H ηλεκτρική Porsche Taycan ξεπέρασε σε πωλήσεις την εμβληματική 911
Αλλαγή φρουράς υψηλού συμβολισμού στην Porsche, καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις της ηλεκτρικής Taycan ήταν το πρώτο εννεάμηνο φέτος περισσότερες από τις αντίστοιχες της θρυλικής 911.
H μετάβαση της Porsche στην εποχή της ηλεκτροκίνησης πραγματοποιείται με γρηγορότερους ρυθμούς από ό,τι είχε υπολογίσει και η ίδια η μάρκα.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από μία είδηση υψηλού συμβολισμού για την Porsche, η οποία έχει χτίσει τη φήμη της λανσάροντας σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων και κυρίως το διαχρονικό της best seller, δηλαδή την 911.
Η Porsche 911, που παραμένει πιστή στους πανίσχυρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, «ηττήθηκε» φέτος από την ηλεκτροκίνητη Taycan, τουλάχιστον στο εμπορικό κομμάτι. Το εμβληματικό μοντέλο επέλεξαν, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της γερμανικής μάρκας, από τον Ιανουάριο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου της φετινής χρονιάς, 27.972 αγοραστές παγκοσμίως, ενώ το ίδιο διάστημα η ηλεκτρική Taycan κατέγραψε 28.640 πωλήσεις.
Η Porsche, η οποία ανήκει στον όμιλο της Volkswagen, έχει θέσει ως στόχο να πουλά από το 2030 και μετά σχεδόν αποκλειστικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε υβριδικά. Η μάρκα από τη Στουτγάρδη φιλοδοξεί να κατέχουν το 2030 τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας ένα μερίδιο της τάξης του 80% στις συνολικές πωλήσεις της.
Ωστόσο, η 911 θα συνεχίσει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για να μην απογοητεύσει τους πολυπληθείς φίλους της, αλλά χρησιμοποιώντας πλέον νέα συνθετικά καύσιμα που είναι πολύ φιλικότερα προς το περιβάλλον από τα συμβατικά ορυκτά.
Η σπορτίφ θυγατέρα της Volkswagen έδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα στην κρίση, που προκάλεσαν στην αγορά αυτοκινήτου ο κορωνοϊός και η έλλειψη ημιαγωγών. Σε αντίθεση λοιπόν με τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου, κατέγραψε το πρώτο εννεάμηνο του 2021 217.000 πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, που αποτελούν ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών για την Porsche. Το συγκεκριμένο νούμερο συνιστά μία αύξηση της τάξης του 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και οφείλεται κυρίως στη μεγάλη άνοδο της αμερικανικής αγοράς.
Να σημειώσουμε, ότι εμπορικότερα μοντέλα της Porsche παραμένουν η Cayenne και η Macan, δηλαδή δύο SUV και όχι κάποιο σπορ Coupe ή Cabriolet.
Με την Taycan, η οποία λανσαρίστηκε το 2019, η Porsche απευθύνεται πλέον σε νέες κατηγορίες αγοραστών που δεν ανήκαν μέχρι πρόσφατα στο πελατολόγιό της. Μάλιστα σχεδιάζει να φτιάξει μία δική της μονάδα παραγωγής μπαταριών στο γερμανικό κρατίδιο της Βάδης-Βιρτεμβέργης, ώστε να μην εξαρτάται σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα από εξωτερικούς προμηθευτές κυρίως ασιατικής προέλευσης.
Με αυτή την ενέργεια, θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Tesla, η οποία κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών γιγαντιαίων διαστάσεων στην περιοχή του Βερολίνου, το οποίο θα θέσει, σύμφωνα με τον Έλον Μασκ, «νέα μέτρα και σταθμά στον τομέα της παραγωγικότητας».