Λόγω της πανδημίας, η Metropolitan Opera είπε πως θα αναγκαστεί να ακυρώσει τις φθινοπωρινές παραστάσεις της, σε μια απόφαση που πυροδοτεί την μεγαλύτερη κρίση του Met εδώ και 137 χρόνια, αφήνοντας από τον Μάρτιο απλήρωτους πολλούς καλλιτέχνες.
Η εταιρία, που έκανε την τελευταία live παράσταση στις 11 Μαρτίου, ελπίζει να επιστρέψει με ένα γκαλά την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, μετά την πιο μακρά διακοπή της εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα. Το κενό εκτιμάται πως θα κοστίσει στην εταιρία σχεδόν 100 εκατ. δολάρια από διαφυγόντα κέρδη.
«Είναι προφανές πως η κοινωνική αποστασιοποίηση και η όπερα δεν πάνε μαζί. Δεν είναι μόνο το κοινό, είναι η υγεία της εταιρίας. Δεν μπορείς να βάλεις μια συμφωνική ορχήστρα μέσα σε μια τρύπα, και μετά ηθοποιούς και χορωδία σε τόσο κοντινή απόσταση πάνω στην σκηνή του Met», λέει ο Peter Gelb, γενικός διευθυντής της εταιρίας.
Και ακόμη κι αν αυτό ήταν δυνατό, προσθέτει ο ίδιος, θα ήταν εντελώς δυσλειτουργικό να γίνει παράσταση για τα 400 ή 500 άτομα που θα μπορούσαν να καθίσουν σε ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους, μέσα στην αίθουσα των συνολικά 3.800 θέσεων. «Πώς θα τους βάλεις μέσα; Και μετά πώς θα τους βγάλεις έξω;», διερωτάται. «Το μέλλον του Met θα είναι πολύ διαφορετικό», τονίζει.
Οι μήνες της πανδημίας έπληξαν ιδιαίτερα τους εργαζομένους της εταιρίας, ανάμεσά τους τα μέλη της ορχήστρας και της χορωδίας, που δεν έχουν πληρωθεί από τον Μάρτιο, όταν αποφασίστηκε να τεθούν σε προσωρινή αργία με το Met να καλύπτει την υγειονομική τους περίθαλψη. Κάποιοι έκαναν αίτηση για επίδομα ανεργίας, αλλά πολλά μέλη της εταιρίας είπαν ότι ορισμένοι συνάδελφοί τους χρειάστηκε να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
Εκτός από την ορχήστρα και την χορωδία, σε δεινότατη θέση βρίσκονται και οι σολίστες, ανάμεσά τους μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της όπερας, που αναγκαστικά εργάζονται και ως freelancers, με το Met να θρηνεί επίσης δυο απώλειες λόγω κορωνοϊού, τον βιολιστή Vincent J. Lionti και τον βοηθό μαέστρου Joel Revzen.
Ο Peter Gelb λέει πως η απώλειες στην αρχή της σεζόν 2020-21 - συμπεριλαμβανομένων τριών μηνών παραστάσεων, και διάφορων Live μεταδόσεων- αναμένεται να αγγίξουν τα 54 εκατ. δολάρια, μαζί με τα δέκα εκατ. που χάθηκαν την άνοιξη. Όσοι είχαν ήδη αγοράσει εισιτήρια για τις παραστάσεις που ακυρώθηκαν θα μπορούν να τα ανταλλάξουν με άλλες παραστάσεις, να δωρίσουν τα χρήματα στο Met ή να πάρουν αποζημίωση.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Σε κάθε περίπτωση, το Met λαμβάνει έντονη φιλανθρωπική υποστήριξη, έχοντας καταφέρει να συγκεντρώσει τους τελευταίους δυο μήνες πάνω από 60 εκατ. δολάρια. Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές παραστάσεις φαίνεται πως λειτούργησαν επίσης ευεργετικά, με την live μετάδοση παραστάσεων όπερας κάθε βράδυ, να προσελκύει 20.000 νέους δωρητές, ενώ τα βίντεο που γύρισαν σταρ της όπερας στα σπίτια τους παρακολούθησαν 750.000 άνθρωποι, συγκεντρώνοντας 1.5 εκατ. δολάρια σε μικρές δωρεές και άλλα τόσα από μεγαλύτερους χορηγούς.
Βέβαια, ο Peter Gelb τονίζει πως το Met θα χρειαστεί να κινηθεί διαφορετικά στο μέλλον αν θέλει να επιβιώσει. «Θα πρέπει να γίνουμε πιο σπιρτόζοι και ευέλικτοι και αν μη τι άλλο να έχουμε ακόμη περισσότερες νέες παραγωγές και εμπειρίες για να προσελκύσουμε πιο έντονο ενδιαφέρον. Το Met είναι κομμάτι μου αλλά ξέρω πως δεν είμαι μόνος στην δέσμευσή μου να το σώσω», καταλήγει.
Με πληροφορίες από New York Times