SUV Urus
Το SUV Urus έχει δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις της Lamborghini.

Γιατί οι μάρκες πολυτελείας πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων το 2021

Ούτε ο κορωνοϊός ούτε η έλλειψη μικροτσίπ εμπόδισαν την άνοδο των πωλήσεων για μάρκες όπως η Rolls-Royce, η Lamborghini, η Ferrari και η Porsche, oι οποίες συνεχίζουν να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Περίπου έντεκα εκατομμύρια οχήματα λιγότερα από τους στόχους τους κατασκεύασαν το 2021 οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης σε μικροτσίπ. Αυτό όμως δεν είχε καμία αρνητική συνέπεια στα αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες ειδικεύονται στην παραγωγή υπερπολυτελών και πανάκριβων αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

 

Μάλιστα για τις περισσότερες από αυτές, η περσινή χρονιά ήταν η πιο επιτυχημένη στην ιστορία τους, όσον αφορά τις ετήσιες πωλήσεις τους. Γιατί όμως δεν ένιωσαν οι πολυτελείς μάρκες την κρίση λόγω των μικροτσίπ, ενώ άντεξαν και στις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού;

 

Η βασικότερη αιτία –όσον αφορά τα μικροτσίπ– είναι η ένταξη σχεδόν όλων των λαμπερών brand αυτοκινήτου σε μεγάλους αυτοκινητιστικούς ομίλους. Η Bentley, η Lamborghini, η Βugatti και η Porsche ανήκουν στον όμιλο Volkswagen, η Rolls-Royce στην BMW, η Ferrari και η Maserati στο νεοσυσταθέν γκρουπ Stellantis, που προέκυψε από τη συγχώνευση της γαλλικής PSA (Peugeot, Citroen, Opel, DS) και της ιταλοαμερικανικής FiatChrysler Automobiles.

 

Οι συγκεκριμένοι όμιλοι έχουν την ευχέρεια να κατανέμουν τα μικροτσίπ που βρίσκονται στη διάθεσή τους με συγκεκριμένες προτεραιότητες ανάλογα με τα εμπορικά τους συμφέροντα. Έτσι δίνουν αυτήν τη στιγμή απόλυτη προτεραιότητα στην παραγωγή των ηλεκτρικών τους μοντέλων προκειμένου να μην υπερβούν τα αυστηρά όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και πληρώσουν δρακόντεια πρόστιμα. Αμέσως μετά ακολουθούν από πλευράς σπουδαιότητας οι θυγατρικές μάρκες πολυτελείας, επειδή με κάθε πώληση μοντέλου τους έχουν πολλαπλάσια περιθώρια κέρδους σε σχέση με ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, ιδιαίτερα μικρομεσαίας κατηγορίας.

 

Επίσης, η πανδημία του κορωνοϊού δεν επηρέασε καθόλου τα οικονομικά των κροίσων, οι οποίοι αποτελούν και το target group των εταιρειών πολυτελών οχημάτων. Ίσα-ίσα μάλιστα που παρατηρήθηκε υπερσυγκέντρωση του πλούτου σε ολοένα λιγότερα χέρια. Καλό αυτό για τη Rolls-Royce και την παρέα της βέβαια, αλλά κακό για εμάς τους υπόλοιπους.

 

Aston Martin
Tα προβλήματα παραγωγής της Valkyrie μπορεί να κοστίσουν το κεφάλι του CEO της Aston Martin.

 

Να δώσουμε όμως και μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα. Η Bentley πούλησε το 2021 14.659 αυτοκίνητα, που συνιστούν αύξηση 31% σε σχέση με το 2020 και ιστορικό ρεκόρ για τη φίρμα. Η πρώην μητρική της Bentley, η Rolls-Royce, ταξινόμησε πέρσι 5.586 καινούρια αυτοκίνητα, δηλαδή 49% περισσότερα συγκριτικά με πρόπερσι, πετυχαίνοντας έτσι το καλύτερο αποτέλεσμα στα 117 χρόνια λειτουργίας της. Να σημειώσουμε, ότι το 90% των πωλήσεων της Rolls-Royce αφορούσε ειδικές παραγγελίες πελατών, οι οποίες ανεβάζουν τις τιμές των αυτοκινήτων στα ουράνια.

 

Το 2021 ήταν και για την Bugatti μία χρονιά ρεκόρ με πωλήσεις 150 Chiron. Το νούμερο φαίνεται μικρό, ωστόσο μιλάμε για ένα εξ ολοκλήρου χειροποίητο μοντέλο αξίας άνω των 2 εκατ. ευρώ και του οποίου η περιορισμένη παραγωγή έχει καπαρωθεί ήδη από ενδιαφερόμενους πελάτες. Να σημειώσουμε, ότι από τον Νοέμβριο έχει αναλάβει το τιμόνι της Bugatti η κροατική Rimac με στόχο τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

 

Ούριος άνεμος και για τα πανιά της Lamborghini με άνοδο 13% μεταξύ 2021 και 2020 και νέο ρεκόρ πωλήσεων 8.405 οχημάτων. Τα 2472 από αυτά κατέληξαν στις ΗΠΑ και τα 935 στην Κίνα, ενώ ο χρόνος αναμονής για μία καινούρια Lamborghini ξεπερνά πλέον τον ένα χρόνο.

 

Bentley Flying Spur V8
Η εντυπωσιακή Bentley Flying Spur V8.

 

Η Ferrari δεν έχει ανακοινώσει ακόμη νούμερα, ωστόσο με βάση την αύξηση των πωλήσεών της κατά 20% το τρίτο τρίμηνο του 2021, αναμένεται ότι τα έχει πάει καλύτερα απ’ ό,τι πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού.

 

Πλατιά χαμόγελα και για την Porsche με 301.915 πωλήσεις το 2021 και 11% άνοδο σε σχέση με το 2020, ενώ ανάλογη ήταν και η εικόνα για την Aston Martin.

 

Οι Βρετανοί χτύπησαν φλέβα χρυσού με το πρώτο τους SUV, τη DBX, από την οποία πούλησαν περίπου 3.000 μονάδες και θα βρίσκονταν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, αν δεν είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα παραγωγής με το μοντέλο Valkyrie των 3 εκατ. ευρώ. Εξαιτίας των συγκεκριμένων προβλημάτων κατασκευάστηκαν το 2021 μόνον 10 Valkyrie αντί των αρχικά προβλεπόμενων 175 με αποτέλεσμα να τρίζει η καρέκλα του CEO της Aston Martin, Τομπίας Μερς. Τα προβλήματά τους να είχαμε…

 

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon