τους τρόπους εμφάνισης του φαινομένου.
Οι αποϊδανικοποιήσεις (γονιών, δασκάλων, φορέων) και η αναζήτηση προσωπικών (και όχι «δανεισμένων») εμπειριών οδηγούν σε συχνά επώδυνες αυτονομήσεις.


Τα όρια και τα περιθώρια της μάθησης από την παιδικότητα στην ενηλικίωση, από το σπίτι στο σχολείο, από τη γονεϊκή υπερπροστατευτικότητα στη σχολική συμμόρφωση συχνά καταλήγουν σε ανομικές εκ-ρήξεις.
Σε κάθε περίπτωση η επίλυση των συγκρούσεων στον εκπαιδευτικό χώρο πρέπει να προκύπτει από τη συνευθύνη που διαμορφώνεται μέσα στο τετράγωνο: δάσκαλοι- γονείς- μαθητές/συμμαθητές- Υπουργείο Παιδείας.
Αν το παιδαγωγικό μέρος βαρύνει αποκλειστικά τους καθηγητές, η κουλτούρα του σπιτιού, του δρόμου, της κοινότητας είναι αυτή που θα ορθώσει την εμπιστοσύνη σαν τείχος στις όποιες αντιλήψεις ή συμπεριφορές βίαιης αντί-δρασης.


Πολλοί ψυχολογικοποιούν το φαινόμενο συσχετίζοντάς το με την εφηβεία και τη συναφή επιθετικότητα, με την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, τις ιδιαιτερότητες του μαθητή. Άλλοι ρίχνουν το βάρος στη συλλογική έκφραση τέτοιων συμπεριφορών, με βάση την παρέα των συνομιλήκων, συγκρίνοντας εκπαιδευτικούς τύπους με παραβατική υποκουλτούρα. Συχνά συνεκτιμώνται και δημογραφικά/ κοινωνικά δεδομένα που αφορούν στο φύλο, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειας, τα επαγγέλματα των γονέων κλπ.
Επίθεση και άμυνα, εκφοβισμός και φόβος, δράστης και θύμα εναλλάσσονται και παίρνουν διάφορες μορφές (π.χ. βρισιές, απειλές, χειροδικίες κλπ.) πίσω από τις οποίες όμως ελοχεύει η διάβρωση των δια-προσωπικών σχέσεων (relational aggression) καθώς και η υποτίμηση του «άλλου».


Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της θυματοποίησης (απόρριψη, στιγματισμός, περιθωριοποίηση, απομόνωση, ανασφάλεια) κινούνται κι αυτές στο ίδιο πλαίσιο: στην αποτυχία και την προδοσία των σχέσεων εμπιστοσύνης, οι οποίες αποτελούν τη βάση για μια ομαλή κοινωνικοποίηση των νέων. Η σύγκρουση λέξεων και κινήσεων συχνά υποκρύπτει μια πιο κρίσιμη «δια-μάχη» αλληλεγγύης και ατομικισμού, ανεκτικότητας και ατομικισμού την οποία καλούνται οι νέοι να δια-χειριστούν. Η σύνδεση της νεανικής βίας με τη σχολική αποτυχία ή την κοινωνική περιθωριοποίηση, η επιθετική συμπεριφορά ως αποτέλεσμα μάθησης (για επιβίωση;) αντιμετωπίζονται σαν απειλές για περισσότερους από ένα στόχο.


Τα σημεία ψυχολογικής αναγνώρισης παιδιού - θύτη και παιδιού - θύματος, το προφίλ του νταή και του φοβισμένου, οι έννοιες της Επιβολής (θύτες) ή της Αυτοάμυνας (θύματα-θύτες) που επανέρχονται σε όλες τις αιτιολογήσεις όλων για την ενδοσχολική βία έχουν τελευταία υπερφαλαγγιστεί από το φόβο ένοπλων επιθέσεων.


Ο school shooter, όπως συχνά και ο σχολικός τραμπούκος, χαρακτηρίζονται από ψυχική αδυναμία να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις και επιλέγουν ως διέξοδο την βίαιη εκδίκηση (ιδεοληπτική ή όχι) κατά τρίτων και βέβαια την αυτοκτονία. Μολονότι οι ένοπλες επιθέσεις στα σχολεία (school shooting) στη χώρα μας δεν σχετίζονται με τον εκφοβισμό (ως ατομικό bullying ή ως ομαδικό mobbing), μολονότι το «νταηλίκι» του μαθητή δεν σημαίνει αναγκαστικά και προ-παραβατικό ανήλικο, ούτε η συστηματική κατάχρηση δύναμης μετατρέπεται αυτομάτως σε συγκρότηση συμμορίας, ο εκφοβισμός (είτε στοχεύει ένα μεμονωμένο άτομο ή ομάδα ατόμων, είτε αφορά μικρότερους, είτε κορίτσια), συχνά συνδέεται με ενδοσχολικούς ανταγωνισμούς, με διαφορετικότητες μαθητών (απόκτηση δύναμης ή προκλητικά θύματα) και έτσι δημιουργεί πρότυπα αντικοινωνικής συμπεριφοράς.


Το συχνά αδιάφορο εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει μηχανισμούς και δασκάλους προετοιμασμένους να χειριστούν δύσκολες (μέχρι και βίαιες) καταστάσεις ενώ η γειτονιά και η τοπική κοινωνία απλώς κάθε φορά εκπλήττονται (κρύβοντας κάτω από το χαλί την «οικολογία του φόβου και της αποτυχίας»). Κι όμως η ζεστή σχολική ατμόσφαιρα (της κατανόησης και της συνεννόησης) μπορεί να δημιουργεί θετικά συναισθήματα και αίσθημα ασφαλούς περιβάλλοντος και να χρησιμοποιήσει την επικοινωνία ως μέσο κοινωνικής ένταξης και ψυχολογικής υποστήριξης.
Πώς να διαμορφώσεις «όρους ειρηνικού σχολείου» μέσα σ' ένα κοινωνικό πλαίσιο βίας;


Οι ρίζες της βίας είναι βαθιά χωμένες στον πολιτισμό και στην κοινωνία. Στις ανισότητες και στις αδικίες. Από την άλλη οι ορισμοί και οι εννοιολογήσεις της (σχολικής) βίας δημιουργούν συχνά συγχύσεις. Οι αιτίες μπλέκονται με τ' αποτελέσματα και όλα αυτά με διάφορα ιδεολογήματα. Όλα έχουν ειπωθεί και γραφτεί (αλλά και τ' αντίθετά τους). Όλα είναι κρίσιμα (αλλά δεν αποτρέπουν την κρίση).
Από τη μία οι μορφές της ενδοσχολικής βίας, οι παραβατικές ομάδες και συμμορίες, το bullying ως εκφοβισμός, ο τραμπουκισμός, ο ψευτοπαλληκαρισμός, το νταηλίκι, τα χαρακτηριστικά δράστη - θύματος και η ανισορροπία δύναμης θύτη-θύματος, οι τιμωρίες. από την άλλη η σχέση παιδιού-γονιού, η σχέση παιδιού-δασκάλου (που επηρεάζεται και από το πολιτισμικό κεφάλαιο του μαθητή), ο αυτοτελής ρόλος των γονιών, ο αυτοτελής συνθετικός ρόλος του σχολείου, ο αυτοτελής ρόλος του δασκάλου ή και ο ρόλος των ΜΜΕ. από τη μία οι αναπαραστάσεις της βίας ή και η «γοητεία» της κι από την άλλη το άγχος, οι κακές σχολικές επιδόσεις, η ψυχική καταπίεση, η ανασφάλεια των σχέσεων και της επιβίωσης των ίδιων των μαθητών. Κανονιστική λοιπόν αντιμετώπιση ή ειρηνοποιός διαχείριση;


Το θέμα της ασφάλειας υπερβαίνει τη σχολική βία και πρέπει να προβληματίσει το κοινωνικό και πολιτικό σύστημα. Η ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς χώρους συνδέεται με τη βία στους δρόμους και τη μεταφερόμενη κοινωνική βία. Η ασφάλεια του σχολείου συμβαδίζει αυτονόητα με το σεβασμό στην προσωπικότητα, την ελευθερία του λόγου, τα δικαιώματα των νέων. Από την άλλη μια κοινωνία κοντά στο σχολείο και ένα σχολείο ενταγμένο αρμονικά στην κοινότητα κινδυνεύει να «μολυνθεί» από τις ανισότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος και ιδίως από τη γενικευμένη ανομία.


Από τα παιδιά του δρόμου (αρκετά από τα οποία δεν αρνούνται να μπουν στην εκπαιδευτική διαδικασία) κι από τα κακοποιημένα παιδιά ή τα παιδιά φτωχών οικογενειών που εγκαταλείπουν το σχολείο γεννιέται αρχικά η νεανική βία.


Η κοινωνική ομπρέλα προστασίας (community schools) σχετίζεται με τη συνευθύνη των κοινωνικών φορέων και όχι με την αστυνόμευση. Χρειάζεται μια συνέργεια πολλών θεσμών και φορέων για να πεισθούν οι νέοι να ξανα-γυρίσουν στην κοινωνική συμβίωση χωρίς βία.
Η βία στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο δεν εγγράφεται στο κληρονομικό φορτίο του θεσμού. Χρειάζεται συνεπώς το εκπαιδευτικό σύστημα να ξαναβρεί την εσωτερική του δημοκρατία (ισότητα, διάλογος, ηπιότητα, ελευθερία έκφρασης) και ν' αναπτύξει δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών. Πρέπει να «επανεφεύρουμε» την εκπαίδευση, που σημαίνει νέα δομή, νέα μορφή, νέες σχέσεις, νέα αισθητική, νέα λειτουργία, νέοι ρόλοι, πρέπει να αυτονομήσουμε (έστω σχετικά) το σχολείο από τη διαδικασία νομιμοποίησης της κρατούσας κοινωνικής τάξης για να μην είναι καταδικασμένο (κι αυτό κι εμείς) ν' αναπαράγουμε ή και να διευρύνουμε τις προϋπάρχουσες ανισότητες. Το σχολείο που πληγώνει αντί να εκ-παιδεύσει, οι υπόγειες διαδρομές της βίας στο σπίτι, στην πλατεία και της σχολικής βίας, ο ανταγωνισμός ως εργαλείο επιτυχίας και το παιχνίδι ως μέσον ενηλικίωσης, οι περικυκλωμένοι από «όχι» και «μη» έφηβοι διαμορφώνουν τους όρους μιας «αντι-δραστικής» επιθετικότητας, έντασης, θυμού, διάψευσης, δυσφορίας.


Στο εκπαιδευτικό σύστημα συναντιώνται πολλές κρίσεις: εφηβείας, αμφισβήτησης από τους νέους, διάψευσης, κόπωσης από τους δασκάλους, απαξίωσης, υποβάθμισης ρόλου από τους γονείς, αμφίσημης αντιμετώπισης από την Πολιτεία. Συμβατικά ή εναλλακτικά σχολεία δεν μπόρεσαν να συμβιβάσουν τις κρίσεις και να τις μετατρέψουν σε νέες ευκαιρίες. Η «μάχη για επιβίωση» προτιμάει βίαια σχολεία σε βίαιο κόσμο. Γι' αυτό χρειάζεται από τη μία η χάραξη ορίων σε όλη την κοινωνική δράση κι από την άλλη η αλλαγή πλαισίου ζωής των νέων.
Το πέρασμα από τα παιδιά σε κίνδυνο στα επικίνδυνα παιδιά είναι τόσο εύκολο ή τόσο δύσκολο όσο εμείς -οι ενήλικες κλειδοκράτορες- το (δια)χειριζόμαστε.

 

Υ. Γ1: Στο επίπεδο της αστυνομικής έρευνας έχει διαταχθεί να σταλεί στα Γιάννενα ειδική μονάδα εξιχνίασης. Έχω ο ίδιος προσωπικά μιλήσει με τον ιδιωτικό ερευνητή Γ. Τσούκαλη και έθεσα στη διάθεση της οικογένειας όποιο μέσο χρειαστεί.


Υ. Γ2: Οι ποινικές ευθύνες θα καταλογιστούν όταν εντοπιστούν οι ένοχοι της «βαρβαρότητας» και οδηγηθούν στη δικαιοσύνη. Το ίδιο ισχύει με πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων δημοσίων οργάνων.


Υ. Γ3: Η εμπλοκή οποιουδήποτε πολιτικού και για οποιονδήποτε λόγο απόκρυψης είναι τόσο αποδοκιμαστέα ώστε θα έπρεπε για λόγους ηθικής τάξης και παραδειγματισμού ο αρχηγός του κόμματός του να τον αποβάλει από τη Βουλή. Τέτοια φαινόμενα πρέπει να καταδικάζονται δημόσια πριν γίνουν καρκινογόνα.

 

Ευχαριστώ και πάλι για την ευκαιρία να δείξουμε ότι πρωτίστως είμαστε άνθρωποι και γονείς και νοιαζόμαστε για τον πλαϊνό μας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

 

Καθηγητής Γιάννης Πανούσης

Ελλάδα
22

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό»

Ελλάδα / Λογότυπο μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς αποφάσισε την απευθείας ανάθεση, εξηγεί η «Ελληνικό Μετρό»

Ο πρώτος διαγωνισμός επαναξιολογήθηκε και ακυρώθηκε, οι προτάσεις που κατατέθηκαν στον δεύτερο δεν μας ικανοποιούσαν και οι προθεσμίες λειτουργίας του μετρό μας υποχρέωσαν σε απευθείας ανάθεση, υποστηρίζει η «Ελληνικό Μετρό»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Πολυ καλό κείμενο τουλάχιστο θετικό ( αν διαβαστεί με υπομονή). Προσπαθεί τουλάχιστο να προσεγγίσει ( με επιστημονικό ετσι κι αλλοιώς τροπο- αυτα τα εργαλεία έχουμε ) πως βρεθήκαμε αγκαλια μ αυτή τη βία και τι να το κάνουμε αυτο το ερωτηματικό που έχουμε στο πρόσωπο ολοι. Οποιος μπορεί να γράψει κάτι περισσότερο ειδικός ή μη ας το επιχειρήσει θα ειναι θετικό για όλους.Νομίζω τα ΥΓ ικανοποιούν και την εμπλοκή της Άκριτα. Κάτι όμως άργησε;
Δυστυχώς μου θύμισε πολύ το μπούρου-μπούρου της ΔΗΜΑΡ, που είναι ο πολιτικός χώρος από τον οποίο προέρχεται. Πολλά και περίτεχνα λόγια, που τα βαρέθηκε και ο ίδιος ο κόσμος της ΔΗΜΑΡ. Κι εγώ κάποτε τους είχα ψηφίσει. Δε βλέπω θέληση για δράση. Μοναχά μας λέει πόσο καλά το έχει σπουδάσει το θέμα, για να κάνει διαλέξεις. Κρίμα. Ο "μόρτης" βουλευτής Χ που πολλοί λένε ποιός είναι, δυστυχώς κύριε Υπουργέ έπιασε τον Α έπιασε τον Β, άλλον τον απείλησε, αλλουνού του έταξε, πάντως της δουλειά του την έκανε. Δυστυχώς, δυστυχώς, δυστυχώς. Και απέναντι σε αυτό το οργανωμένο έγκλημα, αντιπαραβάλλετε λόγια του αέρα. Τα υστερόγραφα ό,τι άξιζαν. Και ναι, αναλάβετε δράσεις για το gay bullying, ή το bullying το σχετιζόμενο με τη συμπεριφορά του φύλου, αν προτιμάτε. Είναι γελοίο να γίνονται συνέδρια, με εκλεκτό μπουφέ για το bullying και να μην κατονομάζεται η συχνότερη και βαρύτερη μορφή του.
Το πέρασε από translate, το τακτοποίησε λιγάκι και το πέταξε copy paste για απάντηση. Είναι προτάσεις που δεν βγάζουν καν νόημα στα ελληνικά. Μέχρι και για school shootings και community schools γράφει. Ευτυχώς από το πρώτο δεν έχουμε εδώ στην Ελλάδα και από το δεύτερο δεν έχω ιδέα αν θα έπρεπε να έχουμε. Καλύτερα 5 γραμμές δικές του με κεντρικό νόημα: "Θα το κοιτάξω" ή "Δεν μας παρατάς και εσύ" παρά 3 σελίδες αντιγραφή την εργασία κάποιου και υστερόγραφα δικά του. Και το κερασάκι στην τούρτα που μου γυρνά τα μυαλά: "Ευχαριστώ και πάλι για την ευκαιρία να δείξουμε ότι πρωτίστως είμαστε άνθρωποι και γονείς και νοιαζόμαστε για τον πλαϊνό μας." Πηγή: www.lifo.gr Τι ευχαριστείς ρε (κακιά λέξη); Που χάθηκε ένα παιδί και βρήκες την ευκαιρία; Ευκαιρίες Να έβρισκες μόνος σου αν ήθελες να αποδείξεις ότι είσαι κοντά στον πλαϊνό σου. Μακάρι να μην δινόταν σε κανέναν αυτή η "ευκαιρία". Και (κακιά λέξη πάλι) δεν είναι ευκαιρία αυτό το πράγμα ειδικά για εσένα... είναι ΚΑΘΗΚΟΝ
Εξαιρετικό κείμενο! Όμορφη ακαδημαϊκή γραφή που ρέει. Διδακτική και παράδειγμα προς μίμηση. Θίγει όλα τα σχετικά θέματα και όλες τις σχετικές παραμέτρους με εξαιρετικό τρόπο.Το να κατηγορεί κανείς ένα τέτοιο κείμενο και να μην αναγνωρίζει την αξία του, δείχνει δυστυχώς μεγάλη ανεπάρκεια, κατανόησης, έλλειψη γνώσης και χυδαία απαξίωση εξαιτίας της αδυναμίας αντιπαραβολής. Δυστυχώς στην εποχή των 140 χαρακτήρων του τουίτερ, του περιορισμού του γραπτού λόγου σε σχόλια κάτω από άρθρα (όπως αυτό που γράφω εγώ τώρα)και των αναρτήσεων στο φβ, είναι λογικό ένα τέτοιο κείμενο να γελοιοποιείται. Ή όπως το λέει και ο λαός "όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"
Αντιπαρέρχομαι το σεντόνι, το οποίο διαβάζοντάς το προσεκτικά παρατηρώ εκτός από τις αοριστίες προς μια υπάρχουσα κατάσταση (και την παντελή πρόταση ουσιαστικού τρόπου αλλαγής της) να αναφέρονται πολλά από τα οποία όμως απουσιάζει παντελώς το θέμα της ομοφοβίας. Εκτός από τα "είμαστε περήφανοι" τα "μη ντρέπεσαι και σε αγαπάμε" και τα "χαμηλών τόνων κλειστός χαρακτήρας" των τελευταίων ημερών... η επιστολή αυτή επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το πόσο ομοφοβική είναι αυτή η χώρα στην οποία ζούμε, αφού ούτε καν σε μια θεωρητική γενικόλογη απάντηση σεντόνι, πουθενά δεν αναφέρεται το αυτονόητο που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό επιθέσεων. Για να μην παρεξηγηθώ, επιθέσεις λεκτικές και σωματικές παρουσιάζονται και σε στρέιτ θύματα επειδή κάποιος είναι γυαλάκιας, ψηλός, κοντός, Αλβανόςκλπ κλπ... Φυσικά αν υπολογίσει κανείς πως και σε αυτές τις επιθέσεις κολάνε και το αδερφή πίσω από γυαλάκια, χοντρό κλπ... τότε η ομοφοβία εκφράζεται και στα στρειτ θύματα. Άλλωστε αυτά τα παιδιά εκπαιδεύονται από μικρή ηλικία να θεωρούν οποιαδήποτε αργκό σχετική με ομοφυλοφιλία ως βρισιά! (πόσο μάλλον τους ίδιους τους ομοφυλόφιλους)
Ακριβώς. Δεν τόλμησε να πει τη λέξη ομοφυλόφιλος ή σεξουαλική διαφορετικότητα. Όπως κι ο πρωθυπουργός. Ο υπουργός δικαιοσύνης λιγα δευτερόλεπτα μόνο στο λογο του για το ήδη καθυστερημένο σύμφωνο συμβιωσης. Ασάφειες και γενικότητες. Αριστερά μπουρδο- ευχολόγια, μακριά απ την ευρωπαική πεπατημένη. Και φυσικά θα γίνει έρευνα, θα αποδοθούν ευθύνες, το μαχαιρι στο κοκαλο κλπ κλπ οι ίδιες γενικόλογες μπουρδες που ακούμε χρόνια. Φατε πρώτη φορά αριστερά! Ανίδεοι και άτολμοι όσο και οι προηγούμενοι. Μας υποχρέωσεΥγ όλα αυτα που εύχεται να γίνουν στην παιδεία φαντάζομαι θα πραγματοποιηθούν με το μάθημα των θρησκευτικών για το οποίο όλοι κόπτονται. Και με προσευχές να υποθέσω.... Εξάλλου μας το έδειξε κι ο ίδιος στην ορκωμωσία του. Αμήν υπουργέ μου!!!
Αν μου επιτρέπεις, να υπενθυμίσω την αρνητική αριστερά θέση... όχι πως μέχρι τώρα έχω πειστεί ότι έχουμε αριστερή κυβέρνηση.Προσωπικά δεν εντοπίζω το πρόβλημα στην θέση των εδράνων που κάθονται (με σαφείς ακραίες εξαιρέσεις). Πέρα από κομματικές ιδεολογικές προσλαμβάνουσες, μιλάμε για μια άκρως συντηρητική χώρα όπου οι καριερίστες τουλάχιστον πολιτικοί που ανακυκλώνονται (με μειοψηφία τις νέες φωνές κάθε τετραετίας) δρουν με γνώμονα το πολιτικό κόστος. Η ελληνορθόδοξη ελληνική δημοκρατία, κατοχυρώνεται από το ίδιο το σύνταγμα και η πολιτική εξουσία επιλέγει να γίνεται εκφραστής του μέσου ψηφοφόρου (και όχι πολίτη), παρά να φροντίσει για την παιδεία αυτού σε θέματα κοινωνικής ευαισθησίας (μεταξύ άλλων). Το ευτύχημα είναι πως στους κόλπους της εκκλησίας, μπορεί κανείς να βρει Άγιους Πατέρες που πραγματικά κηρύττουν την αγάπη για τον συνάνθρωπο με βάση τον λόγο του Κυρίου. Το δυστύχημα είναι πως τέτοιοι κληρικοί σπανίζουν και η συντριπτική πλειοψηφία (τους οποίους πληρώνουμε εμείς ως δημοσίους υπαλλήλους) διαλαλούν το μίσος προς τον συνάνθρωπο, ενώ μερίδα αυτών εμπλέκονται σε πλήθος εγκλημάτων (με μερικά από αυτά να υποβοηθούνται από το κράτος με την ανοχή της κοινωνίας, όπως πχ ο προσηλυτισμός με υποχρεωτικά θρησκευτικά και σχολικούς εκκλησιασμούς, μέχρι και βάφτιση πριν ο πιστός να το έχει επιλέξει, ακόμη και οικονομικά όπως το "Βατοπέδι").
Από πότε "σοβαρές" καταγγελίες πολιτών προς υπουργούς καθώς και "άμεσες" απαντήσεις υπουργών προς πολίτες κρέμονται στα μανταλάκια των περιπτέρων;
Έχεις δει την Έκθεση στις Πανελλήνιες;Πιο "1+1=2" δε γίνεται... Πιο μεγάλο περιορισμό στη δημιουργικότητα και στην ανάπτυξη ιδεών μόνο στο Μεσαίωνα είχαν.Αν δεν τα γράψεις όπως θέλουν απλά τον πίνεις.Οπότε όχι, ούτε καν εκεί δε θα έσκιζε.
Η επιστολή της Ακρίτα αναφέρει ουσιώδη και συγκεκριμένα ερωτήματα για την υπόθεση, που απασχολούν όλους εμάς. Ο κ.Υπουργός απαντάει με μια «επιστολή» που το περιεχόμενό της απαρτίζεται απο γενικεύσεις και αερολογίες. Η «επιστολή» θα ταίριαζε απόλυτα σε κάποιο αμφιθέατρο, όχι όμως εδώ και οχι τώρα. Επιλέγει να δώσει κάποιες, ας το πούμε, απαντήσεις στα υστερόγραφα. Αλήθεια κ.Πανούση τόσο αξίζει για εσάς η ανθρώπινη ζωή ώστε να την αφήνετε στο υστερόγραφο; Πραγματικά λυπάμαι πολύ! Κρίμα, νόμιζα οτι αυτή η κυβέρνηση μπορεί να ήταν διαφορετική.
γενικεύει και αερολογεί η κυρία Ακρίτα, από την στιγμή που δεν αποκαλύπτει δημοσίως το όνομα του πολιτικού. Πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε κάποτε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που δεν γίνεται αλλοιώς : ΠΡΕΠΕΙ να μπλέξεις...
