Με κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας της «Είμαστε Ένα Απέναντι στην Μοναξιά», η ολλανδική κυβέρνηση ενθαρρύνει οργανισμούς, επιχειρήσεις και δημοτικές αρχές να βρουν λύση για τον αυξανόμενο αριθμό των πολιτών που νιώθουν μόνοι - ιδίως οι ηλικιωμένοι.
Στην Ολλανδία κατοικούν περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι άνω των 75 ετών, και οι μισοί εξ αυτών δηλώνουν πως νιώθουν συχνά μοναξιά.
Στο πλαίσιο αυτό, λανσάρεται το "Kletskassa", που θα πει κουβέντα κατά την έξοδο - ένα κόνσεπτ που είχε ξεκινήσει περίπου δύο χρόνια νωρίτερα στην ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Jumbo.
![Η Ολλανδία παλεύει την μοναξιά των ηλικιωμένων με «ψιλή κουβεντούλα» στα σούπερ μάρκετ](/sites/default/files/styles/main/public/articles/2021-10-02/Foto-2-Jumbo-kassiere-verwelkomt-de-eerste-klant-aan-de-Kletskassa-in-Udenhout.jpg?itok=cCgPLs1t)
Καταγράφοντας θετικές κριτικές από τους πελάτες, η αλυσίδα ανακοίνωσε τώρα ότι ταμίες θα είναι διαθέσιμοι για κουβέντα, σε 200 καταστήματα της χώρας.
Η CCO της εταιρείας Colette Cloosterman-van Eerd δηλώνει στην Guardian: «Τα καταστήματά μας είναι σημαντικό μέρος συνάντησης για πολλούς ανθρώπους και θέλουμε να παίξουμε ρόλο στην διάγνωση και την αντιμετώπιση της μοναξιάς»
![Η Ολλανδία παλεύει την μοναξιά των ηλικιωμένων με «ψιλή κουβεντούλα» στα σούπερ μάρκετ](/sites/default/files/styles/main/public/articles/2021-10-02/Foto-3-Klanten-maken-een-praatje-bij-de-Kletskassa.jpg?itok=1n0F87B5)
«Είμαστε περήφανοι που τόσοι πολλοί ταμίες μας θέλουν να κάθονται πίσω από ένα "Kletskassa". Υποστηρίζουν την πρωτοβουλία και θέλουν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να έχουν πραγματική επαφή, με γνήσιο ενδιαφέρον. Είναι μία μικρή χειρονομία αλλά πολύτιμη, ειδικά σε έναν κόσμο που ψηφιοποιείται και γίνεται ολοένα και πιο γρήγορος».
Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι αποκλειστικά ολλανδικό. Παγκοσμίως, περίπου το 41% των ερωτηθέντων σε διάφορε έρευνες, δηλώνει ότι ένιωσε πιο μόνο τους τελευταίους έξι μήνες.
Με πληροφορίες από Guardian