Με αφορμή τις αμερικανικές εκλογές που διεξήχθησαν, νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Political Behavior εξετάζει την επιρροή των social media στην εκλογική διαδικασία.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες τώρα, υπήρξε ιδιαίτερη ανησυχία σχετικά με τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όχι μόνο ως εργαλείο ανταλλαγής πληροφοριών αλλά και ως πιθανή διασπορά παραπληροφόρησης που θα μπορούσε να επηρεάσει την κοινή γνώμη και τις αποφάσεις πριν την κάλπη.
Μετά τη διεξαγωγή πειράματος, το αποτέλεσμα έδειξε πως η πρόσβαση σε μια κοινή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μόνο ακριβείς πληροφορίες μπορούσαν να μοιραστούν, βελτίωσε την ακρίβεια της ψηφοφορίας και την ποιότητα της ομαδικής λήψης αποφάσεων. Σε αυτή τη συνθήκη, οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν πάνω από το 90% των πληροφοριών που απέκτησαν, βοηθώντας τους άλλους να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η εισαγωγή της ακριβούς ανταλλαγής πληροφοριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε τους συμμετέχοντες να λάβουν καλύτερες αποφάσεις ψήφου που ευθυγραμμίζονταν περισσότερο με τα σωστά αποτελέσματα.
Στον αντίποδα, όταν διέρρευσε παραπληροφόρηση, οι θετικές επιδράσεις εξαφανίστηκαν. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν λιγότερο από το 50% των πληροφοριών τους με ακρίβεια, γεγονός που οδήγησε σε χειρότερες αποφάσεις και μειωμένα ομαδικά κέρδη. Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση της μελέτης ήταν ότι, ενώ η παραπληροφόρηση δεν άφησε τους συμμετέχοντες ανενημέρωτους, η υπερφόρτωση πληροφοριών δημιούργησε σύγχυση και υποβάθμισε την ποιότητα των ποιοτικών αποφάσεων.
Συγχρόνως, η παρουσία παραπληροφόρησης επηρέασε την κοινωνική αλληλεπίδραση στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, με τους συμμετέχοντες να αλληλεπιδρούν λιγότερο μεταξύ τους, γεγονός που προκάλεσε μειωμένη συμμετοχή και απομάκρυνση από την κοινοποίηση πληροφοριών, μειώνοντας περαιτέρω την ποιότητα των αποφάσεων σε ομαδικό επίπεδο.
Με πληροφορίες από Psypost