7 άγνωστες ιστορίες για την 75χρονη πλέον Ferrari
Η ιταλική μάρκα με τις περισσότερες επιτυχίες στη Formula 1 και τα υπέροχα σπορ αυτοκίνητα συμπληρώνει φέτος 75 χρόνια ζωής και εμείς αποκαλύπτουμε ορισμένες κρυφές –και πολύ ενδιαφέρουσες– πτυχές της λαμπερής ιστορίας της.
Ο μύθος Ferrari «χτίστηκε» αρχικά στις πίστες των αγώνων και συνεχίστηκε με μία σειρά αριστουργηματικών σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Φέτος η μάρκα με σήμα το όρθιο αλογάκι γιορτάζει 75 χρόνια ένδοξης διαδρομής με μπόλικο παρασκήνιο, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και από τις άγνωστες ιστορίες και λεπτομέρειες που ακολουθούν.
Γεννήθηκε χάρη στην Alfa Romeo
Το 1929 ο Enzo Ferrari ίδρυσε την αγωνιστική ομάδα Scuderia Ferrari με οχήματα της Alfa Romeo. Τέσσερα χρόνια αργότερα η Scuderia συμμετείχε πλέον επίσημα στο αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo μέχρι που το 1938 οι υπεύθυνοι της τελευταίας αποφάσισαν να αποσυρθούν από τα μηχανοκίνητα σπορ. Τότε ανέλαβε ο Ferrari το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, το οποίο συνέχισε πλέον υπό την αιγίδα του και έτσι γεννήθηκε η μάρκα Ferrari.
Μόνο δίθυρα μοντέλα
Μέχρι σήμερα δεν έχει κυκλοφορήσει κάποιο μοντέλο παραγωγής της Ferrari με τέσσερις πόρτες. Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες, η μάρκα από το Μαρανέλο παρουσίασε το πρώτο της SUV με την ονομασία Purosangue (δηλαδή καθαρόαιμο), με πεντάθυρο αμάξωμα. Οι παραδόσεις του θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και οι τιμές του θα ξεκινούν λίγο κάτω από τις 400.000 ευρώ.
Ο Εnzo ήταν σιδεράς
Ο θρυλικός Enzo Ferrari ήταν ένας χαρισματικός κατασκευαστής αυτοκινήτων με εκπληκτικές γνώσεις για τους κινητήρες υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, ο ίδιος είχε μάθει την τέχνη του σιδηρουργού και σπούδασε ως αυτοδίδακτος τα πάντα γύρω από τους κινητήρες. Επίσης είχε το ταλέντο να διαλέγει τους καλύτερους μηχανικούς και τεχνικούς για την εξέλιξη των αυτοκινήτων του.
Αναγκαίο κακό τα μοντέλα παραγωγής
Το μεγάλο –και πανάκριβο– πάθος του Enzo Ferrari ήταν οι αγώνες αυτοκινήτων, μάλιστα η ιταλική μάρκα είναι η μόνη που συμμετέχει χωρίς διακοπή στο πρωτάθλημα της Formula 1 από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής του το 1950. Η Ferrari άρχισε λοιπόν να κατασκευάζει το 1947 αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους, για να μπορεί να χρηματοδοτεί ο ιδιοκτήτης της το πάθος του. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής από το Μαρανέλο ήταν η Ferrari 125 S με V12 βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων.
Στη Ferrari χρωστάμε τη Lamborghini
Στα τέλη της δεκαετίας του 50 ο εργοστασιάρχης τρακτέρ Ferruccio Lamborghini οδηγούσε μία Ferrari που του παρουσίαζε συνεχώς προβλήματα. Ο Lamborghini διαμαρτυρήθηκε αυτοπροσώπως στον Enzo Ferrari, που τον αντιμετώπισε με αλαζονεία, οπότε εξοργίστηκε και αποφάσισε να ιδρύσει μία δική του μάρκα supercars με δωδεκακύλινδρα μοτέρ.
H Ferrari στο διάστημα
Από το 1990 υπάρχει στο διάστημα ένας αστεροειδής με το όνομα Ferrari προς τιμήν του ιδρυτή της μάρκας, που είχε αποβιώσει δύο χρόνια νωρίτερα. Ο μικροσκοπικός πλανήτης με διάμετρο 9 χιλιομέτρων εντοπίστηκε και ανακαλύφθηκε στις 28 Ιουλίου του 1986 από το αστεροσκοπείο San Vittore έξω από την Μπολόνια της Ιταλίας.
Το λογότυπο ενός ηρωικού αεροπόρου
Το Cavallino Rampante, όπως ονομάζεται το σημερινό σηματάκι της Ferrari, απεικονίζει ένα όρθιο αλογάκι σε κίτρινο φόντο και είναι πασίγνωστο σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Ωστόσο υπήρχε ήδη πριν ιδρύσει ο Enzo Ferrari τη φίρμα του και ήταν το λογότυπο αναγνώρισης του διάσημου Ιταλού πιλότου Francesco Baracca, που είχε μεγαλουργήσει στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετά τον θάνατό του το 1918, η μητέρα του έδωσε την άδεια στον Enzo Ferrari να χρησιμοποιήσει το οικόσημο του γιου της ως λογότυπο της μάρκας αυτοκινήτων του. Να σημειώσουμε ότι ο Enzo Ferrari άλλαξε μόνο το φόντο από λευκό σε κίτρινο.