H ηλεκτροκίνηση μείωσε κατά 3,3% την παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο
Η αύξηση του αριθμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μείωσε τη ζήτηση για πετρέλαιο κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια βαρέλια του «μαύρου χρυσού» σε καθημερινή βάση, που αντιστοιχούν σε 3,3% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής για τις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές.
Ο παγκόσμιος στόλος οχημάτων χρειάζεται καθημερινά για την κίνησή του γύρω στα 43,7 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου ή περίπου 1,74 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Αναλυτές του BloombergNET (BNEF) εξέτασαν πόσο επηρεάστηκε αυτή η τιμή εξαιτίας της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης από το 2015 έως το 2021 και κατέληξαν σε εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τη μελέτη τους, στα τέλη του 2021 εξοικονομούσαμε καθημερινά περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου χωρητικότητας 159 λίτρων το καθένα χάρη στον αυξημένο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Αυτό ισοδυναμεί με διπλάσια εξοικονόμηση σε σχέση με το 2015, οπότε η αντίστοιχη τιμή κυμαινόταν σε περίπου 725.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, αλλά και σε μείωση κατά 3,3% της ζήτησης για «μαύρο χρυσό», που προορίζεται για τον κλάδο των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.
Εκτός από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι ερευνητές συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους επίσης υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα, ηλεκτρικά λεωφορεία και δίκυκλα, σκούτερ και μοτοσικλέτες.
Μάλιστα η μεγαλύτερη εξοικονόμηση οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση ηλεκτρικών δικύκλων στην Ασία, στα οποία αναλογεί ένα ποσοστό 67% από τη μείωση της ζήτησης. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία με ποσοστό γύρω στο 16% και στην τρίτη τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. με 13% ποσοστό.
Η ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης υπολογίζεται ότι θα μειώσει έως το 2035 τη ζήτηση για πετρέλαιο κατά 16 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε, ότι από το 2012 έως το 2021 ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε περίπου 50 φορές και ότι το 2020 κυκλοφορούσαν σε όλον τον κόσμο γύρω στα 11 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο κρίνεται εντυπωσιακή, αν σκεφτούμε ότι μόνον το 98,8% του παγκόσμιου στόλου απαρτίζεται προς το παρόν από μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας και ότι η εξοικονόμηση προκύπτει από ένα ποσοστό μόλις 1,2% αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.