Ακόμη και πριν από τις δολοφονικές επιθέσεις της προηγούμενης εβδομάδας στην Ισπανία, οι ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούσαν να οχυρωθούν και να προφυλάξουν τις ζωές των πεζών, από τρομοκρατικές επιδρομές με αυτοκίνητα, φορτηγάκια ή οποιοδήποτε άλλο εποχούμενο μέσο. Εμπνευστής αυτού του είδους των επιθέσεων με φθηνά μέσα, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους προπαγανδιστές του Ισλαμικού Κράτους, ο Abu Muhammad al-Adnani, ο οποίος θεωρείται ότι δολοφονήθηκε στη Συρία μόλις πέρσι. Ωστόσο, ήταν ο άνθρωπος που το 2014 παρότρυνε τους φανατικούς ισλαμιστές: «σπάστε τους το κεφάλι με μία πέτρα, σφάξτε τους με μαχαίρι, πατήστε τους με ένα αυτοκίνητο».
Και φυσικά από τότε πολλοί τρομοκράτες έκαναν ακριβώς αυτό. Τώρα, λοιπόν, οι ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις οχυρώνονται με τους εξής τρόπους σε μία προσπάθεια να αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας τους.
Ισπανία
Κάποιες πόλεις, μεταξύ των οποίων η Μαδρίτη, η Μάλαγα, η Πάλμα και η Σαραγόσα, έχουν σηκώσει οδοφράγματα ύστερα από δύο τρομοκρατικά χτυπήματα, ένα το 2015 και εκείνο της προηγούμενης εβδομάδας στην Καμπρίλς. 'Ετσι, σε μεγάλους εμπορικούς πεζοδρόμους, δρόμους με έντονη κίνηση και οικοδομικά τετράγωνα είτε τουριστικού ενδιαφέροντος είτε στα οποία συγκεντρώνονται πολλές επιχειρήσεις έχουν τοποθετηθεί τσιμεντένιοι φραγμοί και κιγκλιδώματα που να μπορούν να αποτρέψουν ή έστω να συγκρατήσουν μία ακόμη επίθεση με οχήματα. Σε μία προσπάθεια να ελεγχθεί η κατάσταση, η ισπανική αστυνομία προχώρησε σε αυστηρότερους ελέγχους στους δρόμους, ενώ στη Μαδρίτη ήδη έχει απαγορευθεί η είσοδος και η κυκλοφορία φορτηγών στο κέντρο της πόλης. Την ίδια στιγμή, στη Βαρκελώνη και στον πεζόδρομο της Λα Ράμπλας, όπου σκοτώθηκαν 14 άνθρωποι πριν από λίγες μέρες, οι αστυνομικές αρχές αποφάσισαν να μην τοποθετήσουν αντίστοιχα οδοφράγματα, αλλά να αυξήσουν την αστυνομική παρουσία. Ο λόγος; Κρίθηκε ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δεν θα κλείσουν τον δρόμο μόνο στους τρομοκράτες, αλλά και σε πολίτες που θα χρειάζονται βοήθεια.
Ιταλία
Οι επιθέσεις στην Ισπανία οδήγησαν τις αρχές στο Μιλάνο να εγκαταστήσουν κιγκλιδώματα στους δρόμους που οδηγούν στον κεντρικό καθεδρικό ναό της πόλης και στη γειτονική Galleria Vittorio Emanuele II, το μεγάλο -και δημοφιλές στους τουρίστες- εμπορικό κέντρο της πόλης. Η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι η τοπική αγορά, το στάδιο του San Siro, και άλλα κεντρικά σημεία της πόλης, θα φρουρούνται αυστηρά, ενώ αξιωματούχοι πόλεων, όπως η Ρώμη και η Γένοβα, σε συνεργασία με τις αρχές του Βατικανού, έχουν ήδη συζητήσει -και αποφασίσει- για θέματα που αφορούν την ασφάλεια των πόλεών τους. Την ίδια στιγμή, την Τρίτη, οι αρχές της Φλωρεντίας δήλωσαν ότι θα κάνουν χρήση τσιμεντένιων φραγμών και κάποιων ακόμη κατασκευών που θυμίζουν υπερμεγέθεις ζαρντινιέρες, για να είναι τα νέα μέτρα προστασίας σε αρμονία με την ομορφιά της πόλης, όπως δήλωσε και ο Federico Gianassi, δημοτικός σύμβουλος, υπεύθυνος για θέματα ασφαλείας.
