Σάλος από «ρατσιστική» διαφήμιση των Burger King στη Νέα Ζηλανδία

Σάλος από «ρατσιστική» διαφήμιση των Burger King στη Νέα Ζηλανδία Facebook Twitter
2

Στόχος έντονης κριτικής αποτέλεσε διαφήμιση της γνωστής αλυσίδας Burger King κατά την οποία δυτικοί προσπαθούσαν να φάνε μπέργκερ με τεράστια τσόπστικς.

Η διαφήμιση για το νέο Βιετναμέζικο μπέργκερ στη Νέα Ζηλανδία πυροδότησε δημόσιο διάλογο στα social media χωρίζοντας τους χρήστες σε δύο στρατόπεδα: σε εκείνους που θεώρησαν τη διαφήμιση απλά αστεία και σε εκείνους που υποστήριξαν ότι είναι ρατσιστική.

Σύντομο απόσπασμα τη διαφήμισης δημοσιεύτηκε από την χρήστη Maria Mo, Κορεάτισα που ζει στη Νέα Ζηλανδία, στο Twitter είχε περισσότερες από 2,9 εκατομμύρια προβολές.

Σάλος από «ρατσιστική» διαφήμιση των Burger King στη Νέα Ζηλανδία Facebook Twitter


Στο σχόλιό της αναφέρει ότι τα Burger King προσπαθούν να περιγελάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι Ασιάτες τρώνε, χαρακτηρίζοντας την διαφήμιση ρατσιστική.

 


«Έχω κουραστεί από τον ρατσισμό κάθε είδους. Του είδους που περιγελά τις πολιτισμικές διαφορές. Πείτε όχι σε οποιαδήποτε έκφανσή του» αναφέρει στο tweet.


Πολύ έντονες ήταν και οι αντιδράσεις χρηστών στο κινέζικο κοινωνικό δίκτυο Weibo.


Πολλοί ήταν μάλιστα και εκείνοι που συνέδεσαν το περιστατικό με το ανάλογο της Dolce & Gabbana το 2018, με την καμπάνια που είχε λανσάρει δείχνοντας ένα μοντέλο από την Κίνα να τρώει ιταλικό φαγητό χρησιμοποιώντας τσόπστικς και την οποία τελικά απέσυρε μετά τη δημόσια κατακραυγή.

Σάλος από «ρατσιστική» διαφήμιση των Burger King στη Νέα Ζηλανδία Facebook Twitter


Χρήστης έγραψε στο Twitter «Νόμιζα ότι οι εταιρίες είχαν πάρει το μάθημά τους μετά το φιάσκο της D&G με τα τσόπστικς αλλά πάλι δεν εκπλήσσομαι».

 Στην Κίνα η επίμαχη διαφήμιση προβλήθηκε περισσότερες από 8 εκατομμύρια φορές στο ενημερωτικό site Pear Video και δεκάδες χιλιάδες χρήστες του Weibo έκαναν δημοσιεύσεις σχετικά με αυτό. Μάλιστα, δημιουργήθηκε και hashtag #NewBurgerKingAdvertAllegedlyRacist το οποίο χρησιμοποιήθηκε περισσότερες από 12,000 φορές.

Δεν ήταν ωστόσο όλα τα σχόλια επικριτικά. «ό,τι και να κάνει οποιοσδήποτε θεωρείται διάκριση, έχουμε γεμίσει με καταδιωκτικό ιδεασμό και παράνοια» σχολιάζει χρήστης και προσθέτει «τι θα κάνουν στο μέλλον οι εταιρίες προκειμένου να εισάγουν το Ασιατικό στοιχείο» διερωτήθηκε.


Άλλος χρήστης είδε την αστεία πλευρά της διαφήμισης. «Αυτό είναι ένα αστείο για τους δυτικούς που δεν μπορούν να χειριστούν τα τσόπστικς. Γιατί άραγε τα τελευταία χρόνια οι Κινέζοι νιώθουν αυτή την 'διάκριση'; Μήπως πρέπει να θυμώσω κι εγώ;»

Η εταιρεία απέσυρε την επίμαχη διαφήμιση που είχε ανέβει στον επίσημο λογαριασμό της Burger King στη Νέα Ζηλανδία όπως επίσης απέσυρε και το αντίστοιχο τηλεοπτικό σποτ.


Όπως μάλιστα δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας «η επίμαχη διαφήμιση δεν αντικατοπτρίζει τις αξίες της εταιρίας μας που αφορούν την διαφορετικότητα»

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Διεθνή / Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Η Μόσχα έχει μακρά παράδοση αδιαφορίας προς τα εντάλματα της Interpol, όταν πρόκειται για πρόσωπα με πολιτική σημασία ή συμμαχική στάση απέναντι στο Κρεμλίνο
LIFO NEWSROOM
Τα νομοσχέδια κατά των τρανς στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία», προειδοποιεί φιλανθρωπική οργάνωση

Διεθνή / Τα νομοσχέδια κατά των τρανς ατόμων στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία»

Η Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον 1.570 προτεινόμενα νομοσχέδια που στοχεύουν στα δικαιώματά τους, με 527 μόνο τους πρώτους τρεις μήνες του 2025
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο με «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Διεθνή / Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Οι «παραβάσεις του τρόπου ζωής» θα αφορούν τη διάπραξη αδικήματος, τη διατάραξη της δημόσιας τάξης αλλά και την υπεράσπιση της τρομοκρατίας ή ενεργειών που «απειλούν την ασφάλεια» της χώρας
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Διεθνή / Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παράγουν εικόνες, όπως αυτό του ChatGPT αλλά και το Midjourney, μπορούν να μιμηθούν το στυλ του Χαγιάο Μιγιαζάκι λαμβάνοντας μόνο μερικές οδηγίες και μία εικόνα αναφοράς από τον χρήστη
LIFO NEWSROOM
Μόνος στο σπίτι ο Μακόλεϊ Κάλκιν: «Δεν έχω καμία σχέση με τον πατέρα μου εδώ και 30 χρόνια»

Διεθνή / Μόνος στο σπίτι ο Μακόλεϊ Κάλκιν: «Δεν έχω καμία σχέση με τον πατέρα μου εδώ και 30 χρόνια»

«Είναι ένας άνθρωπος που έκανε επτά παιδιά και τώρα έχει τέσσερα εγγόνια και κανένα από αυτά δεν θέλει να έχει σχέση μαζί του» είπε ο διάσημος ηθοποιός για τον πατέρα του
LIFO NEWSROOM
Φλόριντα: Ψηφίζουν χαλάρωση της παιδικής εργασίας, για να καλυφθούν τα κενά από τις απελάσεις μεταναστών

Διεθνή / Φλόριντα: Ψηφίζουν χαλάρωση της παιδικής εργασίας, για να καλυφθούν τα κενά από τις απελάσεις μεταναστών

Οι βουλευτές της πολιτείας συζητούν νέο νομοσχέδιο που θα επιτρέπει εργασία και τη νύχτα από τα 14 και θα καταργεί το διάλειμμα για φαγητό στους 16χρονους εργαζόμενους
LIFO NEWSROOM