Η Κομισιόν επέβαλλε πρόστιμο συνολικού ύψους 875 εκατομμυρίων ευρώ στις BMW και Volkswagen, για συνεννόηση προκειμένου να περιορίσουν τη χρήση της τεχνολογίας καθαρισμού καυσαερίων που είχαν αναπτύξει.
Η υπόθεση δημιουργεί προηγούμενο, καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τον ανταγωνισμό επεκτείνεται στις συζητήσεις σε τεχνικό επίπεδο ανάμεσα σε «παίκτες» της βιομηχανίας, σημειώνει το Reuters.
Σε αυτή την περίπτωση, συζητήσεις που έγιναν πριν από μία δεκαετία επικεντρώθηκαν στα σχεδιαστικά πρότυπα του AdBlue, μιας πρόσθετης ουσίας που χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό του πρωτοξειδίου του αζώτου από το καυσαέριο των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων.
«Ποτέ ξανά δεν είχαμε ένα καρτέλ του οποίου ο στόχος ήταν να περιοριστεί η χρήση της καινοτόμου τεχνολογίας», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδια για ζητήματα ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με τον διακανονισμό, η Volkswagen θα πληρώσει πρόστιμο 502 εκατομμυρίων ευρώ και η BMW 373 εκατομμυρίων. Η Daimler, επίσης μέρος του καρτέλ, δεν θα πληρώσει πρόστιμο επειδή αποκάλυψε την ύπαρξή του.
Η Βεστάγκερ δήλωσε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες- συμπεριλαμβανομένων των Audi και Porsche που είναι θυγατρικές της VW- κατείχαν την τεχνολογία για να μειώσουν τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά απέφυγαν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό για αυτό.
«Οπότε, η σημερινή απόφαση αφορά το πώς η νόμιμη τεχνική συνεργασία πήγε στραβά. Και δεν το ανεχόμαστε όταν οι εταιρείες συνωμοτούν», συμπλήρωσε η αξιωματούχος της Κομισιόν.
Όλες οι πλευρές συμφώνησαν να γίνει διακανονισμός και αναγνώρισαν τον ρόλο τους στο καρτέλ, δήλωσε η Βεστάγκερ. Όμως, η VW ανέφερε ότι σκέφτεται για το αν θα προχωρήσει σε νομικές ενέργειες, σχολιάζοντας ότι το πρόστιμο θέτει ένα αμφισβητήσιμο προηγούμενο.
«Η Κομισιόν μπαίνει σε νέο νομικό έδαφος, γιατί για πρώτη φορά αντιμετωπίζει την τεχνική συνεργασία ως παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων», επεσήμανε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωση, συμπληρώνοντας ότι επιβλήθηκαν πρόστιμα παρότι οι πελάτες δεν υπέστησαν κάποια ζημία.