Αθήνα – Θεσσαλονίκη με το νέο Volkswagen ID.7
Μπορεί ένα ηλεκτρικό μοντέλο να καλύψει την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με μία μόνο στάση 10 λεπτών; Το Volkswagen ID.7 έχει την απάντηση.
Για την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν γραφτεί πολλά και η αλήθεια είναι ότι για να κινηθείς σε εθνικό οδικό δίκτυο υπάρχει προβληματισμός. Σε αυτό το πλαίσιο, η Kosmocar – Volkswagen σε συνεργασία με την Driving Academy, πραγματοποίησε μία διαφορετική δοκιμή για το νέο Volkswagen ID.7, με στόχο να αποδείξει ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να ταξιδέψει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, πραγματοποιώντας μόλις μία στάση για φόρτιση, διάρκειας 10 λεπτών.
Το Volkswagen ID.7 Pro, με την μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh, με 3 επιβάτες και τις απαραίτητες αποσκευές, ξεκίνησε το ταξίδι πλήρως φορτισμένο, με βροχερό καιρό και θερμοκρασία 4 βαθμών Κελσίου. Το Route Planner του ID.7 (με το λειτουργικό σύστημα 4.0) αποδείχτηκε εξαιρετικό, με την απεικόνιση των φορτιστών όλων των παρόχων στην Ελλάδα και κυρίως σε ότι αφορά την διαθεσιμότητά τους σε πραγματικό χρόνο.
Επιλέγοντας τον προορισμό στο Navigation, το αυτοκίνητο υπολογίζει την κατανάλωση, την υπολειπόμενη μπαταρία όταν θα έχει φτάσει εκεί, ενώ προτείνει τις κατάλληλες στάσεις φόρτισης, έτσι ώστε όλα να ισχύουν βάσει των αρχικών προδιαγραφών που θέτει ο οδηγός. Το Volkswagen ΙD.7 υπολογίζει συνεχώς τους χρόνους οδήγησης και των πιθανών στάσεων για φόρτιση, κάνοντας το ταξίδι εύκολο για κάθε οδηγό, ακόμη και για όσους διαθέτουν ελάχιστη εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Προφανώς, η μέγιστη ταχύτητα ήταν τα 130 χλμ./ώρα, με μόνιμη χρήση του Travel Assist, του συστήματος που συμβάλλει σε ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι, διατηρώντας το αυτοκίνητο σταθερά στη μέση της λωρίδας ή συνδράμοντας στην αλλαγή σε άλλη, κρατώντας την απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Ωστόσο, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα της διαδρομής ήταν δύσκολα με πυκνή βροχή και αρκετό κρύο. Η θέρμανση ήταν ρυθμισμένη στους 23 βαθμούς Κελσίου, ενώ χρησιμοποιήθηκε τόσο η θέρμανση των καθισμάτων όσο και η λειτουργία μασάζ.
Η μοναδική στάση πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα, στον σταθμό φόρτισης ισχύος 300 kW, με υπόλοιπο μπαταρίας 13% και αυτονομία 52 χιλιόμετρα. Μάλιστα, το ID.7 φορτίστηκε για μόλις 10 λεπτά και η μπαταρία έφτασε στο 51%, ενέργεια που επαρκούσε για την υπόλοιπη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Το δε κόστος της φόρτισης ήταν 16,06 ευρώ. Κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης διαδρομής το οδόστρωμα ήταν στεγνό και η θερμοκρασία στους 10 βαθμούς Κελσίου, ενώ με την άφιξη στη Θεσσαλονίκη το υπόλοιπο της μπαταρίας ήταν στο 18%.
Συνοψίζοντας, η συνολική κατανάλωση για το ταξίδι των 458 χιλιομέτρων (Νέα Ερυθραία – διόδια Μαλγάρων) ήταν 19,6 kWh/100 χλμ., ενώ ο συνολικός χρόνος ταξιδιού από τα διόδια Αφιδνών έως τα διόδια Μαλγάρων, συμπεριλαμβανομένης και της 10λεπτης στάσης για φόρτιση, ήταν 4 ώρες και 35 λεπτά. Επιπλέον, τo κόστος της ενέργειας για το συγκεκριμένο ταξίδι, αρχικά για την φόρτιση της μπαταρίας του ID.7 Pro από το 0% έως το 100% σε οικιακό ρεύμα (με μέση τιμή κιλοβατώρας στα 0,2 ευρώ) ανήλθε στα 17,29 ευρώ. Προσθέτοντας σε αυτό το νούμερο και το κόστος φόρτισης στην διαδρομή, σε φορτιστή ισχύος 300 kW (0,52 ευρώ/kWh) που ήταν 16,06 ευρώ, τότε το συνολικό κόστος ενέργειας για το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη ήταν 33,35 ευρώ.