"Η εμπλοκή οποιουδήποτε πολιτικού και για οποιονδήποτε λόγο απόκρυψης είναι τόσο αποδοκιμαστέα ώστε θα έπρεπε για λόγους ηθικής τάξης και παραδειγματισμού ο αρχηγός του κόμματός του να τον αποβάλει από τη Βουλή. Τέτοια φαινόμενα πρέπει να καταδικάζονται δημόσια πριν γίνουν καρκινογόνα."Η εμπλοκή οποιουδήποτε πολιτικού δεν είναι "αποδοκιμαστέα", κ. Πανουση, είναι εγκληματική.Όποιος συνεργεί για να αποκρύψει είναι ξεκάθαρα συνένοχος.Και όχι, δε θα 'πρεπε να περιμένουμε ο αρχηγός του κόμματός του να τον αποβάλει απ'τη Βουλή. Δε θα 'πρεπε ο ελληνικός λαός να έχει αντιπροσώπους που βάζουν πλάτες σε τέρατα ούτε να ελπίζει ότι η ηθική του αρχηγού του εκάστοτε κόμματος θα τον οδηγήσει στο να τον αποβάλει.Θα 'πρεπε η Βουλή η ίδια να τον αποβάλει γιατί αυτό που εσείς υποστηρίζετε ότι πρέπει να καταδικάζεται πριν γίνει καρκινογόνο είναι ήδη ένας καρκίνος με μεταστάσεις.
Πολυ σωστο το σχολιο σου αλλα να λαβουμε υποψιν μας οτι μελη της ιδιας κοινωνιας ζητησαν την μεσολαβηση του βουλευτηβουλευτη. Και αυτο καταλαβα και απο το αρθρο του Πανουση. Οταν η βια γινεται αποδεκτη ( ως και απαιτουμενη ως δειγμα ανωτεροτητας η ανδρισμου) μεσα σε μια οικογενεια, σε μια γειτονια, σε μια χωρα και ενθαρυνεται ως προτυπο συμπεριφορας, υπαρχουν παντα βαθυτερα αιτια και πρεπει αυτα να ερευνηθουν πρωτα. Εγκληματικη η πραξη του βουλευτη ΝΑΙ! Μην ξεχναμε ομως οτι κανενα μελος της τοπικης κοινωνιας η της σχολικης κοινοτητας δεν εδρασε διαφορετικα. Το γεγονος δεν ειναι μεμονωμενο και δυστυχως οι αντιδρασεις δεν διαφερουν και πολυ. Λιγοι ενδιαφερονται και ακομη λιγοτεροι μιλουν.Οταν η πλειοψηφια της κοινωνιας " βαζει πλατες σε τερατα" οπως το θεσατε, θα το κανουν και οι αντιπροσωποι της.
@ Τζέλα Δελαφράγκα:Οταν η πλειοψηφια της κοινωνιας " βαζει πλατες σε τερατα" οπως το θεσατε, θα το κανουν και οι αντιπροσωποι της.Υπάρχει μια φράση στο V for Vendetta την οποία λέει ο V απευθυνόμενος στους πολίτες της Αγγλίας:"[...]We've had a string of embezzlers, frauds, liars and lunatics making a string of catastrophic decisions. This is plain fact.But who elected them?"Σαφώς δεν είμαστε αθώοι. Και η ευθύνη είναι μεγαλύτερη στους γονείς μας και ακόμα μεγαλύτερη στους παππούδες μας.Σαφώς υπάρχει ένα ποσοστό της κοινωνίας που "βάζει πλάτες σε τέρατα".Αρνούμαι όμως ότι είναι η πλειοψηφία.Η κοινωνία μας είναι σε πολλά θέματα σκάρτη. Έχουμε πολλά σάπια κομμάτια και πολλούς σάπιους πολιτικούς να τα διατηρούν ως έχουν προς όφελός τους.Και δεν έχει και νόημα να αναζητάμε το ποιός φταίει γιατί το ερώτημα αν οι διεφθαρμένοι πολιτικοί κατέστρεψαν τους Έλληνες ή αν οι Έλληνες είναι τόσο διεφθαρμένοι που οδήγησαν την πολιτική στη διαφθορά είναι σαν το ερώτημα αν έγινε πρώτα η κότα ή το αυγό.Το γεγονός ότι κανένα μέλος της τοπικής κοινωνίας ή του σχολείου δεν έδρασε διαφορετικά, θα μπορούσε να οφείλεται στο (λανθασμένό) ορισμό που έχει η έννοια του Μίλα/Speak Out στην Ελλάδα, που για κάποιο λόγο, συνεχίζει να θεωρείται "δώσιμο" και "μπλέκομαι εκεί που δε με σπέρνουν".Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω, προσπαθώ να δώσω μια πιθανή εξήγηση, ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ.Σε κάθε περίπτωση όμως, οι άνθρωποι που είναι στη Βουλή είναι εκεί γιατί (υποτίθεται τουλάχιστον) ο λαός έκρινε πως είναι οι καλύτεροι για να τον αντιπροσωπεύσουν.Αν εκείνοι δε δώσουν το σωστό παράδειγμα για το πως πρέπει να φερόμαστε, τότε ποιός;Και ναι, δε γεννήθηκα χθες. Ξέρω πως δεν είναι ούτε τέλειοι, ούτε άγιοι. Οι μισοί είναι διεφθαρμένοι και ανίκανοι. Γι'αυτό λοιπόν, και κάπου εδώ μαζεύω το δικό μου σεντόνι, πρέπει να απαιτούμε η συμπεριφορά τους να είναι παράδειγμα για την κοινωνία και να ζητάμε η συμπεριφορά τους να συνάδει με τα ιδανικά που εκπροσωπούν.
Αγαπητε μου Exist, θα σου πω αλλη μια φορα οτι συμφωνω μαζι σου.Αυτο που ειπα, δεν το ειπα για να δικαιολογησω κανεναν. Προφανως και ο εν λογω βουλευτης επρεπε να δωσει το καλο παραδειγμα, αλλα βλεπεις και εσυ οτι απαιτηθηκε( εστω και απο μικρο μερος της κοινωνιας) να κανει το αντιθετο.Υπαρχουν γονεις που δεν γνωριζουν αν τα παιδια τους εκφοβιζουν ή εκφοβίζονται στο σχολειο. Υπαρχουν δυστυχως ακομη δασκαλοι και διευθυντες που δεν παρεμβαινουν, και αν παρεμβουν μπορει να κανουν τα πραγματα χειροτερα για το εκαστοτε θυμα. Υπαρχουν ακομη μελη αυτης της κοινωνιας που ζουν με την πεποιθηση οτι πρεπει τετοια γεγονοτα να συγκαλυπτονται. Αυτο για μενα ειναι το θλιβερο. Δυστυχως αν καποιοι απι μας βλεπαμε ενα τετοιο γεγονος να εξελισσεται μπροστα στα ματια μας, λιγοι θα επεμβαιναν, οι περισσοτεροι θα γυριζαν το κεφαλι. Ακομη και αν δεν ειχε μιλησει ο βουλευτης, αυτοι οι γονεις επρεπε να δωσουν σωστες αξιες στα παιδια τους και αφου αυτο δεν το καταφεραν επρεπε να τα συνετισουν οταν εγιναν γνωστες του γεγονοτος, ο διευθυντης και οι καθηγητες της σχολης επρεπε να τιμωρουν τετοιες συμπεριφορες, οι συμμαθητες επρεπε να αντιδρασουν. Τιποτα απο αυτα δεν εγινε, ουτε θα ειχε γινει χωρις την παρεμβαση βουλευτη.Το πολιτικο προβλημα κυριως θα το εντοπιζα στο Υπουργειο Παιδειας, κατα την γνωμη μου θα επρεπε σε καθε σχολειο να υπαρχει παιδοψυχολογος που να ασχολειται με τετοια περιστατικα, θα επρεπε οι εκπαιδευτικοι κατα την διαρκεια των σπουδων τους να ασχολουνται με ψυχολγια και παραβατικες συμπεριφορες νεων και μαζι με τους γονεις να μαθαινουν απο μικρα στα παιδια τον ΣΕΒΑΣΜΟ! ( επαναλαμβανω οτι αυτο σεμκαμιαμπεριπτωση δεν δικαιολογειμτην πραξη του εν λογω βουλευτη).Οριστε, σας απλωσα κι εγω εναμσεντονι, καλη σας μερα :)