Τα πανεπιστήμια στην Αυστραλία επιστρέφουν στον παραδοσιακό τρόπο γραφής των εξετάσεων με στυλό και χαρτί, εν μέσω έντονης ανησυχίας ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για να γράφουν τις εργασίες τους.
Τα μεγάλα ιδρύματα της χώρας πρόσθεσαν νέους κανόνες που δηλώνουν ρητά ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί εξαπάτηση, καθώς ήδη κάποιοι φοιτητές πιάστηκαν να κλέβουν στις εξετάσεις, χρησιμοποιώντας λογισμικό.
Την ίδια ώρα, ειδικός σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης προειδοποιεί ότι τα πανεπιστήμια βρίσκονται σε έναν «αγώνα» που δεν θα μπορέσουν όμως ποτέ να κερδίσουν.
Το ChatGPT, το οποίο δημιουργεί κείμενο για οποιοδήποτε θέμα ως απάντηση σε κάποιο ερώτημα, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο από το OpenAI και έχει ήδη απαγορευτεί στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης. Ο λόγος είναι ότι δημιουργούσε εύλογες ανησυχίες σχετικά με τον «αρνητικό αντίκτυπό που μπορεί να έχει στην εκμάθηση» ενώ φέρεται να ευνοεί και τη δυνατότητα λογοκλοπής.
Στο Λονδίνο, ένας ακαδημαϊκός έκανε μία δοκιμή του ChatGPT σε μία ερώτηση από εξετάσεις του 2022 και αποφάνθηκε ότι η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν «συνεκτική, περιεκτική και εμμένει στα σημεία, κάτι που οι μαθητές συχνά αποτυγχάνουν να κάνουν».
Πρότεινε δε, ότι οι σχολές ότι θα πρέπει «να ορίσουν ένα διαφορετικό είδος εξέτασης» ή να στερούν από τους μαθητές την πρόσβαση στο διαδίκτυο για μελλοντικές εξετάσεις.
Παράλληλα, στην Αυστραλία, οι ακαδημαϊκοί ανέφεραν τις ανησυχίες τους σχετικά με την ικανότητα του ChatGPT και αντίστοιχης παρόμοιας τεχνολογίας να αποφεύγει το λογισμικό κατά της λογοκλοπής, παρέχοντας ταυτόχρονα γρήγορη και αξιόπιστη ακαδημαϊκή γραφή.
Η ομάδα των 8 κορυφαίων πανεπιστημίων στην Αυστραλία ανέφερε ότι είχαν αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διενεργούσαν τις αξιολογήσεις φέτος λόγω της συνεχώς εξελισσόμενης τεχνολογίας.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, δρ Μάθιου Μπράουν, δήλωσε ότι «Τα πανεπιστήμιά μας έχουν αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγουν αξιολογήσεις το 2023, συμπεριλαμβανομένων των εποπτευόμενων εξετάσεων. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη χρήση εξετάσεων και τεστ με στυλό και χαρτί.
»Ο επανασχεδιασμός της αξιολόγησης είναι κρίσιμος και αυτό το έργο είναι σε εξέλιξη για τα πανεπιστήμιά μας καθώς προσπαθούμε να προλάβουμε τις εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης».
Η τελευταία πολιτική ακαδημαϊκής ακεραιότητας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ αναφέρει πλέον, συγκεκριμένα τη «δημιουργία περιεχομένου με χρήση τεχνητής νοημοσύνης» ως μια μορφή εξαπάτησης στις εξετάσεις.
Ένας εκπρόσωπος είπε ότι ενώ είχαν παρατηρηθεί ελάχιστες περιπτώσεις εξαπάτησης, το πανεπιστήμιο προετοιμάζεται για αλλαγή επανασχεδιάζοντας τις αξιολογήσεις και βελτιώνοντας τις στρατηγικές του.
«Γνωρίζουμε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν και θα αποτελέσει μέρος των εργαλείων που χρησιμοποιούμε στην εργασία στο μέλλον – επομένως πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές μας πώς να τη χρησιμοποιούν νόμιμα», είπαν.
Το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας άλλαξε τον τρόπο αξιολόγησης ώστε να βασίζεται σε εργαστηριακές δραστηριότητες και επιτόπιες εργασίες, ενώ παράλληλα θα χρονομετρεί τις εξετάσεις και θα εισαγάγει περισσότερες προφορικές παρουσιάσεις.
Ωστόσο υπάρχουν και οι απόψεις που ισχυρίζονται ότι η τεχνολογία AI έχει μεγάλες δυνατότητες για καινοτομία και εξορθολογισμό στον τομέα της εκπαίδευσης.
«Δεν θέλουμε να καταστρέψουμε τον αλφαβητισμό, αλλά μήπως οι αριθμομηχανές κατέστρεψαν την αριθμητική;» λένε οι επικριτές.
Το Πανεπιστήμιο Flinders ήταν ένα από τα πρώτα στην Αυστραλία που εφάρμοσε μια συγκεκριμένη πολιτική κατά της λογοκλοπής, μέσω της χρήσης AI.
Η αναπληρώτρια αντιπρόεδρος του, καθηγήτρια Romy Lawson, είπε ότι η διατήρηση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας σε μια εποχή ταχέως μεταβαλλόμενης τεχνολογίας είναι μια «διαρκής πρόκληση».
«Ανησυχούμε για την εμφάνιση ολοένα και πιο εξελιγμένων δημιουργών κειμένου, με πιο πρόσφατο το Chat GPT, που φαίνεται ικανό να παράγει πολύ πειστικό περιεχόμενο και να αυξήσει τη δυσκολία ανίχνευσης ανάλογων περιστατικών λογοκλοπής», είπε.
«Αντί να απαγορεύουμε στους φοιτητές να χρησιμοποιούν τέτοια προγράμματα, στοχεύουμε να βοηθήσουμε το ακαδημαϊκό προσωπικό και τους φοιτητές να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για την υποστήριξη της μάθησης».
Με πληροφορίες του Guardian