Σε ηλικία 87 χρόνων άφησε την τελευταία του πνοή ο Μάικλ Χερτζ, ο άνθρωπος που σχεδίασε το χάρτη του υπόγειου σιδηροδρομικού δικτύου της Νέας Υόρκης.
Ήταν πριν από σαράντα και πλέον χρόνια που η εταιρεία του Χερτζ ανέλαβε από τους αρμόδιους φορείς του «Μεγάλου Μήλου» τον επανασχεδιασμό του χάρτη, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τη χαμένη του δημοφιλία το μετρό. Τότε, το έγκλημα δρόμου ήταν σε έξαρση και η χρήση του υπόγειου σιδηροδρόμου στο ναδίρ - για την ακρίβεια, στο χαμηλότερο σημείο από τα τέλη της δεκαετίας του 1910.
Γέννημα θρέμμα του Μπρούκλιν, ο Χερτζ είχε συμβάλει στην δημιουργία ανάλογων χαρτών μέσων μαζικής μεταφοράς για το Χιούστον και την Ουάσινγκτον, προτού αναλάβει το μεγάλο έργο της Νέας Υόρκης.
Η ομάδα του πρόσθεσε δρόμους, επανασχεδίασε πλατείες και γειτονιές, έδωσε κίνηση και «καμπύλες» στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε μία προσπάθεια, μάλιστα, να αφαιρέσει τις ίσιες γραμμές που δεν άρεσαν στους επιβάτες, ο Χερτζ προσέλαβε έναν Ιάπωνα σχεδιαστή που μετακινήθηκε με κλειστά μάτια σε κάθε μία από τις γραμμές για να μπορέσει να περιγράψει τις στροφές του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε αυτές να καταγραφούν στο χάρτη.
Ο χάρτης που κυκλοφόρησε το 1979, υπέστη από την σχεδιαστική ομάδα διάφορες μικροαλλαγές, ωστόσο το βασικό του σχέδιο παρέμεινε το ίδιο.
Το 2004 ο ίδιος παραδεχόταν στους New York Times την εκτίμησή του κάθε φορά που έβλεπε τουρίστες να χρησιμοποιούν το χάρτη: «Ακόμα χαίρομαι όταν σε ένα σταθμό βλέπω κάποιον να συμβουλεύεται το χάρτη» είχε πει χαρακτηριστικά.
«Τα σχέδια του Μάικ έχουν κατευθύνει εκατομμύρια από τους πελάτες μας και η κληρονομιά του συνεχίζεται έως σήμερα με τον χάρτη του μετρό που βασίζεται στη δική του δουλειά, την οποία διαρκώς επικαιροποιούμε» τόνισε ο επικεφαλής μάρκετινγκ και διαφήμισης της Μητροπολιτικής Αρχής Μεταφορών (MTA), Τσακ Γκορντανίερ.
Ο Χερτζ ήταν ακόμα γνωστός για τη δουλειά του στη Ντίσνεϊ, αλλά και τα γραφικά για τους Ολυμπιακούς της Ατλάντα, το 1996.
Με πληροφορίες από BBC/CNN