Η υβριδική τεχνολογία από τα επιβατικά οχήματα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα του WRC
Τα κορυφαία αγωνιστικά οχήματα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ WRC χρησιμοποιούν από φέτος την υβριδική τεχνολογία, που πρώτη παρουσίασε η Toyota.
ADVERTORIAL
Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC ενθουσίασε τους λάτρεις των μηχανοκίνητων αθλημάτων, όμως δεν άφησε ασυγκίνητη ούτε την Toyota Eλλάς, η οποία αγκάλιασε το «Ράλλυ των Θεών» και έγινε αρωγός του τόσο το 2021, όσο και το 2022.
Πρόκειται για μία αναμενόμενη πρωτοβουλία, καθώς η Toyota πιστεύει ακράδαντα ότι τα motorsports προσφέρουν τις ιδανικές συνθήκες για την εξέλιξη αυτοκινήτων με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά και αναβαθμισμένα επίπεδα ασφαλείας κατά την κυκλοφορία τους σε δημόσιους δρόμους.
Μάλιστα, ο συγκεκριμένος στόχος είναι ουσιαστικά αντίστοιχης αξίας με την –αυτονόητη για κάθε κατασκευαστή– προσπάθεια για την κατάκτηση της νίκης, αφού η Toyota επενδύει κατά προτεραιότητα στα μηχανοκίνητα αθλήματα για να εξελίξει και να δοκιμάσει στους αγώνες καινοτόμες τεχνολογίες, ώστε να τις ενσωματώσει στην πορεία και στα μοντέλα που βλέπουμε στις αντιπροσωπείες της.
Η συγκεκριμένη φιλοσοφία αποτελεί παρακαταθήκη του ιδρυτή της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, Kichiro Toyoda, που θεωρούσε απαραίτητη τη συμμετοχή της Toyota στους αγώνες αυτοκινήτων ως κριτήριο αντοχής των μοντέλων της και επίδειξης των δυνατοτήτων τους σε ένα άκρως ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον.
Η ίδια η ιστορία της αυτοκίνησης δικαιώνει τον Toyoda, αφού πολλές από τις σημερινές τεχνολογίες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου, όπως π.χ. η τετρακίνηση, τα χειριστήρια στο τιμόνι και η ενεργητική ανάρτηση, εφαρμόστηκαν στα μοντέλα μαζικής παραγωγής, αφού είχαν δοκιμαστεί και αξιολογηθεί προηγουμένως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
To 2022 θα περάσει ωστόσο στην ιστορία ως το έτος της μεγάλης ανατροπής, αφού βιώνουμε για πρώτη φορά μία αντίστροφη πορεία με τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας που πρώτη παρουσίασε η Toyota στα επιβατικά αυτοκίνητα, στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ WRC.
H Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και το WRC αναγνώρισαν με αυτόν τον τρόπο την πρωτοπορία της υβριδικής τεχνολογίας, την οποία εφαρμόζει η ιαπωνική μάρκα εδώ και 25 χρόνια, αρχής γενομένης από το εμβληματικό Prius πρώτης γενιάς.
Μάλιστα η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας επιλέχθηκε ειδικά για τους κινητήρες των αγωνιστικών αυτοκινήτων, που συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία rally1 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ WRC.
Η Toyota έχει κάνει μέχρι σήμερα προσιτή τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε πάνω από 20 εκατ. οδηγούς σε όλον τον κόσμο και σε πάνω από 20.000 συμπατριώτες μας, ενώ χάρη στα υβριδικά της μοντέλα αποτράπηκε η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με δισεκατομμύρια γραμμάρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Φυσικά, συνεχίζει να την εξελίσσει και απέχει μόνο μία ανάσα από την 5η γενιά της, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύει με την εφαρμογή της στα αγωνιστικά αυτοκίνητα rally1 του WRC, ότι ο στόχος της βιωσιμότητας μπορεί να συνδυαστεί κάλλιστα με υψηλές επιδόσεις και απολαυστική οδήγηση.
Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι η ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας θα αυξήσει την ισχύ στα αγωνιστικά που θα συμμετέχουν στην κατηγορία rally1 του WRC περίπου στους 500 ίππους.
Ταυτόχρονα, η επιπρόσθετη απόδοση του μηχανικού συνόλου θα είναι διαθέσιμη για περισσότερα χιλιόμετρα σε κάθε αγώνα χάρη στο προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και στις νέες παραμετροποιήσεις του τρόπου οδήγησης, μειώνοντας έτσι και τις εκπομπές ρύπων.
Καθοριστική συμβολή στο πέρασμα του πρωταθλήματος WRC στη νέα εποχή των υβριδικών αγωνιστικών οχημάτων παίζει και η Toyota Eλλάς, που έχει κληθεί από την Οργανωτική Επιτροπή του Ράλλυ Ακρόπολις και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA να συνεργαστεί μαζί τους λόγω της μεγάλης εμπειρίας της στη συγκεκριμένη τεχνολογία, με στόχο έναν ασφαλή και επιτυχημένο αγώνα ράλλυ στη χώρα μας.