Βρετανία
Μπορεί για χρόνια η Βρετανία για χρόνια να φαινόταν ότι είχε γλιτώσει από το κύμα τρομοκρατικών επιθέσεων που μάστιζε την Ευρώπη, όμως, αυτό άλλαξε όταν τον περασμένο Μάρτιο ένας άντρας με μαχαίρι σκότωσε 5 ανθρώπους μεταξύ των οποίων και έναν αστυνομικό, στη Γέφυρα του Λονδίνου και ενώ λίγους μήνες μετά άλλοι τρεις άνθρωποι είχαν την ίδια κατάληξη από την επίθεση στο ίδιο σημείο ενός ακόμη τρομοκράτη. Πλέον οι αρχές έχουν λάβει πολλά επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας: στο Λονδίνο η αστυνομία έχει εγκαταστήσει σύστημα αυτόματων κιγκλιδωμάτων που εμποδίζουν τα οχήματα να εισέρχονται σε πεζοδρομημένες περιοχές. Επίσης, ογκώδη τσιμεντένια φράγματα έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της Γέφυρας του Λονδίνου, του διάσημου Πάρκου του Σεντ Τζέιμς, προς το Αββαείο του Γουεστμίνστερ, αλλά και περιμετρικώς του ανακτόρου του Μπάκιγχαμ.
Γερμανία
Στη Φραγκφούρτη, οι διάσημοι δρόμοι της πόλης που οδηγούν στο κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό είχαν ήδη κλείσει από την προηγούμενη εβδομάδα για το νυχτερινό street φεστιβάλ του Bahnhofsviertel. Επιπλέον είχαν τοποθετηθεί τρία μεγάλα τσιμεντένια αναχώματα για κάθε ενδεχόμενο και καθώς οι μνήμες από την επίθεση στο Βερολίνο πέρσι τα Χριστούγεννα, με 15 νεκρούς, είναι ακόμη νωπές. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, όπως δήλωσε και ο Thomas Feda, επικεφαλής του δήμου για θέματα ασφαλείας, οι επιθέσεις που σημειώθηκαν οδήγησαν στη δημιουργία μίας νέας βιομηχανίας. Εταιρείες ασφαλείας προσπαθούν να βοηθήσουν στην οχύρωση των πόλεων και προκειμένου να προφυλαχθεί τόσο ο ντόπιος πληθυσμός όσο και οι τουρίστες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κάθε πόλη να λαμβάνει τα δικά της μέτρα ασφαλείας. Και παρά το ότι λίγα άλλαξαν στην καθημερινότητα των Γερμανών, τα τσιμεντένια οδοφράγματα πλέον υπάρχουν παντού από το Ντίσελντορφ έως το Βερολίνο και φυσικά τα μέτρα εντείνονται κάθε που αναμένεται κάποια διάσημη διοργάνωση, ένας ποδοσφαιρικός αγώνας ή οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση που προσελκύει πλήθη. Ως εκ τούτου πρόσθετα μέτρα έχουν ληφθεί και από τις αρχές του Μονάχου εν όψει του Οκτόμπερφεστ, γεγονός που σημαίνει ότι όλα τα φορτηγά που μεταφέρουν αγαθά για τη διασημότερη γιορτή μπύρας του κόσμους θα έχουν εκ των προτέρων ενημερώσει για την άφιξη και την παράδοση των προϊόντων τους και θα έχουν εγκαταλείψει την περιοχή έως τις 9 το πρωί, οπότε και θα αρχίσει η προσέλευση του κοινού. Ας σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια οι πύλες του Οκτόμπερφεστ άνοιγαν στις 8 το πρωί.
Παρίσι
Όσο για το Παρίσι, είναι γνωστό ότι καμία άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα δεν υπέφερε περισσότερο από τη σύγχρονη τρομοκρατία. Η Γαλλία αριθμεί 239 νεκρούς από τα απανωτά χτυπήματα στο Παρίσι από το 2015 έως σήμερα. Ήδη από τον Φεβρουάριο, οι αρχές είχαν επεκτείνει τα μέτρα ασφαλείας στην περίμετρο του Πύργου του Άιφελ, περιλαμβάνοντας ό,τι υπήρχε σε αυτή τη ζώνη, στα 4 σημεία του ορίζοντα. Μετά την αιματηρή επίθεση στη Νίκαια, κατά την οποία 86 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από επίθεση "τρελού" φορτηγού, η χώρα έχει δαπανήσει περισσότερα από 20 εκ. ευρώ, για την κατασκευή ατσάλινων φραχτών και την τοποθέτηση τσιμεντένιων οδοφραγμάτων σε κεντρικά σημεία της χώρας. Επίσης, στις Κάννες, την πόλη που ζει για το ετήσιο Φεστιβάλ Κινηματογράφου έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές μπάρες και πλατιά οδοφράγματα, στολισμένα με ζαρντινιέρες, κατά μήκος της παραθαλάσσιας πλευράς της πόλης, ενώ με τον ίδιο τρόπο έχει περιχαρακωθεί και η Αβινιόν.
Με στοιχεία από τους New York Times
σχόλια