Διακρίσεις προς πελάτες που τα ονόματά τους θα μπορούσαν να ανήκουν σε μαύρους φαίνεται να κάνουν χρήστες στο Airbnb, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Ερευνητές από το Harvard Business School δημιούργησαν 6.400 ψεύτικα προφίλ στο δημοφιλές site μίσθωσης ακινήτων και απέστειλαν μηνύματα από διάφορους υπολογιστές σε πέντε πόλεις - Βαλτιμόρη, Ντάλας, Λος Άντζελες, Σεντ Λούις, και την Ουάσινγκτον.
Όπως διαπίστωσαν, τα αιτήματα για κρατήσεις στο δημοφιλές σάιτ μίσθωσης ακινήτων γίνονταν δεκτά σε μεγαλύτερο βαθμό, εφόσον τα ονόματά των πελατών συνδέονταν στενότερα με λευκούς ανθρώπους. Οι επισκέπτες με στερεοτυπικά λευκό όνομα έλαβαν θετικές απαντήσεις σε ποσοστό περίπου 50%, ενώ αυτά που ήταν περισσότερο πιθανό να συνδέονταν με μαύρους 42%.
Οι οικοδεσπότες είχαν την τάση να κάνουν διακρίσεις, ακόμη κι αν υπήρχε μια καλή προσφορά από την πλευρά του μαύρου πελάτη.
"Η ζωή είναι σκληρή, αν είστε μαύρος χρήστης της Airbnb," δήλωσε ο Ben Edelman, αναπληρωτής καθηγητής στο Harvard Business School και ένας από τους συντάκτες της μελέτης, όπως αναφέρεται από το Bloomberg.
Αναγνωρίζοντας τα αποτελέσματα, ένας εκπρόσωπος της Airbnb είπε ότι η εταιρεία αναγνωρίζει ότι «η προκατάληψη και οι διακρίσεις είναι σημαντικές προκλήσεις», δηλώνοντας ότι είναι σε επαφή με τους συντάκτες της μελέτης.
Οι συγγραφείς της μελέτης ανέφεραν ότι ο σχεδιασμός του Airbnb επιτρέπει τέτοιου είδους διακρίσεις, καθώς θα μπορούσαν να κρύψουν τα ονόματα των χρηστών, όπως κάνει το eBay.
Η Airbnb που ιδρύθηκε το 2008 επιτρέπει σε ιδιώτες σε 190 χώρες να εκμισθώσουν τις περιουσίες τους σε βραχυπρόθεσμους επισκέπτες. Περισσότεροι από 60 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα από τότε που ξεκίνησε, σύμφωνα με την εταιρεία.
σχόλια