Ο τουρισμός στην περιοχή της λίμνης Κόμο αυξάνεται συνεχώς, με περισσότερους από 5,6 εκατομμύρια επισκέπτες να την επισκέπτονται το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία τουριστικού γραφείου της Λομβαρδίας.
Ο ειδικός στο μάρκετινγκ, Νταβίντε Αμπανιάλε, βλέποντας αυτήν την άνοδο, ξεκίνησε αρχικά μια ιστοσελίδα e-commerce με αφίσες της περιοχής, εμπνευσμένος από αφίσες πόλεων όπως το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες που είχε δει κατά το ταξίδι του.
Η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία του, ωστόσο, αφορά την πώληση "αέρα σε κονσέρβα" από την περιοχή της λίμνης, με στόχο τη δημιουργία ενός εύκολα μεταφερόμενου σουβενίρ για τους τουρίστες, το οποίο συνδυάζει την πρωτοτυπία με το χιούμορ. "Δεν πρόκειται απλώς για ένα προϊόν, αλλά για μια απτή ανάμνηση που κουβαλάς στην καρδιά σου," δήλωσε ο Αμπανιάλε. Θα πωλούνται 9,90€ το ένα.
Παρ' ότι η ιδέα του αέρα σε κονσέρβα δεν είναι εντελώς πρωτοφανής στην Ιταλία, αφού παρόμοια προϊόντα διατίθενται σε τουριστικά σημεία όπως η Νάπολη, η κίνηση αυτή προκαλεί ανάμεικτες αντιδράσεις. Ο δήμαρχος της Κόμο, Αλεσάντρο Ραπινέσε, εξέφρασε συγκρατημένες αντιρρήσεις, δηλώνοντας ότι θα προτιμούσε σουβενίρ που αναδεικνύουν την τοπική κουλτούρα, όπως τα μεταξωτά μαντήλια για τα οποία φημίζεται η περιοχή.
Η πρακτική της πώλησης "αέρα σε κονσέρβα" έχει εφαρμοστεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, όπως η Ισλανδία και ο Καναδάς, ενώ μια εταιρεία στη Βρετανία είχε κυκλοφορήσει μπουκάλια με "αυθεντικό αέρα" από διαφορετικά μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου, απευθυνόμενη στους απόδημους.
Με πληροφορίες από CNN