6 λάθη που κάνουμε όταν οδηγούμε το καλοκαίρι
Ο καύσωνας κουράζει εύκολα και μας κάνει επιρρεπείς σε συγκεκριμένα «εποχικά» λάθη όταν οδηγούμε. Εμείς επιλέξαμε ορισμένα που μοιάζουν με πταίσματα, ωστόσο μπορεί να αποδειχθούν αρκετά σοβαρά.
Το ελληνικό καλοκαίρι μπορεί να εξελιχθεί σε κακό μπελά για τους οδηγούς, αφού οι συνήθως υψηλές θερμοκρασίες απαιτούν ιδιαίτερη αντιμετώπιση, ενώ προκαλούν εύκολα κούραση, αν δεν δημιουργήσουμε τις σωστές συνθήκες μέσα στο αυτοκίνητό μας. Εκτός από αυτονόητες συμβουλές, λοιπόν, όπως το να παρκάρουμε σε σκιά, υπάρχουν ορισμένες άλλες, φαινομενικά «αθώες» λεπτομέρειες που χρειάζεται να προσέχουμε κατά την οδήγηση, όταν βράζει η άσφαλτος, για να μην μπλέξουμε σε περιπέτειες. Δείτε έξι από τα χαρακτηριστικότερα λάθη της καλοκαιρινής οδήγησης και πώς μπορούμε να τα αποφύγουμε.
1.
Δεν εξαερίζουμε σωστά το εσωτερικό
Ειδικά στα παλιότερα και στα μικρότερα μοντέλα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο το ερ-κοντίσιον χρειάζεται αρκετή ώρα μέχρι να δροσίσει το εσωτερικό. Πρώτο μας μέλημα είναι να κατεβάσουμε την υψηλή θερμοκρασία, για να οδηγήσουμε πιο άνετα και συγκεντρωμένα. Ξεκινάμε, λοιπόν, έχοντας ανοίξει όλα τα παράθυρα, επειδή ο αέρας στο εσωτερικό δροσίζεται γρηγορότερα όταν το όχημα κινείται, και τα κλείνουμε στην πορεία, για να αποδώσει σωστά το ερ-κοντίσιον. Οι οδηγοί των ηλεκτρικών και των Plug-in υβριδικών μοντέλων είναι πιο τυχεροί, επειδή στα περισσότερα από αυτά μπορείς να θέσεις τον κλιματισμό σε λειτουργία με τηλεχειρισμό, πριν φτάσεις σε αυτό.
2.
Οδηγούμε με σαγιονάρες ή ξυπόλυτοι
Ο απόλυτος έλεγχος του αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους βασικότερους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης. Για να τον πετύχουμε, απαγορεύεται διά ροπάλου να φοράμε σαγιονάρες, χαλαρά πέδιλα, ψηλά τακούνια ή, ακόμη χειρότερα, να οδηγούμε ξυπόλυτοι, οπότε είναι πολύ δύσκολο να φρενάρουμε σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Πρόκειται μάλιστα για μια παράβαση που τιμωρείται και με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
3.
Λάθος πίεση αέρα στα ελαστικά
Αν μετρήσουμε την πίεση του αέρα σε συνθήκες καύσωνα και με ζεστά ελαστικά, θα δούμε ότι είναι αρκετά υψηλότερη από την κανονική. Αυτό ωστόσο είναι αναμενόμενο και δεν πρέπει να μας οδηγήσει στην εσφαλμένη εντύπωση ότι πρέπει να βγάλουμε λίγο αέρα και να χαμηλώσουμε την πίεση, επειδή σε πιο δροσερό περιβάλλον και με κρύα λάστιχα θα πέσει κάτω από το προβλεπόμενο όριο. Γενικότερα, το θέμα της πίεσης των ελαστικών θέλει προσοχή το καλοκαίρι, αφού στις διακοπές το αυτοκίνητό μας μεταφέρει συχνά πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών, οπότε πρέπει να την προσαρμόσουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
4.
Δεν καθαρίζουμε καλά τα σκοτωμένα έντομα
Μετά από σχετικά μεγάλες διαδρομές το παρμπρίζ του αυτοκινήτου γεμίζει με σκοτωμένα μυγάκια και άλλα έντομα. Ο καθαρισμός τους με τα πιτσιλιστήρια και τους υαλοκαθαριστήρες δεν αρκεί και πρέπει να γίνεται με άφθονο νερό και ένα σφουγγάρι ώστε να έχουμε καλή ορατότητα, ιδίως στο σκοτάδι. Επίσης απαιτείται τακτικό πλύσιμο ολόκληρου του αυτοκινήτου για να απομακρύνονται τα σκοτωμένα έντομα και να μη μένουν για μεγάλο διάστημα στη λαμαρίνα, γιατί έτσι αφήνουν ανεξίτηλα σημάδια πάνω της.
5.
Ξεχνάμε παιδιά και σκυλιά μέσα στο αυτοκίνητο
Δεν αφήνουμε ούτε για ελάχιστα λεπτά μέσα στο αυτοκίνητο μικρό παιδί ή το σκυλί όταν επικρατούν συνθήκες καύσωνα, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να πάθουν θερμοπληξία. Αυτό ισχύει ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε σκιά ή πιστεύουμε ότι δεν είναι τόσο δυνατός ο ήλιος, επειδή το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου ανεβάζει γρήγορα θερμοκρασίες, σαν θερμοκήπιο. Η κατάσταση δεν αντιμετωπίζεται ούτε με φιμέ τζάμια ούτε αφήνοντας μια χαραμάδα ανοιχτά τα παράθυρα.
6.
Κάνουμε το αυτοκίνητο ψυγείο
Πολύ σημαντική είναι η ρύθμιση του ερ-κοντίσιον το καλοκαίρι, επειδή αρκετοί οδηγοί επιλέγουν υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες, μετατρέποντας το σαλόνι του οχήματος σε ψυγείο. Η κατάσταση επιδεινώνεται, όταν η κατεύθυνση της ροής του αέρα ρυθμίζεται πάνω στα ιδρωμένα σώματα, οπότε αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος να κρυώσουμε ή –ακόμη χειρότερα– να πάθουμε ψύξη μέσα στο κατακαλόκαιρο.