H Toyota ποντάρει στη νέα Corolla Cross, στο υδρογόνο και στην ηλεκτροκίνηση
Η ιαπωνική μάρκα θα πουλάει στην Ευρώπη από το 2035 και μετά αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ το 2022 θα λανσάρει τη νέα Corolla Cross σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία.
Η Τοyota έβαλε πριν από τρία χρόνια τέρμα στη μυστικοπάθεια που χαρακτηρίζει τις ιαπωνικές εταιρείες αυτοκινήτων, καθιερώνοντας σε ετήσια βάση το Kenshiki Forum, στο οποίο αποκαλύπτει τους στόχους, τη στρατηγική της και τα μελλοντικά μοντέλα της.
Σε αυτό το πλαίσιο η Toyota έκανε ταμείο και για τη φετινή παρουσία στην Ευρώπη, που αποδείχθηκε –σε πείσμα της πανδημίας– επιτυχημένη με τις συνολικές πωλήσεις της μάρκας να ανέρχονται σε περίπου 1,07 εκατ. μονάδες, που ισοδυναμούν με σχεδόν 9% αύξηση σε σχέση με το 2020.
Ακόμη καλύτερα αναμένονται να είναι τα αποτελέσματα των Ιαπώνων για το 2022, όπου ο στόχος για τις πανευρωπαϊκές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχει ανέβει στα 1,3 εκατ. μονάδες, αν και η έλλειψη ημιαγωγών (μικροτσίπ) βάζει φρένο στην παραγωγή οχημάτων.
Σημαντική συμβολή στην άνοδο των πωλήσεων της Toyota αναμένεται να έχει το λανσάρισμα της νέας Corolla Cross το φθινόπωρο του 2022. Πρόκειται για ένα μοντέλο Crossover κατά τα πρότυπα του γνωστού μας Yaris Cross, το οποίο θα κυκλοφορήσει ως εμπροσθοκίνητο υβριδικό συνολικής ισχύος 197 ίππων και ως τετρακίνητο με έναν επιπρόσθετο ηλεκτροκινητήρα 42 ίππων στον πίσω άξονα.
Η νέα Toyota Corolla Cross καλείται να καλύψει το κενό μεταξύ του μικρότερου SUV C-HR και του μεγαλύτερου RAV4 και θα εφοδιαστεί με ένα υπερσύγχρονο σύστημα πολυμέσων, ενώ θα προσφέρει κορυφαία συνδεσιμότητα με το Smartphone και το διαδίκτυο.
Οι Ιάπωνες έχουν ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη και σχεδιάζουν να προικίσουν το νέο Crossover τους με 15 συστήματα υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων ένα σύστημα προειδοποίησης για το άνοιγμα της πόρτες κατά την αποβίβαση, όταν πλησιάζει κάποιο δίκυκλο, και ένα άλλο που θα μπλοκάρει ακαριαία το πεντάλ του γκαζιού, αν υπάρχει κίνδυνος πρόσκρουσης σε κάποιο άλλο όχημα ή εμπόδιο.
Μεγάλο ενδιαφέρον εμφανίζει η στρατηγική επιλογή των Ιαπώνων υπέρ του υδρογόνου και μάλιστα όχι μόνον ως ενεργειακού φορέα, όπως συμβαίνει στα μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες, αλλά απευθείας ως καύσιμο. Υιοθετώντας αυτήν τη λογική, η Toyota παρουσίασε το πρωτότυπο GR Yaris με βάση τη σπορ έκδοση GR Sport του δημοφιλούς σούπερ μίνι της, όπου το υδρογόνο καίγεται απευθείας, όπως σε έναν κανονικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για να γίνει αυτό εφικτό, πραγματοποιήθηκαν αλλαγές στο ρεζερβουάρ, στα σωληνάκια καυσίμου και στο σύστημα ψεκασμού του βενζινοκίνητου Yaris, ενώ το συγκεκριμένο πρωτότυπο θα δοκιμαστεί αρχικά σε αγώνες αυτοκινήτων.
Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και στο εκτός δρόμου πρωτότυπο Buggy, ROV Concept, της Lexus. Η θυγατέρα πολυτελείας της Toyota δημιούργησε ένα Buggy με δερμάτινα καθίσματα και άνετες αναρτήσεις, θέλοντας να καλύψει ένα κενό αγοράς για ενδιαφερόμενους πελάτες που γουστάρουν την περιπετειώδη off road εμπειρία, αλλά χωρίς υπερβολική ταλαιπωρία.
Η Τοyota αποδεικνύει και στην περίπτωση του υδρογόνου ότι ακολουθεί δικούς της δρόμους, όπως είχε κάνει και στο παρελθόν με την υβριδική τεχνολογία, όπου αρχικά δεν την είχε πάρει κανένας ανταγωνιστής της στα σοβαρά. Μάλιστα, αυτή την εποχή κατασκευάζει μία πιλοτική πόλη για 2.000 κατοίκους, τη Wove City, η οποία θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με ενέργεια προερχόμενη από υδρογόνο και θα χρησιμεύσει στους Ιάπωνες ώστε να εξαγάγουν πολύτιμα συμπεράσματα για τη συνέχεια.
Σημαντικό ρόλο στον μετασχηματισμό της Toyota σε μία πλήρως πράσινη εταιρεία θα παίξουν φυσικά και τα κλασικά ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, όπως το SUV bZ4X που θα κυκλοφορήσει το 2022, αλλά και το Lexus RZ. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπαταρίας και υδρογόνου εκτιμάται ότι θα κατέχουν έως το 2030 ένα μερίδιο της τάξης του 50% στις συνολικές πωλήσεις της μάρκας επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ το αργότερο έως το 2035 η Toyota θα διακόψει τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου στη Γηραιά Ήπειρο.
Κάτι ανάλογο θα γίνει αρκετά χρόνια αργότερα σε άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Αφρική, η Λατινική Αμερική και η Νοτιοανατολική Ασία, όπου θα εξακολουθήσουν να διακινούνται ακόμη και μετά το 2040 κατά κύριο λόγο υβριδικά μοντέλα της Toyota.