Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Πληροφορίες ότι ανοίγει νωρίτερα η πλατφόρμα

Οχήματα στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ: (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
0

Στις αρχές Απριλίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Η πλατφόρμα πρόκειται να ανοίξει νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ώστε να διευκολυνθούν περίπου 120.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. που έθεσαν αλλά και όσοι επιθυμούν να θέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου τα οχήματά τους σε ακινησία.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Οικονομικών επισπεύδει την εφαρμογή του μέτρου για άνοιγμα της πλατφόρμας για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, λόγω εκλογών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η σχετική νομοθετική διάταξη, που θα δίνει τη δυνατότητα πληρωμής με τον μήνα, δηλαδή αναλογικά τέλη μόνο για το χρονικό διάστημα που τα Ι.Χ. βρίσκονται σε κυκλοφορία και όχι για το σύνολο της χρονιάς, βρίσκεται υπό κατάρτιση και στη συνέχεια θα προωθηθεί για ψήφιση.

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Παραδείγματα

Για παράδειγμα:

  • Ιδιοκτήτης με αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών που έχει ταξινομηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020 το συνολικό κόστος των τελών κυκλοφορίας ανέρχεται στα 615 ευρώ. Εάν ο συγκεκριμένος προβεί σε άρση ακινησίας για 5 μήνες θα καταβάλει 256,25 ευρώ και για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
  • Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ που επιθυμεί να άρει την ακινησία του οχήματος του για χρονικό διάστημα τριών μηνών θα πληρώσει τέλη που αντιστοιχούν σε 3/12 δηλαδή 75 ευρώ.
  • Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη 500 ευρώ που θέλει να το θέσει εκ νέου σε κυκλοφορία για διάστημα τριών μηνών θα πρέπει να καταβάλλει 41,6 ευρώ για κάθε μήνα και συνολικά 125 ευρώ.

Στην περίπτωση που για παράδειγμα ένας οδηγός πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας.

Να τονιστεί ότι το τμήμα μήνα, ακόμα και μία μέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.

Όσοι θέλουν να προβούν σε ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα που θέλουν να κινήσουν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να εισέλθει με τους κωδικούς Taxisnet, στην πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ, να επιλέξει το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους. Ωστόσο πριν επανεκκινηθεί το όχημα θα προηγηθεί online έλεγχος εάν είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και στη συνέχεια να γίνει η υποβολή του αιτήματος.

Όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημα άρσης και να παραλάβουν τις πινακίδες τους καθώς ψηφιακή άρση της ακινησίας γίνεται μόνο όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Εάν υπάρχει συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

Με πληροφορίες ΕΡΤ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κακοκαιρία Daniel: Αναστολή υποχρεώσεων για επιπλέον δύο μήνες για τους πληγέντες

Οικονομία / Κακοκαιρία Daniel: Αναστολή υποχρεώσεων για επιπλέον δύο μήνες για τους πληγέντες

Θέσπιση ειδικού καθεστώτος ρυθμίσεων των συσσωρευμένων οφειλών που έχουν συγκεντρωθεί από τις αναστολές σε 72 άτοκες δόσεις με την εκκίνηση πληρωμής πρώτης δόσης τον Ιούνιο του 2025
LIFO NEWSROOM
Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Οικονομία / Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επισήμανε τη σημασία της μετανάστευσης για την ενίσχυση του εργατικού δυναμικού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπου η γήρανση του πληθυσμού μειώνει τις διαθέσιμες εργατικές δυνάμεις
LIFO NEWSROOM