H καμπάνια για ένα δημοψήφισμα για τους όρους της συμφωνίας του Brexit ενισχύθηκε με μια δωρεά ενός εκατομμυρίου στερλινών, την ίδια στιγμή που αυξάνεται η ανησυχία πως η Μεγάλη Βρετανία θα εγκαταλείψει την Ε.Ε χωρίς συμφωνία.
Ο Τζούλιαν Ντάνκερτον, συνιδρυτής της εταιρίας ρούχων Superdy έκανε αυτή τη δωρεά στην καμπάνια People's Vote, η οποία επιθυμεί ένα τέτοιο δημοψήφισμα.
Ανέφερε πως «είναι μια μοναδική ευκαιρία να αλλάξουν τα πράγματα» ενώ ισχυρίστηκε πως αν το Brexit είχε συμβεί πριν είκοσι χρόνια η εταιρία του δε θα μπορούσε να είναι επιτυχημένη.
Η οικονομική βοήθεια θα χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια δημοσκοπήσεων και οι υπεύθυνοι της καμπάνιας πιστεύουν πως θα ενισχύσει το σκοπό τους. Όσοι υποστηρίζουν ένα νέο δημοψήφισμα αντιμετωπίζουν πλέον την πίεση του χρόνου καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο είναι προγραμματισμένο να εγκαταλείψει την Ε.Ε τον ερχόμενο Μάρτιο.
Μια δημοσκόπηση για την εφημερίδα Οbserver έδειξε πως το 40% των Βρετανών πιστεύει πως η Βρετανία θα φύγει από την Ε.Ε. χωρίς συμφωνία, ποσοστό αυξημένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με ένα μηνά πριν. Το 22% πιστεύει πως η Βρετανία θα φύγει με κάποιου είδους συμφωνία, ενώ ένα 16% πιστεύει πως η χώρα δε θα εγκαταλείψει την Ε.Ε. τον Μάρτιο του 2019.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις λένε πως το 45% θέλει δημοψήφισμα για τους όρους του Brexit, ενώ το 34% αντιτίθεται.
Παρόλα αυτά σοβαρά ζητήματα έχουν να λυθούν προκειμένου να μπορεί να γίνει ένα νέο δημοψήφισμα. Δεν είναι σαφές αν υπάρχει αρκετός χρόνος, ενώ και το ερώτημα στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν οι ψηφοφόροι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί.
Επιπλέον, οι ηγεσίες των δύο μεγάλων βρετανικών κομμάτων, των Συντηρητικών και των Εργατικών, είναι αντίθετες σε ένα νέο δημοψήφισμα.
Ο Ντάνκερτον, ηλικίας 53 ετών, άφησε την Superdry νωρίτερα μέσα στη χρονιά αφού είδε την εταιρία να επεκτείνεται με πάνω από 500 καταστήματα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
«Αν το Brexit είχε συμβεί πριν 20 χρόνια η Superdry δε θα είχε την παγκόσμια επιτυχία που έχει αυτή τη στιγμή. Θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των δασμών.
'Ίσως ακόμα πιο σημαντικό είναι πως η Ευρώπη ήταν ακριβώς το πεδίο της επιτυχίας μας, καθώς όντας μέλος της ενιαίας αγοράς δεν είχαμε φόβο να ανοίξουμε ένα κατάστημα στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, ή οπουδήποτε αλλού» είπε στην εφημερίδα Observer και συνέχισε: Δίνω τα χρήματα μου στην καμπάνια για ένα νέο δημοψήφισμα γιατί θεωρώ πως είναι μια μοναδική ευκαιρία να αλλάξουμε τα δεδομένα. Έχω καλή διαίσθηση για το πότε αλλάζουν τα πράγματα και πιστεύω πως η στιγμή είναι κατάλληλη. Γίνεται σαφές πως δεν υπάρχει όραμα για το Brexit και πως οι πολιτικοί έχουν κάνει μεγάλη ζημιά. Όλο και περισσότερο το κοινό καταλαβαίνει πως το Brexit θα είναι καταστροφή».
Με πληροφορίες από Guardian