Οι πρώτες τεχνολογίες γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη εμφανίστηκαν πριν από μισό αιώνα περίπου, αλλά τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξή της είναι ταχύτατη και αναμένεται να επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές στο άμεσο μέλλον, μεταμορφώνοντας ψηφιακά την κοινωνία και την οικονομία.
Ο καθηγητής Φυσικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μέλος του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών Χαρίτωνας Πολάτογλου εξηγεί γιατί ο ψηφιακός και τεχνολογικός εγγραμματισμός πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο. «Οι πολίτες πρέπει να μάθουν να χειρίζονται τη νέα τεχνολογία. Να ξέρουν τι χρησιμοποιούν και πώς, αλλά και τι να αποφεύγουν» λέει στο LiFO Politics και αναφέρεται στις προσπάθειες που γίνονται για να εισαχθεί η ρομποτική στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εκτός από την πρόοδο που φέρνει μπορεί να αποτελέσει και απειλή για τη δημοκρατία, την ιδιωτική ζωή και τα δικαιώματα. Κατηγορείται ήδη για τη δημιουργία των λεγόμενων διαδικτυακών θαλάμων αντήχησης, των echo chambers, καθώς, παρακολουθώντας τη διαδικτυακή συμπεριφοράς των ατόμων, εμφανίζει μπροστά τους ένα αντίστοιχο περιεχόμενο, αντί να υπάρχει ένα πιο πλουραλιστικό και ανοιχτό περιβάλλον.
Μπορούμε να έχουμε μια ανθρωποκεντρική κοινωνία που εξισορροπεί την οικονομική πρόοδο με την επίλυση των μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων μέσω ενός συστήματος που ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό τον κυβερνοχώρο και τον φυσικό χώρο;
Ο κ. Πολάτογλου ενημερώνει επίσης σχετικά με τους διαγωνισμούς Ρομποτικής, καθώς ο ίδιος είναι εκ των υπευθύνων για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών που διοργανώνεται από 24 ανώτατα ακαδημαϊκά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα και φορείς από όλες τις Περιφέρειες με στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού.