And Just Like That, η τραγωδία επαναλαμβάνεται σαν φάρσα

and just like that Facebook Twitter
«Κανείς δεν πεθαίνει στη σειρά. Κανείς». Αυτό είχε τονίσει πριν από μερικές μέρες μόλις ο Μάικλ Πάτρικ Κινγκ, παλιά καραβάνα του δημοφιλούς franchise.
0

ΜIA AΠΡΟΣΜΕΝΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ στο διευρυμένο σύμπαν του Sex & The City βρήκε αυτές τις μέρες η διάσημη ρήση που αποδίδεται –εμμέσως έστω– στον Μαρξ: «Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα».

Αυτό ακριβώς συνέβη με τον αιφνίδιο θάνατο του αείμνηστου πλέον Mr. Big (κατά κόσμον Τζον Τζέιμς Πρέστον) στο τραγικό φινάλε του πρώτου επεισοδίου της επιστροφής της σειράς υπό τον ύπουλο τίτλο And Just Like That…, και εν συνεχεία με τις κωμικοτραγικές αντιδράσεις που ακολούθησαν.  

«Κανείς δεν πεθαίνει στη σειρά. Κανείς». Αυτό είχε τονίσει πριν από μερικές μέρες μόλις ο Μάικλ Πάτρικ Κινγκ, παλιά καραβάνα του δημοφιλούς franchise, σκηνοθέτης και σεναριογράφος των δύο (οικτρών) κινηματογραφικών ταινιών που φέρουν τον τίτλο Sex and the City και δημιουργός αυτής της τρέχουσας αναβίωσης της σειράς, δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια μετά την προηγούμενη ενσάρκωσή της, όταν όλοι ήμασταν πολύ πιο νέοι και χαλαροί.

Κι όμως, μας γέλασε. Πέθανε ο τοτεμικός Μπιγκ και μάλιστα με τον πιο άδοξο τρόπο: καρδιακό επεισόδιο κατόπιν έντονου προγράμματος σε στατικό ποδήλατο της εταιρείας Peloton, στο οποίο πραγματοποίησε το 1000ό του πρόγραμμα πριν τον βρει η Κάρι να ψυχορραγεί στο πάτωμα του μπάνιου. «And just like that», ακούγεται η φωνή της, όχι ως χαρακτήρας αλλά ως αφηγήτρια της σειράς, να λέει (από το μέλλον; από το υπερπέραν;) «ο Μπιγκ πέθανε», καθώς πέφτουν οι τίτλοι.

Έμοιαζε κάπως σαν κίνηση απελπισίας αυτή η μακάβρια εξέλιξη με το καλημέρα, σαν κόλπο παλιάς σαπουνόπερας, σαν μια προληπτική ένεση αδρεναλίνης σε έναν οργανισμό που δεν φαίνεται να στέκει γερά στα πόδια του, αναγκάστηκε όμως να βγει και πάλι στο κλαρί, κι όποιον πάρει ο χάρος.

Πέρα από το (υπολογισμένο) σοκ που προκάλεσε στο κοινό της σειράς, έμοιαζε κάπως σαν κίνηση απελπισίας αυτή η μακάβρια εξέλιξη με το καλημέρα, σαν κόλπο παλιάς σαπουνόπερας (τίποτα δεν αναζωογονεί μια εξαντλημένη πλοκή όσο το ξαφνικό ξεπάστρεμα ενός βασικού χαρακτήρα), σαν μια προληπτική ένεση αδρεναλίνης σε έναν οργανισμό που δεν φαίνεται να στέκει γερά στα πόδια του, αναγκάστηκε όμως να βγει και πάλι στο κλαρί, κι όποιον πάρει ο χάρος.

Σοκαρισμένη και η ίδια η γνωστή εταιρεία οργάνων γυμναστικής, έσπευσε με ανακοίνωσή της να διευκρινίσει ότι η χρήση του προϊόντος της δεν σχετίζεται με τη μοίρα του Μπιγκ (που, όπως γνωρίζουμε, του άρεσε η καλή ζωή, η οποία ως γνωστόν βλάπτει ανεξαιρέτως την υγεία) ενώ το νομικό τμήμα του HBO θα πρέπει να τέθηκε σε επιφυλακή ενόψει πιθανής αγωγής.

mr big peloton Facebook Twitter
Σοκαρισμένη και η ίδια η γνωστή εταιρεία οργάνων γυμναστικής, έσπευσε με ανακοίνωσή της να διευκρινίσει ότι η χρήση του προϊόντος της δεν σχετίζεται με την μοίρα του Μπιγκ.

Συγχρόνως, δε, ο δημιουργός της σειράς αποκάλυψε προχθές ότι ο Κρις Νοθ (ο ηθοποιός που υποδυόταν τον αείμνηστο πλέον Μπιγκ) είχε παραστεί στα γυρίσματα της κηδείας του «εαυτού» του προκειμένου να μπερδέψει τους παπαράτσι και τους κουτσομπόληδες και να εμποδίσει τη διαρροή του κακού μαντάτου. 

Και για να ολοκληρωθεί η επανάληψη της τραγωδίας ως φάρσας, χθες εμφανίστηκε διαφημιστικό σποτάκι της Peloton στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Κρις Νοθ, «νεκραναστημένος» και καθισμένος μπροστά από το τζάκι παρέα με αιθέρια ύπαρξη ενώ πίσω τους βρίσκεται το «επίμαχο» ποδήλατο.

Παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας πάντως, ο Στιβ (της Μιράντα) στο δεύτερο επεισόδιο συνόψισε τις ανησυχίες των (μεσηλίκων) ανδρών θεατών της σειράς, όταν δεν μπορούσε να ξεκολλήσει λίγο πριν από την κηδεία του Μεγάλου από το γεγονός ότι εκείνος άφησε την τελευταία του πνοή αφότου έκανε αυτό που συνίσταται στους άνδρες κάποιας ηλικίας: σωματική άσκηση. 

Άχαρο και αμήχανο και κυνικό πράγμα η ευκαιριακή ανασύσταση αγαπημένων σειρών (η αμηχανία κυριαρχεί παντού, τόσο στις δραματικές όσο και χιουμοριστικές βινιέτες του «And Just Like That...») και τα δείγματα είναι πολλά πλέον, από το «γκραν γκινιόλ» reunion των «Friends» μέχρι την πρόσφατη αναβίωση του «Dexter».

Ελπίζει κανείς τουλάχιστον να μην ευσταθούν οι φήμες που κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες, σύμφωνα με τις οποίες συζητιέται η αναβίωση, υπό κάποια αδιευκρίνιστη μορφή, του εξαίσιου Six Feet Under, μιας σειράς που χάρισε στους θεατές και στους οπαδούς της το πιο ιδανικό, απόλυτο, συγκινητικό και οριστικό κλείσιμο όλων των εποχών.  


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