Οι Βρετανοί φαίνεται πως χάνουν το περίφημο ενδιαφέρον τους για ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι, καθώς η άνοδος της θερμοκρασίας και η επιθυμία να κρατήσουν τη σιλουέτα τους τους ωθούν να εγκαταλείψουν αυτή την απόλαυση, σύμφωνα με μία έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Οι πωλήσεις τσαγιού στο Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν 22% πτώση μεταξύ του 2010 και του 2015, πέφτοντας από τα 97 εκατομμύρια κιλά στα 76 εκατομμύρια κιλά, ανέφερε το ινστιτούτο ερευνών αγοράς Mintel, που προβλέπει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και οι πωλήσεις τσαγιού θα πέσουν στα 68,7 εκατομμύρια κιλά μέχρι το 2020.
"Οι Βρετανοί μπορεί να χάνουν το ενδιαφέρον τους για την περίφημη ώρα του τσαγιού", προειδοποιεί το ινστιτούτο.
"Το κλασικό μαύρο τσάι δυσκολεύεται να κρατήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών λόγω της αυξανόμενης ανταγωνιστικότητας από άλλα ποτά", εξηγεί η συντάκτρια της έρευνας Έμα Κλίφορντ, αναφερόμενη κυρίως στα βότανα.
Οι πωλήσεις βοτάνων, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις ηλικίες των 25-34 ετών, αυξήθηκαν κατά 31% τις πέντε τελευταίες δεκαετίες.
Η Mintel αποδίδει επίσης τη μείωση των πωλήσεων τσαγιού στις ήπιες μετεωρολογικές συνθήκες –το 2014 ήταν το πιο ζεστό έτος που καταγράφηκε ποτέ στη Γη– που ωθούν τους Βρετανούς να προτιμούν τα δροσερά ποτά.
Επίσης, ενώ "είναι γενικά παραδεκτό πως το τσάι συνοδεύει θαυμάσια τα μπισκότα και τα γλυκίσματα", "η κατανάλωση αυτού του είδους των λιχουδιών είναι σε πτώση, κάτι που θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά τσαγιού", δηλώνει η Κλίφορντ.
Ωστόσο, η κατανάλωση τσαγιού παραμένει "βαθιά ριζωμένη στις συνήθειες πολλών Βρετανών", με το 54% ανάμεσά τους να πίνουν τουλάχιστον ένα φλιτζάνι τσάι την ημέρα, διαβεβαιώνει η Mintel.