Το Ισραήλ περιορίζει από φέτος τα «αφύσικα» λεπτά μοντέλα από την πασαρέλα καθώς και τις διαφημίσεις που έχουν αλλοιώσει με ψηφιακό τρόπο τα σώματα των γυναικών προκειμένου να φαίνονται λεπτότερες, προσπαθώντας μ' αυτό τον τρόπο να συμβάλλει στην καταπολέμηση των αυξανόμενων ποσοστών των διατροφικών διαταραχών, γράφει το CS Monitor.
Ο νέος νόμος που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2013 απαγορεύει τα υπερβολικά αδύνατα μοντέλα σε διαφημίσεις και στην πασαρέλα. Ο στόχος είναι η αναχαίτιση της αύξησης των διατροφικών διαταραχών στη βιομηχανία της μόδας αλλά και στο ευρύ κοινό.
Ο νέος νόμος, ο οποίος είναι γνωστός ως «νόμος φότοσοπ», απαιτεί από τα μοντέλα να παρουσιάζουν στους εργοδότες τους ένα σημείωμα γιατρού που επιβεβαιώνει ότι πληρούν τον ελάχιστο δείκτη μάζας σώματος, ένα ευρέως διαδεδομένο διαγνωστικό εργαλείο των πιθανών προβλημάτων υγείας ενός ατόμου σε σχέση με το βάρος του. Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις που έχουν επεξεργαστεί ψηφιακά προκειμένου το μοντέλα να φαίνονται πιο λεπτά πρέπει να αναφέρουν σαφώς ότι πρόκειται για επεξεργασμένη εικόνα.
«Η ομορφιά δεν είναι λιποβαρής, η ομορφιά δεν είναι ανορεκτική», λέει ένα μέλος της οργάνωσης Knesset, Rachel Adato, η οποία συνέβαλε στην προώθηση του νομοσχεδίου. «Μια επανάσταση περί της αντίληψης της ομορφιάς έχει ξεκινήσει στο Ισραήλ και ο νόμος αυτός θα καταστρέψει το ιδεώδες της ανορεξίας που αποτελεί πρότυπο για την νεολαία της χώρας».
σχόλια