Μουντιάλ Γυναικών: Ούτε Εμπαπέ, ούτε Γκριεζμάν- Κι όμως, δεν είναι αυτοί που είδατε μόλις

Μουντιάλ Γυναικών: Ούτε Εμπαπέ, ούτε Γκριεζμάν- Κι όμως, δεν είναι αυτοί που είδατε μόλις Facebook Twitter
0

Ξεκινά ως μια συνηθισμένη αθλητική διαφήμιση. Κι όμως, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αυτό το σποτ που κυκλοφόρησε για το Μουντιάλ Γυναικών, απαλείφει τον σεξισμό- που υπάρχει και στο ποδόσφαιρο- με ένα deepfake βίντεο. 

Τα πλάνα των πρώτων δευτερολέπτων- αν και πρόκειται για διαφήμιση για το Μουντιάλ Γυναικών- περιλαμβάνουν εντυπωσιακές φάσεις, θεαματικά γκολ και αριστοτεχνικές εκτελέσεις φάουλ που φαίνεται ότι αποτελούν «δημιουργίες» του Αντουάν Γκριεζμάν, του Κιλιάν Εμπαπέ και της υπόλοιπης «παρέας» της εθνικής ομάδας της Γαλλίας. 

«Μόνο οι Μπλε μπορούν να μας χαρίσουν τέτοια συναισθήματα. Αυτοί είναι οι Μπλε που αγαπάμε», είναι το σύνθημα που εμφανίζεται στην οθόνη, κάνοντας αναφορά στο παρατσούκλι της γαλλικής εθνικής. «Όμως, δεν είναι αυτοί που είδατε μόλις», συνεχίζει το σποτ. 

Στα μισά της διαφήμισης, που δημιούργησε η Marcel για τη γαλλική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Orange έρχεται η αποκάλυψη. Όλα τα προηγούμενα πλάνα ήταν ένα deepfake μοντάζ. Τα πρόσωπα των ανδρών ποδοσφαιριστών είχαν μπει στα σώματα- και κυρίως τις εντυπωσιακές φάσεις- που έχουν κάνει γυναίκες συνάδελφοί τους, όπως οι Σακινά Καρσαουί και Εζενί Λε Σομέ. 

«Στην Orange υποστηρίζουμε τους Μπλε, υποστηρίζουμε τις Μπλε», καταλήγει η διαφήμιση, αναφερόμενη στο παρατσούκλι και της γυναικείας εθνικής ομάδας της Γαλλίας.  

Η διαφήμιση κυκλοφόρησε στα τέλη Ιουνίου, ενόψει του Μουντιάλ γυναικών, αλλά έγινε viral τις τελευταίες ημέρες, μετά την έναρξη της διοργάνωσης που διεξάγεται στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. 

Μουντιάλ γυναικών: Τεράστιο το μισθολογικό χάσμα 

Αν και όπως αποδεικνύει η διαφήμιση το γυναικείο ποδόσφαιρο προσφέρει εξίσου θεαματικές φάσεις, είναι λιγότερο δημοφιλές από το ανδρικό. 

Μελέτη που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες το πανεπιστήμιο της Ζυρίχης διαπίστωσε ότι η ποιότητα του γυναικείου και του ανδρικού ποδοσφαίρου κρίνεται με τον ίδιο τρόπο, όταν ο θεατής δεν γνωρίζει το φύλο των παικτών. Όταν το φύλο τους αποκαλύπτεται, οι επιδόσεις των ανδρών ποδοσφαιριστών αξιολογούνται πολύ υψηλότερα. 

«Τα συμπεράσματά μας αντικρούουν την εικασία ότι η μικρή ζήτηση για το γυναικείο επαγγελματικό ποδόσφαιρο βασίζεται στην ποιότητα των επιδόσεων των γυναικών παικτριών», επεσήμανε ο Κάρλος Γκόμεζ, που συνέγραψε τη μελέτη, σύμφωνα με το TIME. 

Τεράστιο όμως είναι το μισθολογικό χάσμα ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες και στο ποδόσφαιρο. Οι παίκτριες του φετινού Μουντιάλ γυναικών θα κερδίσουν κατά μέσο όρο μόλις 25 σεντς για κάθε δολάριο που πήραν οι άνδρες στο δικό τους Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου πέρυσι, όπως προκύπτει από ανάλυση του CNN. 

Το ακόμη χειρότερο; Αυτό αποτελεί βελτίωση. Στην προηγούμενη διοργάνωση, το 2019, οι απολαβές των γυναικών ποδοσφαιριστριών ήταν μόλις 8 σεντς για κάθε δολάριο των ανδρών συναδέλφων τους. 

Αθλητισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο δε φτάνουν στη Formula 1

Αθλητισμός / Γιατί οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο δεν φτάνουν στη Formula 1

Το άθλημα είναι πιο δημοφιλές αλλά και πιο ακριβό ποτέ, με τους γονείς των επίδοξων πιλότων της F1 να πρέπει να ξοδέψουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια μόνο για τα παιδιά τους να αρχίσουν να τρέχουν σε αγώνες καρτ
LIFO NEWSROOM