Το Λονδίνο διατηρεί την κορυφαία θέση στη λίστα των πιο μποτιλιαρισμένων πόλεων της Ευρώπης, ξεπερνώντας το Παρίσι και το Δουβλίνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης μεταφορών Inrix.
Οι οδηγοί στην αγγλική πρωτεύουσα πέρασαν κατά μέσο όρο 101 ώρες καθηλωμένοι στην κίνηση το 2024, μια αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η συμφόρηση στο Λονδίνο έχει παρουσιάσει συνεχή άνοδο τα τελευταία χρόνια, από 97 ώρες το 2022 σε 99 ώρες το 2023. Ο πιο μποτιλιαρισμένος δρόμος της χώρας, η A40 Westway, καταγράφει τη χειρότερη κυκλοφοριακή αιχμή από τις 5 έως τις 6 το απόγευμα.
Η συμφόρηση στοίχισε περίπου 3,85 δισεκατομμύρια λίρες στην πόλη, δηλαδή 942 λίρες για κάθε έναν από τους 4 εκατομμύρια οδηγούς της.
Άλλες πόλεις στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
- Παρίσι: 97 ώρες καθυστερήσεων, στη δεύτερη θέση.
- Δουβλίνο: 81 ώρες, στην τρίτη θέση.
- Μπρίστολ και Λιντς: Στις πιο μποτιλιαρισμένες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά το Λονδίνο, με 65 και 60 ώρες καθυστερήσεων αντίστοιχα.
- Μάντσεστερ: Κατέγραψε αύξηση 13% στις καθυστερήσεις, ενώ η κυκλοφορία στο Μπέρμιγχαμ βελτιώθηκε κατά 10%, ρίχνοντάς το από τη δεύτερη στη 6η θέση.
Ο αναλυτής μεταφορών της Inrix, Μπομπ Πισού, σχολίασε: «Παρά τη μικρή αύξηση στη συμφόρηση, το Λονδίνο εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το ήμισυ του χρόνου καθυστερήσεων σε ολόκληρη τη χώρα. Πόλεις εκτός της πρωτεύουσας, όπως το Μάντσεστερ, σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, ενώ οι εργασίες στον κόμβο Wisley του Μ25 επηρέασαν σημαντικά την κίνηση»
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λονδίνο δεν είναι νέο. Από τον 17ο αιώνα, ο Σάμιουελ Πέπυς κατέγραφε καθυστερήσεις στις μετακινήσεις, ενώ τη δεκαετία του 1960 προτάθηκε η δημιουργία ενός "κουτιού αυτοκινητόδρομων", το οποίο τελικά εγκαταλείφθηκε μετά από διαμαρτυρίες κατοίκων.
Η συμφόρηση παραμένει ένα διαχρονικό ζήτημα για την πόλη, με την ανάγκη για βιώσιμες λύσεις να είναι πιο επιτακτική από ποτέ.