Ένα πολύ σπάνιο κουπέ Mercedes-Benz SLR του 1955 που είχε φυλαχθεί στη συλλογή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πουλήθηκε σε ιδιώτη προς 135 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως αναφέρει το CNN, επικαλούμενο τη Hagerty, μια εταιρεία που παρακολουθεί τις αξίες συλλεκτικών αυτοκινήτων, η τιμή αυτή το καθιστά το πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ!
Η τιμή της είναι σχεδόν τριπλάσια από το προηγούμενο ποσό-ρεκόρ, που δόθηκε το 2018 για μια Ferrari 250 GTO του 1962, η οποία είχε πωληθεί από την RM Sotheby’s έναντι 45 εκατ. ευρώ.
Η Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut του 1955 πωλήθηκε σε δημοπρασία σε πολύ κλειστό κύκλο στο μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη, στη Γερμανία, στο πλαίσιο συνεργασίας της θυγατρικής του οίκου Sotheby’s και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το αυτοκίνητο πλέον καταλαμβάνει θέση «στην πρώτη δεκάδα των ακριβότερων αντικειμένων που έχουν πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία», διευκρίνισε η εταιρεία σε ανακοίνωση Τύπου.
Η Mercedes του 1955, που χαρακτηρίζεται από την RM Sotheby’s «το ομορφότερο αυτοκίνητο του κόσμου», κατατάσσεται στην 6η ή στην έβδομη θέση.
«Τα αγωνιστικά αυτοκίνητά τους από τις δεκαετίες του 1930 και του 1950 είναι σπάνια και τα περισσότερα εξακολουθούν να ανήκουν στο εργοστάσιο, επομένως όσα κυκλοφορούν στην αγορά είναι ιδιαίτερα περιζήτητα», δήλωσε ο Brian Rabold, αντιπρόεδρος για την αυτοκινητοβιομηχανία στο Hagerty.
Το όχημα, που ανήκε, όπως και το δεύτερο του είδους, στη Mercedes-Benz, πωλήθηκε σε ιδιώτη συλλέκτη που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος. Η πώληση θα επιτρέψει να δημιουργηθεί το διεθνές «Ταμείο Mercedes-Benz» που θα φροντίζει να καταρτίζονται και να εκπαιδεύονται νέοι ερευνητές στα πεδία του περιβάλλοντος και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, πάντα σύμφωνα με την RM Sotheby’s.
Ο αγοραστής συναίνεσε το αυτοκίνητο να εκτίθεται σε ειδικές επιδείξεις για το κοινό. Το δεύτερο μοντέλο του τύπου παραμένει στα χέρια της Mercedes-Benz, η οποία το εκθέτει στο μουσείο της στη Στουτγάρδη.
Σύμφωνα με την εταιρεία δημοπρασιών και δημοσιεύματα, η 300 SLR, αναγνωρίσιμη από την ιδιαίτερη μορφή της και τις πόρτες της που ανοίγουν προς τα πάνω, σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Ρούντολφ Ούλενχαουτ με βάση το αγωνιστικό αυτοκίνητο W196 R Grand Prix, που κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της Φόρμουλας 1 (1954, 1955) με τον ιταλοαργεντινό πιλότο Χουάν Μανουέλ Φάνγκο στο τιμόνι.
Όμως η Mercedes-Benz σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από το φρικιαστικό δυστύχημα του Ιουνίου του 1955 στο ράλι Λε Μαν 24 ωρών, όταν σκοτώθηκαν ο Γάλλος πιλότος Πιερ Λεβέκ και 83 θεατές, κι αποσύρθηκε για χρόνια από τα ράλι.
Με πληροφορίες CNN & ΑΠΕ-ΜΠΕ