Πριν από μερικές ημέρες προβλήθηκε από το Discovery Channel το πολυαναμενόμενο 29ο επεισόδιο της εκπομπής «Shark Week» όπου ο κάτοχος 28 μεταλλίων Μάικλ Φελπς τα «έβαλε» και έχασε τελικώς από έναν μεγάλο λευκό καρχαρία.
Το επεισόδιο σημείωσε μεγάλα νούμερα τηλεθέασης καθώς όλοι ήθελαν να παρακολουθήσουν τη μάχη του καλύτερου κολυμβητή όλων των εποχών απέναντι στη δύναμη της φύσης.
Ωστόσο, πολλοί ήταν αυτοί που απογοητεύτηκαν και ένιωσαν εξαπατημένοι μετά την προβολή του επεισοδίου από το Discovery Channel.
Ο Φελπς εμφανίστηκε πράγματι να βουτά στα ανοιχτά του Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής, φορώντας ένα πτερύγιο και μία ειδική στολή και να ανταγωνίζεται στα 100 μέτρα διάφορα είδη καρχαριών, μόνο που όλες οι κούρσες ήταν σε ψηφιακή προσομοίωση και όχι απέναντι σε αληθινούς καρχαρίες.
Έτσι, οι θεατές παρακολουθούσαν πως η επιστημονική ομάδα της εκπομπής συνέλεξε στοιχεία σχετικά με την ταχύτητα κολύμβησης των καρχαριών, κάτι που είναι προφανώς πολύ δύσκολο να γίνει, επειδή οι καρχαρίες συνήθως δεν κολυμπούν σε ευθεία γραμμή.
Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τα δεδομένα ταχύτητας που έλαβαν για να δημιουργήσουν προσομοίωση από υπολογιστή και ο αγώνας απέναντι στον μεγάλο λευκό καρχαρία έληξε με τον Φελπς να κάνει 38,1 δευτερόλεπτα και τον νικητή - καρχαρία να τερματίζει σε 36,1.
Ο Φελπς φάνηκε απογοητευμένος, αν και όχι έκπληκτος από το αποτέλεσμα. Όμως πιο απογοητευμένοι ήταν οι εκατομμύρια τηλεθεατές που χθες καθηλώθηκαν για τον αγώνα και διαπίστωσαν πως οι καρχαρίες ήταν προσομοίωση.
Δεκάδες χρήστες του Τwitter έσπευσαν να αναρτήσουν οργισμένα και ειρωνικά σχόλια κατά της εκπομπής αλλά και του αθλητή.
Μετά τις αντιδράσεις, το Discovery Channel εξέδωσε ανακοίνωση μέσω της οποίας ξεκαθαρίζει ότι ουδέποτε υπονοήθηκε πως ο αγώνας θα ήταν πραγματικός.
«Στο "Φέλπς vs Καρχαρίας" στρατολογήσαμε επιστήμονες παγκόσμιας κλάσης προκειμένου ανταποκριθούν στην πρόκληση της διεξαγωγής μίας κούρσας μεταξύ του καλύτερου κολυμβητή του κόσμου και ενός μεγάλου λευκού καρχαρία. Η εκπομπή χρησιμοποίησε την επιστήμη και την τεχνολογία για να υλοποιήσει το εγχείρημα και να το κάνει πιο διασκεδαστικό. Η διαφημιστική προώθηση, οι συνεντεύξεις αλλά και η ίδια η εκπομπή κατέστησαν σαφές ότι η κούρσα δεν ήταν πραγματική. Τόσο στο promo βίντεο του Μάικλ, όσο και κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων λεπτών της εκπομπής το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο και εμείς είμαστε ενθουσιασμένοι με την προβολή και την απήχηση που είχε σε όλο τον κόσμο», τονίζεται στην ανακοίνωση του δικτύου.
Όσο για τον ίδιο τον Φελπς, απέφυγε να πάρει θέση για τις αντιδράσεις και αρκέστηκε να ζητήσει επανάληψη του αγώνα αλλά σε πιο θερμά νερά αυτή τη φορά.
Rematch? Next time..warmer water. #SW30 @Discovery @SharkWeek
— Michael Phelps (@MichaelPhelps) July 24, 2017