Το Facebook εξασφάλιζε σε ορισμένες εταιρείες, όπως το Netflix, η Lyft και το Airbnb, προνομιακή πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα επιτροπή της βρετανικής Βουλής.
Όπως μεταδίδουν οι New York Times, «εσωτερικά έγγραφα» του Facebook καταδεικνύουν ότι από το 2012 έως το 2015, η εταιρεία από την Καλιφόρνια είχε συμφωνήσει με ορισμένες, «ευνοημένες εταιρείες» να τους παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών που ήταν πλέον μη διαθέσιμα για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, μετά τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας.
Επιπλέον, στελέχη της εταιρείας φαίνεται πως συζητούσαν, μέσω e-mail, το ενδεχόμενο προνομιακής πρόσβασης σε δεδομένα για εταιρείες με εξωτερικές εφαρμογές που διαφημίζονταν μέσω της δημοφιλέστερης σελίδας κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα, εξερευνούσαν το ενδεχόμενο να αποκλείσουν από τις ίδιες πληροφορίες, όσες εταιρείες θεωρούσαν ανταγωνιστικές.
Η δημοσιοποίηση των επίμαχων εγγράφων έγινε αντικείμενο διαμάχης για περισσότερο από μία εβδομάδα, καθώς δικαστήριο από την Καλιφόρνια είχε ζητήσει τη μη δημοσιοποίησή τους, στο πλαίσιο μιας διαμάχης του Facebook με προγραμματιστές που είχαν σχεδιάσει μια εφαρμογή.
Σε ανακοίνωσή του, το Facebook απαντά ότι τα συγκεκριμένα έγγραφα είναι μέρος μιας «αβάσιμης μήνυσης», κάνοντας λόγο για παραπλανητική παρουσίαση των στοιχείων χωρίς το απαραίτητο, ευρύτερο πλαίσιο.
«Όπως κάθε επιχείρηση, είχαμε αρκετές κατ' ιδίαν συζητήσεις για τους τρόπους που θα μπορούσαμε να οικοδομήσουμε ένα βιώσιμο επιχειρησιακό μοντέλο στην πλατφόρμα μας», τονίζει το Facebook.
«Τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα: ουδέποτε πουλήσαμε πληροφορίες των χρηστών μας», καταλήγει η ανακοίνωση.
Με πληροφορίες από New York Times
σχόλια