Οι έντονες διαφημιστικές καμπάνιες στοιχημάτων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Boxing Day προκαλούν έντονη ανησυχία στη Βρετανία, καθώς, σύμφωνα με αξιωματούχους του NHS, ενδέχεται να επιδεινώσουν το ήδη αυξανόμενο πρόβλημα εθισμού στον τζόγο.
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Αγγλίας (NHS) έχει αυξήσει τον αριθμό των ειδικών κλινικών για την αντιμετώπιση του εθισμού στον τζόγο από οκτώ σε δεκαπέντε μέσα σε έναν χρόνο, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ολοένα και περισσότερες παραπομπές ασθενών. Οι κλινικές αυτές παρέχουν κυρίως ψυχολογική υποστήριξη για προβλήματα που σχετίζονται με τον τζόγο, όπως ψυχικές διαταραχές, κίνδυνος αυτοκτονίας και ρήξη στις σχέσεις.
Το NHS δέχθηκε σχεδόν τριπλάσιο αριθμό παραπομπών το 2023/24, φτάνοντας τις 2.284, ενώ αναμένεται να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 3.000 άτομα φέτος. Μόνο το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου του 2024, οι παραπομπές ξεπέρασαν τις 1.900, διπλάσιες σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
«Μην ποντάρετε τα Χριστούγεννα», προειδοποιούν οι ειδικοί
Ο Dr. Matt Gaskell, επικεφαλής της Northern Gambling Service του NHS, δήλωσε ότι τα Χριστούγεννα είναι ιδιαίτερα ευάλωτη περίοδος για όσους παλεύουν με τον εθισμό στον τζόγο. «Οι διαφημίσεις με δωρεάν στοιχήματα και αγώνες εορταστικού ενδιαφέροντος μπορεί να ωθήσουν τους ανθρώπους να στοιχηματίσουν περισσότερα από όσα αντέχουν», προειδοποίησε.
Η Claire Murdoch, εθνική διευθύντρια ψυχικής υγείας του NHS, τόνισε ότι η ασταμάτητη διαφήμιση στοιχημάτων, ειδικά κατά τη διάρκεια αθλητικών γεγονότων, οδηγεί ολοένα και περισσότερους ανθρώπους σε εθισμό. «Η NHS δεν μπορεί να σηκώνει μόνη της το βάρος των κοινωνικών συνεπειών από τις τακτικές των εταιρειών στοιχημάτων που αποσκοπούν μόνο στα κέρδη τους», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπτώσεις του εθισμού στον τζόγο
Ο εθισμός στον τζόγο συνδέεται με σοβαρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, όπως η απώλεια εργασίας, η ενδοοικογενειακή βία και η διάπραξη εγκλημάτων. Σύμφωνα με την επιτροπή του ιατρικού περιοδικού The Lancet, περίπου 80 εκατομμύρια ενήλικες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν προβλήματα τζόγου, με τα φτωχότερα στρώματα και τους νέους να επηρεάζονται περισσότερο.
Η βρετανική κυβέρνηση πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία ειδικού φόρου στις εταιρείες στοιχημάτων, με στόχο τη συγκέντρωση 100 εκατομμυρίων λιρών ετησίως για έρευνες και μέτρα πρόληψης. Επίσης, οργανώσεις όπως η GambleAware ζητούν απαγόρευση διαφημίσεων στοιχημάτων κατά τη διάρκεια αθλητικών γεγονότων, προκειμένου να προστατευτούν τα παιδιά και οι ευάλωτοι πληθυσμοί.
Η εκτελεστική διευθύντρια της GambleAware, Zoë Osmond, δήλωσε: «Οι διαφημίσεις κατά την περίοδο των εορτών κάνουν ακόμα πιο δύσκολο για τους τακτικούς παίκτες να ελέγξουν τον εαυτό τους. Πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτού του φαινομένου».
Με πληροφορίες από Guardian