Αναπόφευκτα, εκατομμύρια άνθρωποι θα πάρουν μια γεύση από το ημερολόγιο της Pirelli για το 2023, αλλά μια φωτογράφος -η Έμα Σάμερτον- επικεντρώθηκε στις πολλές διαστάσεις των φετινών μοντέλων.
Μπέλα Χαντίντ, Κάρλι Κλος, Άσλεϊ Γκράχαμ, Έμιλι Ραταϊκόφσκι, Κάρα Ντελεβίν, Αντουόα Αμπόα, Αντούτ Ακέτς και Πρέσιους Λι είναι μεταξύ των ταλέντων που πρωταγωνιστούν στο ημερολόγιο, το οποίο φέρει την ονομασία «Love Letters to the Muse».
Η αυστραλιανής καταγωγής καλλιτέχνης και φωτογράφος συναντήθηκε ξανά με ορισμένα μοντέλα, με τα οποία έχει συνεργαστεί πολλές φορές στο χώρο της μόδας, ενώ γνώρισε για πρώτη φορά κάποια άλλα, όπως οι Λίλα Μος, Κάγια Γουίλκινς και Λόρεν Γουάσερ.
Στην αρχή της διαδικασίας, προσέγγισε κάθε εικόνα «ως μια μοναδική στιγμή δημιουργίας, γνωρίζοντας ότι όλες θα έπρεπε να ενωθούν. Απλώς εμπιστεύτηκα ότι αυτό θα συνέβαινε με το φως μου, το μάτι μου και την ομάδα», είπε.
Σπούδασε στην Εθνική Σχολή Καλών Τεχνών του Σίδνεϊ, ενώ ξεκίνησε ως βοηθός της Βρετανίδας Φιόνα Μπάνερ στα τέλη της δεκαετίας του '90. Η καλλιτεχνική της ματιά είναι μοναδική, όπως αποδεικνύεται από τις κινηματογραφικές εικόνες της στην ταινία «The Cal» και το behind-the-scenes βίντεο, το οποίο φαντάστηκε μαζί με τον σκηνοθέτη Κάρλο Αλμπέρτο Ορέκια.
Τα εξώφυλλα και οι φωτογραφήσεις της Έμα Σάμερτον για διάφορες διεθνείς εκδόσεις της Vogue και καμπάνιες για Yves Saint Laurent, Miu Miu και Dior είναι γνωστά στο χώρο της μόδας. Φωτογράφισε την 49η έκδοση του ημερολογίου και είναι η πέμπτη γυναίκα φωτογράφος που το κάνει, από την εισαγωγή του το 1964.
Το ημερολόγιο του 2023 περιλαμβάνει 28 λήψεις 14 μοντέλων - τα οποία για πρώτη φορά έχουν όλα κάτι σαν τίτλο. Η Έμιλι Ραταϊκόφσκι, συγγραφέας μπεστ σέλερ, απεικονίζεται ως "Η συγγραφέας". Η Van Seenus βαφτίζεται «The Writer», η Κάρα Ντελεβίν είναι «The Performer», η Άσλεϊ Γκράχαμ είναι «The Activist» και η Λόρεν Γουάσερ είναι «The Athlete».
Αυτή είναι η πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια που το ημερολόγιο θα αποτελείται από μοντέλα αντί ενός συνδυασμού ηθοποιών, μουσικών, αθλητών, ακτιβιστών και άλλων επαγγελματιών.
Η δουλειά μιας άλλης φωτογράφου μόδας, της Σάρα Μουν, την οποία η Έμα Σάμερτον εντόπισε για πρώτη φορά στην ιταλική Vogue, όταν ξεκινούσε την καριέρα της, της άνοιξε τα μάτια για τη φωτογραφία. Πριν από αυτό, λέει ότι δεν είχε ιδέα πως «η φωτογραφία μόδας θα μπορούσε να είναι αυτός ο δημιουργικός κόσμος».
Με την πάροδο του χρόνου, έμαθε για το ημερολόγιο της Pirelli και τους αμέτρητους σπουδαίους φωτογράφους που το ανέλαβαν, συμπεριλαμβανομένων των Μουν, Πάολο Ροβέρσι και Πίτερ Λίντμπεργκ. Και οπωσδήποτε, το ημερολόγιο έχει εξελιχθεί μέσα στα χρόνια - οι προηγούμενες εκδόσεις θεωρήθηκαν από ορισμένους ότι αντικειμενοποιούσαν τις γυναίκες.
«Αισθάνομαι ότι είναι καλό να συμμετέχω στη συζήτηση αντί να στέκομαι μακριά και να λέω, "Α, αυτό ήταν". Αντί να λέμε, "Γιατί δεν συμμετέχουμε και να το αλλάξουμε;"», δήλωσε.
Η συμμετοχή της είναι μια ευκαιρία να αλλάξει τις αντιλήψεις του κόσμου και να δώσει στις γυναίκες μια πλατφόρμα για να συζητήσουν τα ενδιαφέροντά τους.
Επιδιώκοντας κάτι περισσότερο από ρούχα, ομορφιά και σουρεαλισμό, είχε σκοπό να κάνει συνεντεύξεις σε στιλ ντοκιμαντέρ με κάθε γυναίκα. Ενώ πολλά από τα φετινά μοντέλα έχουν φωτογραφηθεί επαγγελματικά χιλιάδες φορές, η Έμα Σάμερτον, με τον ήρεμο τρόπο της, κατάφερε να τους εκμαιεύσει προσωπικές πληροφορίες. Ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης στο πλατό περιλάμβανε την ερώτηση πώς αισθάνονται για τις φωτογραφίες, ενώ κοιτούσαν μαζί την οθόνη.
Για την φωτογράφιση χρησιμοποιήθηκαν και μερικές κουκουβάγιες, αλλά η ίδια σπεύδει να καθησυχάσει τους ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων, λέγοντας πως οι υπεύθυνοι των πτηνών στα γυρίσματα ήταν «πιο στοργικοί απ' ό,τι μπορείτε να φανταστείτε». Οι κουκουβάγιες ήταν δανεικές από ένα καταφύγιο ζώων και η αμοιβή για τη χρήση τους θα ωφελήσει το καταφύγιο, πρόσθεσε.
«Δεν είναι το είδος του ημερολογίου που παίρνει κάποιος για να σημειώσει την καθημερινότητά του. Αντιπροσωπεύει τη δέσμευση της Pirelli να τιμήσει την τέχνη. Αυτό ακριβώς είναι. Είναι πολύ διαφορετικό με βάση το ποιος βρίσκεται πίσω από το φακό. Όταν έμαθα ότι η Έμα το επιμελείται, ενθουσιάστηκα που συμμετείχα», απάντησε η Κάρλι Κλος, όταν ρωτήθηκε αν τα ημερολόγια είναι ξεπερασμένο κόνσεπτ.
Σύντομα, η Έμα Σάμερτον θα ξεκινήσει να οργανώνει μια έκθεση της δουλειάς της, που σκοπεύει να εγκαινιάσει το 2023 σε γκαλερί της Ζυρίχης, ενώ έχει επίσης σκεφτεί μερικές ιδέες για ταινίες. Όσο για το πώς έχει εξελιχθεί η ζωή της μέχρι στιγμής, λέει: «Υπάρχουν πράγματα που πιστεύεις και ελπίζεις ότι θα συμβούν. Αλλά η ζωή έχει δικά της σχέδια και απλά ακολουθείς. Φέτος, η δουλειά για την Pirelli ήταν ένα ωραίο ταξίδι όπου αυτοί οι δύο κόσμοι συναντήθηκαν».
Με πληροφορίες από WWD