Το νέο Honda Jazz e:HEV σε προκαλεί να το οδηγήσεις
Μερικούς μήνες μετά την πρώτη μας γνωριμία μαζί του, δοκιμάζουμε το νέο Honda Jazz e:HEV στους δρόμους της πόλης.
Το νέο Honda Jazz e:HEV μας συστήθηκε στα τέλη Ιουνίου και έφτασε η στιγμή για να διαπιστώσουμε στην πράξη αν είναι τόσο καλό όσο δείχνει με την πρώτη ματιά. Αρχικά, οι αναβαθμίσεις του ανανεωμένου μοντέλου δεν περιορίζονται μόνο στο αισθητικό κομμάτι, καθώς η ιαπωνική φίρμα έχει επέμβει σε σημαντικά τμήματα του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Jazz φέρει αλλαγές τόσο στον τομέα του εξοπλισμού όσο και στην αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος κίνησης.
Εμφανισιακά, το νέο Jazz e:HEV διαφοροποιείται κυρίως στη σχεδίαση του εμπρός καθώς και του πίσω προφυλακτήρα. Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα νέα στοιχεία του ανανεωμένου Honda Jazz e:HEV αποτελεί η νέα έκδοση Advance Sport, όπως αυτή της δοκιμής μας, η οποία περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα της ανάρτησης, προσφέροντας μία πιο σπορτίφ οδηγική εμπειρία.
Επιπλέον, μεγαλύτερες σε μέγεθος είναι και οι ζάντες αλουμινίου, σε συνδυασμό με ελαστικά χαμηλού προφίλ της Yokohama. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη λειτουργία Sport, η οποία αυξάνει την απόκριση του γκαζιού και επεμβαίνει ανάλογα στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.
Με ακόμη πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα 122 ίππων
Η Honda έχει επέμβει και στο υβριδικό σύστημα e:HEV του Jazz, αυξάνοντας αισθητά την απόδοσή του στους 122 ίππους. Για το αποτέλεσμα αυτό υπεύθυνος αρχικά είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος αποδίδει πλέον 107 ίππους. Επιπλέον, πιο αποδοτικό είναι και το ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο παρουσιάζει αυξημένη ισχύ κατά 14 ίππους.
Ωστόσο, παρά την αύξηση της ισχύος του ιαπωνικού μοντέλου, τα επίπεδα εκπομπών CΟ2 και κατανάλωσης παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, το Jazz e:HEV έχει 102 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 και καταναλώνει 4,5 λτ./100 χλμ. καύσιμο.
Μοντέρνο και ευρύχωρο το εσωτερικό του
Στα ενδότερα του Honda Jazz e:HEV η εικόνα είναι σύγχρονη και ποιοτική. Το δυνατό στοιχείο όμως του ιαπωνικού μοντέλου είναι η πρακτικότητα και η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του, όπως ακριβώς και στις προηγούμενες γενιές του Jazz.
Τις εντυπώσεις κλέβουν η οθόνη αφής των 9 ιντσών στο ταμπλό, καθώς και τα γνωστά ως «Magic Seat» (τα μαγικά πίσω καθίσματα), τα οποία αναδιπλώνουν και τη βάση τους, παρέχοντας επιπλέον χώρο για μεταφορά αντικειμένων όλων των ειδών. Με τα καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 304 λίτρα, ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.205 λίτρα.
Με αναβαθμισμένες τεχνολογίες ασφάλειας Honda Sensing
Η τελευταία γενιά του Jazz ενσωματώνει μία σειρά από κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στον βασικό εξοπλισμό. Προφανώς, αυτές έχουν ως σκοπό να καταστήσουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη.
Ειδικότερα, οι μηχανικοί της Honda έχουν αναβαθμίσει τη λειτουργία Traffic Jam Assist, η οποία πλέον προσφέρει υποστήριξη διεύθυνσης από 0 χλμ./ώρα, βοηθώντας τον οδηγό σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με αλλεπάλληλα «στάματα-ξεκίνα».
Επιπλέον, το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing προσφέρει ως στάνταρ μία ευρεία γκάμα λειτουργιών βοηθημάτων υποστήριξης του οδηγού. Μάλιστα, αυτό το οφείλει σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα, η οποία βελτιώνει το πεδίο ορατότητας και τη λειτουργία τις νυχτερινές ώρες.
Η πόλη χορεύει σε ρυθμούς… Jazz
Το Jazz e:HEV αποτελεί ιδανική επιλογή για να κινηθείς στους δρόμους της πόλης με άνεση και πρακτικότητα, ενώ στην έκδοση Advance Sport ο οδηγός απολαμβάνει ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Όμως, το Jazz δεν μαγεύει μόνο την πόλη με τη… μουσική του, αλλά αποδεικνύεται εξίσου άνετο και σταθερό και σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Τέλος, η τιμή των 27.500 ευρώ για τη βασική έκδοση «Elegance» (και 31.200 ευρώ για την κορυφαία Advance Sport) σίγουρα δεν είναι αμελητέα, όμως θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ο βασικός εξοπλισμός είναι πλήρης, καθώς και το γεγονός ότι το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά.