Ο Δούκας και η Δούκισσα του Σάσεξ δεν θα κατέληγαν ποτέ βασιλιάς και βασίλισσα της Αγγλίας. Και τώρα που φαίνονται να απαλλάχτηκαν από τις βασιλικές τους υποχρεώσεις, μια νέα αυτοκρατορία, χωρίς όρια, απλώνεται εμπρός τους: το βασίλειο του χορηγούμενου περιεχόμενου.
Χάρις στο έντονο ενδιαφέρον του κοινού και ειδικά των social media για την ιστορία τους, ο Πρίγκηπας Χάρι και η Μέγκαν έχουν βρεθεί στο πεδίο των "influencers" από τότε που έγιναν ζευγάρι – ειδικά η Μέγκαν, η οποία πριν παντρευτεί τον Χάρι, εκτός από ηθοποιός, ήταν και η δημιουργός του lifestyle/fashion blog "The Tig".
Ως ζεύγος όμως, είναι ακαταμάχητοι. Το κοινό τους brand στα social media, με το όνομα @SussexRoyal, έσπασε τον περασμένο Απρίλιο το ρεκόρ για το «πιο γρήγορο εκατομμύριο followers» στην ιστορία του Instagram (το νούμερο επετεύχθη σε λιγότερο από έξι ώρες). Οχτώ μήνες μετά, έχουν ξεπεράσει τα έντεκα εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, πλατφόρμα που προτιμούν για να κάνουν τις ανακοινώσεις της, όπως εκείνη της 8ης Ιανουαρίου όταν αποκάλυψαν την πρόθεσή τους να αποτραβηχτούν από το «παλάτι» (η ανάρτηση κέρδισε 1,85 εκατομμύρια likes).
Αν υπάρχει κάποιο φιλόδοξο πρότυπο για τον Χάρι και την Μέγκαν, αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώην προεδρικό ζεύγος του Μπαράκ και της Μισέλ Ομπάμα, οι οποίοι έχουν ήδη υπογράψει συμβόλαιο με το Netflix.
Πολλοί «βασιλικοί αναλυτές» εκφράζουν την αμφιβολία τους για το πόσο θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν την γαλαζοαίματη ιδιότητά τους εκτός «θεσμού», οι υπόλοιποι όμως που ερωτήθηκαν από τον Guardian σχετικά με τις βιοποριστικές προοπτικές του ζεύγους, συμφωνούν ότι ο πιο πιθανός δρόμος είναι η εκμετάλλευση της δημοτικότητάς τους μέσω "brand partnerships", συμφωνίες χορηγίας και τοποθέτηση προϊόντων στα social media.
Όλα αυτά στο πιο υψηλό επίπεδο και στην μεγαλύτερη δυνατή κλίμακα. Το πεδίο είναι απέραντο. Σύμφωνα με την πρόσφατη πρόβλεψη των Κυριακάτικων Times, ο τζίρος των influencers αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Το βέβαιο είναι ότι αυτή τη στιγμή όλοι φαίνονται να τους θέλουν. Ερωτηθείς αν θα τον ενδιέφερε μια συνεργασία μαζί τους, ο γενικός διευθυντής περιεχόμενου του Netflix, Τεντ Σαράντος, δήλωσε απλά: «Και ποιον δεν θα ενδιέφερε;».
Αν υπάρχει κάποιο φιλόδοξο πρότυπο για τον Χάρι και την Μέγκαν, αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώην προεδρικό ζεύγος του Μπαράκ και της Μισέλ Ομπάμα, οι οποίοι έχουν ήδη υπογράψει συμβόλαιο με το Netflix. Υπάρχει μια κρίσιμη διαφορά όμως: Ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ και η σύζυγός του, έχουν εξασφαλίσει τόσο υψηλές ευκαιρίες και αμοιβές (αλλά και τόσο υψηλό προφίλ) μετά την ζωή στο Λευκό Οίκο, είναι η εντυπωσιακή τους καριέρα και τα ενδιαφέροντά τους.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις και τις εικασίες των ειδικών, ο Χάρι και η Μέγκαν (παρέα, αναπόφευκτα, με ένα ολόκληρο team της επιλογής τους) θα κινηθούν αργά και μεθοδικά, αναζητώντας λίγες αλλά πολύτιμες (σε αξία και πρεστίζ) συμφωνίες, αποδίδοντας μέρος των αμοιβών σε φιλανθρωπικούς σκοπούς της προτίμησής τους. Η Μέγκαν θα μπορούσε να ακολουθήσει το πρότυπο της Αντζελίνα Τζολί, συνδυάζοντας σοβαρό φιλανθρωπικό έργο με τον χώρο της μόδας, υποστήριξη συγκεκριμένων προϊόντων (ομορφιάς κατά κανόνα) και την ηθοποιία πού και πού. Ο Χάρι από την άλλη, θα μπορούσε να εστιάσει στις οικολογικές του ανησυχίες και ειδικότερα στο αποκαλούμενο «βιώσιμο ταξίδι» και στον «βιώσιμο τουρισμό» γενικότερα.
Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της. Η μοίρα που περιμένει τους γαλαζοαίματους οι οποίοι «έχασαν την προορισμό» τους και κινήθηκαν «χωρίς πυξίδα», μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσάρεστη. Ο Πρίγκηπας Ανδρέας, που «έχασε τον σκοπό της ζωής του» τρέχοντας πίσω από το celebrity κύκλωμα, αποτελεί έναν «τρομακτικό προάγγελο».
Το σίγουρο όμως είναι ότι ζούμε σε κόσμο που ανήκει πιο πολύ στους influencers που δημιουργούν το δικό τους brand, παρά στους γαλαζοαίματους κληρονόμους της παραδοσιακής μοναρχίας.
Με στοιχεία από τον Guardian